Ha Meis wat klote zeg dat je je zo rot voelt. HG is echt een erge ziekte, jammer dat niet iedereen dat doorheeft. Ik heb het ook opgegeven hoor, dat hopen op een beetje medeleven omdat je het zo zwaar hebt. Nu begrijp ik wel dat het enorm rot is als je kinderwens niet of niet op de manier dat je eigenlijk wilt wordt vervuld. En sommige mensen, en ik weet niet of je buurvrouw erbij hoort, die raken alle realiteit kwijt omdat ze koste wat het kost een kind willen hebben. En dan lijkt een zwangere met HG het ideaalbeeld; want dat ben je tenminste zwanger. Het is een staaltje; jij moet wel medeleven hebben voor mij maar andersom kan ik het niet opbrengen want ik ben zieliger als jij. Lekker onvolwassen. Weet je mensen kunnen zichzelf eindeloos pijn doen als het niet lukt om zwanger te worden, bij iedere zwangerschapsafbreking kunnen denken; die had ik wel gewild. En iedere zwangere die over haar klachten zeurt; oh wat zou ik graag die klachten over willen nemen om maar zwanger te mogen zijn. Maar zo werkt het niet in de wereld. Ik vind het voor iedereen bij wie het niet lukt vreselijk en ik gun hen ook het geluk van het dragen van een kindje. Maar het is geen vrijbriefje om maar bij iedereen aan te wijzen dat ze niet mogen zeuren omdat zij wel hebben wat jij niet hebt. Het enige advies is; naast je neerleggen, ik leg het niet meer uit. Heb een hand vol familie en vrienden die me wel begrijpen en de rest; tja jammer dan. Begrijp je gevoel hoor, en ik vind het geheel belachelijk dat je buurvrouw je zo'n mail stuurt, maar uiteindelijk zegt het meer over haar beperkingen dan over die van jou.
Pffff, ik vind jouw buurvrouw een stuk egoïstischer dan jij hoor! Hoe moeilijk kan ze het zichzelf maken, reageert ze op alle berichten die haar niet aanstaan zo? Ik had een model-zwangerschap vergeleken met jou maar mooi dat ik lekker heb lopen klagen op momenten dat ik er even klaar mee was hoor. En dan heb ik het over lullige dingen als mijn eigen teennagels niet kunnen knippen en iedere nacht 3x piesen. En als mensen dat egoïstisch vinden van mij, dan vinden ze dat maar, maar dan hoef ik niet met ze om te gaan.
wauw zo herkenbaar als mensen nu nog vragen hoe t gaat krijgen ze t standaard antwoord ik sta nog overend en adem nog je krijgt meteen de labels ondankbaar en deprisief ed op je voorhoofd wat maakt t uit dat je niet zelf je bed nog uit kan komen of dat je met beetje geluk als sinds wk 7 2 a 3 uur slaap door de bi kan mn dochtertje niet zelf badderen ed met beetje geluk kom ik zelf nog de trappen op en af om even met dr buiten te kunnen zijn en dan nog maar over de rest te zwijgen t is voor mij hel al vanaf begin, ziekenhuis in en uit ivm hopeloze gezondheid en hier is een zs ook net vanzelf sprekend, maar je moet tegenwoordig blijkbaar verplicht stoned als een hippy op een enorme roze wolk zitten
Thanks meiden, heb er vannacht toch nog wel wakker van gelegen hoor. Ik ben echt even gekwetst. Zullen ook wel hormonen zijn. Maar toen ik vanmorgen weer aan het overgeven was, en vannacht maar 4 uur heb geslapen van de pijn, kon ik echt niet denken: wat een mazzel dat ik het allemaal mag meemaken
Ja hoor, fijne buurvrouw. Wat zal ze een rotleven hebben zeg om zo met anderen bezig te zijn. Blijf vooral je eigen ellende afmeten aan die van een ander, daar wordt het allemaal heel gezellig van! De eerst volgende keer dat zij klaagt over het rotweer zou ik haar eens confronteren met allesvernietigende overstromingen. Of als ze zegt dat haar gerecht is mislukt, zou ik haar even fijntjes wijzen op het feit dat zij in elk geval eten heeft. Tjonge jonge zeg, zo kan je wel bezig blijven! Ik denk dat we allemaal helder genoeg zijn om te beseffen dat een zwangerschap een wonder is en velen met mij zullen dat ook elke dag beseffen. Als er dan straks zo'n klein hummeltje in z'n bedje ligt geloof ik helemaal dat je je zelf een paar keer knijpt of je niet droomt. Heel kortzichtig dan ook van je buurvrouw om zo te reageren. Zelf heb ik nog niet van dat soort stomme opmerkingen gehad gelukkig. Ik ken wel iemand die ook moeilijk zwanger kon worden en ook overal en altijd viel over dat soort opmerkingen, het leek wel alsof ze er een radar voor had. Het mooiste is, ze is nu zelf zwanger en klaagt steen en been. Hypocriet niet waar?!
het 1e wat ik dacht toen ik je berichtje las "laat de buuf zelf eens weken achter elkaar binnen zitten zonder iets te kunnen doen en dan kijken of ze nog zo'n grote mond heeft!!!" enne ik vond je www wel erg grappig bedacht!!!!
Ik kan me dus heel erg irriteren aan mensen die zeuren over zwangeren die volgens hun zeuren of wat dan ook. Die mensen moeten is een boek gaan lezen en zich nietzo druk maken over andermans zaken omdat ze zich schijnbaar geestelijk vervelen.
Dit komt mij erg bekend voor.. Ik durf dan ook haast niet meer te zeggen dat het ''wel gaat'', als iemand aan mij vraagt hoe ik me voel. De reacties zijn altijd het zelfde: hoort erbij, gaat vanzelf wel over, ik heb het de hele zwangerschap gehad dat is pas erg! Ik vind het vooral heel vervelend dat ik me meestal gewoon niet begrepen voel.. Ik ben spuug en spuug misselijk en ben het overgeven verschrikkelijk zat. Ik wil gewoon eens lekker kunnen ontbijten, zónder dat dat 3 keer over moet