hoe doen jullie dat met rollen en slapen in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ons mannetje is bijna 6 maanden rollen van zijn buik naar zijn rug doet hij al een tijdje, tussendoor heeft hij 6 tandjes gekregen en nu kan hij sinds vorige week echt goed rollen van zijn rug naar zijn buik. dit doet hij ook de hele dag, in principe niet zo erg natuurlijk. nu doet hij het ook in zijn bed dit vindt ik al niet zo'n fijn idee, maar tot nog toe ging het best wel aardig hij slaapt nu in een koele kamer met romper dunnen slaapzak en laken ovber zijn beentje en kan hij niet rollen tot gisteren heb vanacht nagenoegmijn ogen niet ndicht gedaan ik werd gisterenvroeg wakker en ging onderweg naar de badkamer even kijken meneer was dus op zijn buik gegaan en lag met zijn neus in het matras en sliep godzijdank. hij had zijn armpje niet onder zich vandan getrokken daardoor lag hij wat hoger met zijn neusje gisterenavond nog wat strakker ingestopt en tot 4.00 geen probleem en om half 5 weer hetzelfde vindt het toch wel heel eng, kan ik hier iets tegen doen

( misschien reageer ik een beetje " overspannen" maar er is zoveel gebeurd de afgelopen jaren ben ik ook voor in therapie, dat ik gewoon doodsbenauwd ben )

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je reageert niet overspannen hoor. Je reageert als een moeder. Maar het is wel goed om te weten dat een kindje met 6 maanden die goed kan rollen echt niet zal stikken in zijn matras. Het ligt namelijk helemaal niet lekker op je neus en daardoor zal een kind - die het fysiek bewust kan - zijn hoofd wegdraaien. Geen zorgen dus.. Wat wel heel belangrijk is dat een kind z'n eigen slaaphouding kan vinden. Daardoor slaap je beter en rust je dus ook beter uit. Goed uitrusten is weer goed voor de ontwikkeling EN het humeur!

Laat hem dus lekker gaan. Bespreek het anders nog eens met het CB maar zij zullen echt hetzelfde zeggen!

3. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Ik vind ook niet dat je overspannen reageert, ik reageerde namelijk precies hetzelfde bij onze dochter.
    Ons meisje doet precies hetzelfde, zij rolt haar hele bed door zelfs met haar slaapzak aan. Omdat ik het niet zo'n fijn idee vind dat ze met haar slaapzak aan en onder een lakentje rolt, ligt ze nu nog alleen in een pyjama (of alleen romper als het erg warm is) en kan ze draaien en rollen hoe zij wilt en dus rustig slapen en ook ik kan dan rustig slapen.. Maar ik ga wel altijd even kijken als ik wakker ben en als ze in een hele rare houding ligt (als dwars in haar bedje) leg ik haar altijd goed.

Zolang je kindje bewust goed zijn hoofdje kan optillen en draaien hoef je je er geen zorgen om te maken. Je kunt hem gewoon laten draaien in zijn bedje en zo kan hij zijn eigen slaaphouding vinden en zal hij uitgerust en vrolijk wakker worden.. Maar als je het niet vertrouwd kan je het altijd navragen bij het CB...

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Die eerste nachten vond ik ook doodeng! Tot ik het vertrouwen kreeg dat het echt wel goed ging. Steeds terug leggen heeft geen zin, da blijf je bezig.
    Ook dit is weer een fase waar mama door heen moet!

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.820
    9.324
    113
    Gelderland
    Hier hetzelfde probleem.
    Mijn zoontje kan sinds gister op zijn buik draaien en doet dit dus ook in bed.
    Gisteravond heb ik een grote opgerolde handdoek in de zijkant gestopt dat hij die kant niet op kan rollen en deze heb ik weg gehaald toen we zelf naar bed gingen. Vannacht werd ik wakker en ik denk ik kijk even ligt hij half op zijn zij met zijn neusje in het matras. Ik schrok ook en ben als de dood dat er iets gebeurd.
    Maar hij las wel heel diep te slapen en net toen ik keek lag hij weer zo en heel diep te slapen!
    Wat Cygnet zegt het ligt helemaal niet lekker op je neus en ze zullen dit niet snel doen.
    Heb je zo'n matrasje (ben even de naam kwijt) waar ze door heen kunnen ademen misschien is dat een geruststelling.

6. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    #6 Pelikaantje, 5 jul 2010
    Laatst bewerkt: 5 jul 2010
    Mijn meisje heeft dit ook sinds een paar dagen. Is alleen maar aan het rollen, in de box en in bed. Ook met slaapzak aan. Wat ik zo eng vind is dat ze met haar neus in het matras gaat liggen.

Pfff, probleem is dat ik er zelf niet door slaap. Ga constant kijken.

Ik heb trouwens het CB gebeld. Zo irritant. Zegt ze: Oh rolt ze al om ;) (tja, ze is 6 maanden). Het is niet de bedoeling dat ze op haar buik gaat slapen (nee, heb ik liever ook niet). Doe haar maar in een slaapzakje (dat had ik natuurlijk ook al bedacht).
    Niet echt een antwoord waar ik wat mee op ben geschoten dus.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoon kan al 3 maanden prima rollen, maar sinds een paar weekjes heeft 'ie door dat dat in bed ook best kan! :D
    Hij ligt nu dus ook geregeld op zijn buik in bed, maar ik maak me geen zorgen. Hij gaat altijd meteen gillen als hij zich zeer doet of niet lekker ligt ofzo, dus we horen het snel genoeg als er iets is. Daarbij kan hij zijn hoofd prima optillen, zich terugrollen naar zijn rug, en zich op handen & knieen drukken, dus hij redt zich vast wel.

Kan me je bezorgdheid best voorstellen. Denk dat dat gewoon een kwestie van tijd is - je krijgt na verloop van tijd gewoon het vertrouwen dat je kind zich wel redt. Heus waar! En in de tussentijd: gewoon regelmatig checken of alles goed gaat, maar probeer steeds wat langer tussen de controle-kijkjes te laten zitten. Dan kom je er wel! Bezorgdheid hoort er gewoon bij als mama.

8. marilouise

gelukkig ik ben niet de enige. zonder slaapzak slaapt hij gewoon niet dan blijft hij bezig, maar inderdaad hij gaat zijn hele bedje door overdwars bovenin enz. ik ga nu maar steeds even een blik werpen wordt er een beetje nerveus van maar hij slaapt wel lekker hij gaat zich echt nestelen op zijn zij. maar inderdaad dat doorrollen dan ind e slaap op zijn buik vindt ik zo eng voor je gevoel ligt hij echt met zijn neusje in het matras, het is gewoon eng.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier rolt ze nu ook in bed en t is vaak een paar keer brullen.
    Uiteindelijk valt ze in slaap op rug, buik of zij maar vindt haar als ze wakker is steeds op haar buik. k maak me er niet zo druk om, ze is erg sterk in haar nek en legt zelf haar hoofdje op zij.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier rolt ze ook sinds 2 dagen op haar buik en vanochtend voor het eerst in bed:$
    Ik hoorde haar huilen en toen ik op de babyfoon keek lag ze op haar buik helemaal tegen de zijkant aan, armpje door de spijlen en neusje in het matras!
    Heb haar weer goed gelegt en nu ligt ze weer lekker te slapen op haar rug.
    Maar kan het me voorstellen hoor, ik vind het ook eng!

11. marilouise

Mijn moeder zei net al, maak je er niet te druk om hij ligt al vanaf het moment dat hij geboren is op zijn buik regelmatig de eerste 2 dagen zelfs volledig op zijn buik. ik ga af en toe even gluren en verder proberen rustig te blijven.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    L. kan al een paar weken rollen en doet dat dus ook vrolijk in zijn bedje;) Hij slaapt sindsdien altijd op zijn buik.. eerste nachten was het even slecht slapen omdat ik zelf bang was dat hij zou stikken.. Maar het gaat hartstikke goed.. als hij niet lekker ligt draait hij wel in een andere houding.. Zodra je kindje bewust kan rollen, draaien of anders liggen kan het geen kwaad.. Anders leggen doe ik eigenlijk niet meer, alleen als hij dwars in zijn bed ligt met zijn benen door de spijlen.. Het is altijd weer een verassing hoe hij nu weer in zijn bed wakker wordt:D

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier ook een die aan stalte gaat maken met rollen op haar buik.

Ik kan me er wel druk over maken. Maar wat doe je er aan om het te voorkomen. Baby.s rollen en doen vaak waar ze zelf zin in hebben. Je kunt ze een slaap zakje wat belemmeren maar bij sommige heeft dat ook geen nut. We zijn er allemaal groot me geworden. Lijkt me sterk dat we zelf nooit als baby op de buik gedraaid zijn.

