Zwanger en vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bamsie, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamsie

bamsie Nieuw lid

7 mrt 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goededag allemaal,

Hierbij heb ik een vraagje over zwangerschap en vakantie.

Na een constatering van endometriose (middels een kijkoperatie) is ons verteld dat als we een kinderwens hebben, hier niet lang mee te wachten. Nu is het de bedoeling dat mijn spiraaltje in juni zal worden verwijderd en dat we dan zeg maar ook intensief aan de slag moeten om zwanger te raken.

Ik vroeg me alleen het volgende af.. In augustus hebben wij een vakantie geboekt naar New York en deze kunnen we eigenlijk niet meer annuleren. Stel dat ik nou heel snel zwanger zou raken, zou ik dan toch naar New York kunnen gaan?? De kans dat we dan zwanger zouden zijn is in 2,5 maand natuurlijk niet heel erg groot en als je het bent is het echt de allereerste weken, maar de eerste weken van een zwangerschap zijn natuurlijk wel risicovol. Ons probleem is dat we de zwangerschap niet uit kunnen stellen tot na NY, vanwege de endometriose.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

2. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Je kan zonder problemen vliegen hoor tijdens een zwangerschap. Ik heb het zelf al meerdere malen gedaan en het is hier in de USA waar ik woon heel normaal. Alleen stewardessen hebben een heel licht verhoogde kans op een vroege miskraam, maar dus alleen als ze heel veel vlieguren maken. De reden dat je bij de meeste maatschappijen niet meer mag vliegen na 8 maanden is dat ze niet de kans willen lopen dat een zwangere vrouw in het vliegtuig gaat bevallen en dat ze daarom moeten uitwijken naar een ander vliegveld. Dat kost ze te veel. Er is dus geen verhoogd risico van het opwekken van een bevalling in de lucht, iets wat heel mensen denken heb ik gemerkt. Ik zou gewoon gaan! Have a great time!
    PS: "a pea in a pod" is een goeie winkel voor zwangerschapskleding.

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    je mag tot 28 weken vliegen, ik heb het laatst moeten navragen vanwege mijn vakantie in mei. je bent in 2,5 maand hooguit 10 weken zwanger, dus dat is echt geen probleem, dan weet echt nog niet eens iedereen dat je zwanger bent.
    een tip; probeer dit soort dingen niet te veel te bedenken, ik zou in het voorjaar naar de efteling gaan en maakte me al helemaal druk over als ik eventueel zwanger was en de achtbanen. uiteindelijk zijn we afgelopen oktober al gegaan, toen was ik dus nog niet zwanger. en je kan altijd nog op het laatste moment dingen omgooien.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Het enige waar je rekening mee zou moeten houden, is dat je misschien heel erg moe zult zijn tijdens die vakantie. Voor een citytrip is dat niet ideaal. Ben zelf een paar dagen in Berlijn geweest bij 2 mnd zwanger, dat was best leuk en gezellig, maar we hebben maar de helft gedaan van wat we normaal tijdens zo'n reisje doen. Gewoon omdat ik het niet trok.

Uitslapen, 's middags een uurtje rusten, geen alcohol, 's avonds vroeg naar bed. Het was niet wat ik van tevoren in gedachten had bij dat reisje, maar het was niet anders.
    En het was ook echt niet zo erg dat ik er m'n zwangerschap voor had willen uitstellen!

Vliegen mag tot 34 of 36 weken, afhankelijk van de maatschappij. Daarna niet meer, niet vanwege gezondheidsrisico, maar omdat ze liever geen extra tussenlanding willen maken ivm beginnende bevalling.

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Even denken. Als je nu heel snel zwanger zou raken dan ben je ok/nov/dec uitgerekend. Dan kan je nog makkelijk op vakantie in augustus. Je zal idd misschien moe zijn, maar in principe moet t kunnen. Mijn moeder had ook al een vakantie geboekt voor met zn alle en toen was ik net zwanger en dat wist ze nog niet. Ik ben bijna 28 weken als we weggaan en bijna 31 weken als we weer terug zijn. Zal heel vermoeiend zijn, want we moeten 1400km rijden met de auto en mijn man en ik zullen het meeste moeten rijden!! Maar het zal vast goed komen, ook bij jou!

Deel Deze Pagina