kleuter alleen in bad laten

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by xxessiexx, Jul 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Zie vraagstelling in topic

1. Ja

2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

Jun 2, 2010
    427
    12
    18
    Ja of nee;

Het is verantwoord om een kind van 4,5 alleen te laten in bad. In het bad zit een klein laagje water de benen net onder als hij zit. De babyfoon staat ernaast zodat je hem kan horen.

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Nee vind ik niet verantwoord.

3. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Ik laat mijn dochter van 4 alleen in bad spelen.
    Ik ben wel in de buurt (boven dus) en hou haar wel in de gaten maar zit niet meer continu op de badrand. Ik vouw de was even op of rommel wat boven. Ze zit meestal te praten en als ik haar even niet hoor roep ik. Of ga ik kijken.

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hangt af als je trap op moet etc zou ik niet doen.
    1 verdiping prima ik laat haar ook alleen met open deur vaak: zit dan op bank of aan tafel. Als ik iets hoor ben ik binnen 1 sec bij

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik laat mijn zoon van 2.9 al vanaf 2 jaar denk ik alleen hij zit in een soort bibabad maar dan rond en kleiner. Soms zit de oudste ernaast maar vaak ben ik aan het opruimen boven of strijken.

6. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

Jun 2, 2010
    427
    12
    18
    In dit verhaal zit jij dan beneden en het kind zit in bad 1 verdieping hoger.

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Alleen als ik op dezelfde verdieping ben en we samen kletsen/zingen etc. Niet als zij alleen zou zijn en ik geen contact heb. Meestal vouw ik wat was en ruim was op terwijl we dus blijven kletsen of liedjes zingen.

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Nee, dat is voor mij absoluut geen optie.

9. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,440
    372
    83
    in een huis
    Ligt aan de situatie. Als ik klaar ben met douchen laat ik mijn dochter ook nog even in bad zitten terwijl ik mij aan het aankleden ben. Ik hoor haar dan spelen en ben er 1 kamer naast b

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nee met een andere verdieping zeker niet. Vraag mij af in welke situatie dit nodig is want je kunt er toch bij zitten lijkt me?

Maar echt veilig vind ik het pas wanneer ze hun diploma hebben. Mijn dochter heeft bijna haar diploma en ook daar zitten we bij maar ik durf dan wel even op te staan om in de kamer ernaast iets neer te leggen oid.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Wellicht met een goede antislipmat in het bad?

12. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Ja, maar wij hebben de badkamer dan ook beneden. Vaak ben ik dan in de keuken bezig en de badkamer grenst daaraan. Als het langer dan 20 seconden stil is ga ik kijken, plus dat ik sowieso af en toe check.

13. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Andere verdieping vind ik onverantwoord op zulk leeftijd. Zwemdiploma zal niet helpen als kind hoofd stoot of hete water aanzet per ongeluk etc

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ja ik doe het wel. De jongste mog niet maar mijn dochter sinds ze 3,5 jaar is wel,

Wij hebben de badkamer naast de keuken en vanuit de woonkamer kan ik haar gewoon zien als ik de deuren openlaat. Ik ga dan dus rustig de was ophangen afhalen of opvouwen.

15. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Dittem, alleen zitten ze hier altijd met z'n tweeën in bad dus zingen en kletsen ze met elkaar.

16. LiLaa

LiLaa VIP lid

Feb 9, 2011
    6,120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Nee! Dit zou ik dus nooit doen.

17. MamMo

MamMo Bekend lid

Mar 1, 2011
    866
    86
    28
    Jongste en oudste gaan samen onder toezicht in bad. Als ik de jongste ga afdrogen en aankleden zit de oudste 4,5 even alleen in bad. Maar ik kan dan vanuit de kamer van de jongste in de badkamer kijken en hou contact. Hij kan het prima maar ik vind het niet prettig.

18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zit er tegenwoordig niet meer de hele tijd bij, maar ik zal niet lang op een andere verdieping gaan zitten. Ik doe bv wel eens de was in de wasmachine op zolder, of ruim wat op.
    Ze zullen hier trouwens niet heet water aanzetten. Ik ben meer bang voor vallen en verkeerd terecht komen.

19. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier ook regelmatig, bij beide. Ik zet bijvoorbeeld de wasmachine aan of vouw wat was weg, leg pyjama's ed klaar. Allemaal op dezelfde verdieping.

20. mrien

mrien Actief lid

Aug 24, 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen verantwoord op dezelfde etage. altijd even wat opruimen maar zo af en toe wel even kijkend.

Share This Page