hallo, Ik heb een vraag; Ik heb PCO in zware vorm wat inhoud dat ik zonder medicatie ( puregon, vele eenheden spuiten ) geen eitjes aanmaak. Na een jaar clomid gebruikt te hebben zonder dat dit aansloeg ben ik over gegaan op puregon en na 1 jaar puregon gespoten te hebben en 6 wkn geleden is onze dochter dan eindelijk geboren! Nu was ik al vrij snel na mijn bevalling minder gaan vloeien en was het zo goed als weg, maar nu ben ik zaterdag weer begonnen met vloeien en het word alleen maar meer en meer. Nu lijkt mij de kans op een spontane eisprong erg klein. Mijn placenta is op de O.K verwijderd dus ben ik bang dat ik daar nu toch nog van aan het navloeien ben maar mijn man denkt aan een menstruatie hoewel voor mijn gevoel deze kans erg klein is dat dit na alles toch spontaan gebeurd... Ook maakt het niet uit of ik rustig aan doe of niet, het blijft lopen / druppelen. Ik volgende week een controle-afspraak in het ziekenhuis maar hoe kun je er nu achter komen of dit toch een menstruatie is of nog het navloeien van de bevalling? Voor mij, met mijn achtergrond, is het wel belangrijk of dit toch een ,menstruatie kan zijn al is de kans erg klein dus hoe kom je hier achter? Wat is jullie mening?
Hallo Natascha01. Er is helaas geen onderzoek wat je nu kan doen om erachter te komen of het een menstruatie is of nabloeden van de bevalling. Stopt het over een aantal dagen, zou het een menstruatie geweest kunnen zijn. Een zwangerschap kan rare dingen doen met het lichaam, waardoor je nu dus ineens wel een eisprong zou kunnen hebben. Bespreek het volgende week met je gynaecoloog. Zou je dan nog steeds bloedverlies hebben,kunnen ze misschien een echo maken om te kijken naar het baarmoeder of daar iets aan te zien is wat duidelijker kan maken of het nabloeden van de bevalling is of toch een menstruatie. Ik hoop dat de gynaecoloog jullie meer duidelijkheid kan geven. Groetjes Ineke.