Zware, vermoeide spierpijnbenen na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lindangel, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Jeetje zeg... Maar dan moet je toch constante pijn hebben?

Wat ik trouwens wel raar vind is dat mijn nicht bijna een hernia had na haar keizersnede en dat ze tegen haar zeiden dat het niets met de ks te maken kon hebben. Ja ja.

2. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Toen ik vanmorgen opstond had ik opeens weer pijn in me voeten :(
    Ben even terug gaan denken en bedenk me dat ik deze week bijna alleen maar op gympen heb gelopen,dit deed ik toen ook.

Op hakken heb je een hele andere houding.
    Eigenlijk komt het op het zelfde neer als lindangel zegt, verkeerde houding ,schoenen ed.

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sja, we kunnen wel blijven gissen, maar daar schieten we ook niets mee op. Wie heeft het lef om als eerste een deskundige te raadplegen? :rolleyes: ;)

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Wat herkenbaar die stijve benen! Ik heb dat inderdaad ook als ik 's morgens opsta dan zijn mijn kuiten zo stijf, of als ik even heb gezeten voel ik het ook in mijn kuiten.
    Ik had het gevraagd aan de vlos en die gaf me wat rekoefeningen (die ik dan ook weer vergeet te doen) maar ze kon me niet zeggen waardoor het komt...

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hey Birdie, jij ook hier?! ;) Sja, zoals ik eerder al zei; het blijft gissen zolang er niemand de moed heeft om naar een arts of fysio te gaan haha...
    Misschien dat ik na het weekend dit toch eens ga doen...

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik let nu op de tips van die fysio: rechtop lopen en niet hangen in mijn heupen enzo en het helpt echt. Ik heb het trouwens ook nog met een kennis erover gehad en die heeft twee keer een keizersnede gehad. Die herkende het wel en zei dat het gewoon een tijd duurt voordat je buik weer sterk genoeg is. Zolang je buik niet sterk genoeg is blijf je natuurlijk last houden van je rug en daardoor weer van je benen en heupen, etc.

7. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi Jipper! :D Jij hebt er dus ook last van! Waarvan precies?

Nou, dat is al een beetje uitleg! Van mijn rug heb ik trouwens geen last, kan dat ook? :(

Ik zat me al af te vragen wat nou slim is: of een nacursus bevallingsgym of een bekkenfysio... :( :( :(

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb zelf ook vaak meer last van mijn benen, maar ik merk ook regelmatig dat mijn rug niet sterk genoeg is. Bijvoorbeeld met verschonen op de tafel. Dat je dan omhoog komt en vastzit zeg maar.

Ik zou gewoon naar een fysio gaan hoor. 1 op 1-contact is toch het beste denk ik. En dan krijg je ook oefeningen die specifiek voor jou zijn.

9. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Tja, ik weet het niet. Die fysio waar ik naartoe ging met de bekkenpijn waar ik tijdens zwangerschap last van had gaf me alleen advies rechtop te lopen, ik kreeg helemaal geen oefeningen mee! Denk dat ze dat nu ook gaat zeggen.

Ja, dat klopt, als ik wat langer sta, bijv. met Anne in bad, krijg ik gauw last van mijn rug, alsof ie elk moment kan breken, maar dat was voor de zwangerschap ook al min of meer, zwak rugje hier..

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Anders ga je toch gewoon naar een andere fysio? Of misschien even rondvragen voor een goede?

11. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ja, maar dan gelijk eentje die gespec. is in het bekken.

Deel Deze Pagina