Ja weet we zijn bang voor de wiegendood. En dat op de buik slapen niet word geadviseerd. Maar wat moet je dan? Als je snachts zelf slaapt doen ze het ook. En je kan niet dag en nacht er bij zijn. Dat is onmogelijk. We kunnen wel proberen ze het makkelijker te maken. En wat meer op letten.

Speciaal matrasje er voor kopen kan je doen. Maar of dat echt nut heeft. ?

Sterkte en hoop dat ze het nog een paar weekjes zo slaapt en gewoon op haar rug blijft slapen.

14. marilouise

ik ging net even kijken en hij lag heerlijk ontspannen op zijn buik te slapen veel rustiger dan op zijn rug netjes zijn hoofdje op zij

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier ook een kleintje die graag van rug naar buik rolt! Ze doet niks liever overdag als ze op haar speelkleed ligt...
    Gelukkig heeft ze nog niet echt door hoe ze het in bed moet doen (stop haar ook in en ze heeft een slaapzak waardoor ze nog niet goed genoeg op haar buik kan rollen) maar wel weet ze zich al overdwars in bed te wurmen en ik vind dat ook vrij eng :O
    Dus ik kan je gevoel helemaal begrijpen!

16. carlijne

carlijne Lid

10 apr 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn neefje en dochter zijn allebei echte buikslapers sinds dat ze kunnen draaien. Omdat het inderdaad een beetje eng is in het begin hebben mijn schoonzus en ik aerosleep matrasjes voor de kids. Een hele geruststelling vonden wij..... Misschien een idee. Ze zijn niet goedkoop maar wel heel prettig. En je kan ze zo wassen (en in de droger). En op vakantie liggen ze altijd op hun eigen matrasje.

17. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik heb ook sinds kort een buikslaapster. Zelfs met een slaapzakje aan kreeg ze het voor elkaar. In het begin vond ik het eng, maar ik begin er nu wel vertrouwen in te krijgen. Ze slaapt heerlijk.
    Dus ik hou haar niet meer tegen, geeft alleen maar onrust aan beiden.

18. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hier hetzelfde!

Wij moesten er meerdere keren per nacht uit omdat zoonlief zich klem gerold had of niet naar z'n rug terug kon rollen en dan begon te mekkeren. Erg vermoeiend (voor hem denk ik ook). Af en toe vonden we hem omgekeerd aan het hoofdeinde van het bed op z'n buik.

Sinds vorige week hebben wij de wikkel van Snoozzz (www.snoozzz.eu) om het matrasje heen. Werkt goed en hij heeft er (zelfs met deze warmte) geen last van.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je kan er niks tegen doen. op zijn buikje heeft duidelijk zijn voorkeur. bij ons was dat ook zo na 7 slapeloze weken en paranoide nachten en elke minuut kijken terug draaien ( terwijl hij meteen weer terug wilde draaien en hevig tegenstribbelde ) heb ik losgelaten op advies van het cb ( die eigenlijk dit advies niet mogen geven) maar een kind en een mama die slecht of helemaal niet meer slapen vanwege alle worstelpartijen s'nachts en alle stress dat is helemaal niet goed voor de ontwikkeling. en ze verzekerden me ervan dat een kind wat oud genoeg is om te draaien ook zelf zijn hoofdje opzij kan leggen. nou vanaf toen heb ik het dus losgelaten. in het begin bleef ik om de deur staan kijken en dan bleef hij liggen met zijn gezicht in het matras voor mijn gevoel eeeindeloos. maar na een tijd draaide hij dan inderdaad opzij.sindsdien slaapt hij prinsheerlijk op zijn buikje. altijd en altijd. als hij overstuur is kalmeerd hij zodra hij omgedraaid is en zijn knietjes onder zich getrokken heeft. inmiddels heb ik er dik vrede mee.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ze kunnen niet in de droger ( staat ook op het etiket en ik heb er 1 van iemand overnomen die inde droger is geweest en helemaal in mekaar zit) je hebt er dus 2 nodig want het duurt 2 dagen voordat ze droog zijn. mijn zoon wilde er trouwens absoluut niet op slapen. die heeft 2 weken liggen gillen en boos doen. toen ik het ding eraf haalde was hij meteen vertrokken. dus misschien eerst ff lenen van iemand om uit te proberen. anders ben je voor niks 180 euro kwijt. ( matras aerosleep en 2 lakentjes )

Deel Deze Pagina