Anticonceptie na bevalling...

Discussion in 'Anticonceptie' started by Islah, Sep 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Hoi allen,

Ik zit een beetje met een probleem. Voordat ik zwanger werd deed ik niet aan kunstmatige anticonceptie om het maar zo te zeggen, om het te proberen te voorkomen. Gewoon de vruchtbare dagen uitrekenen, en daarin aan onthouding doen, dat werkte ook gewoon. Daarvoor heb ik namelijk 3 maanden microgynon 30 geslikt, en werd er steeds zo misselijk van, bah. Dat kon ik dus niet meer. En ik durfde ook geen andere pillen meer te gaan gebruiken, uit angst voor de bijwerkingen (die bij mij dus best heftig bleken te zijn, bij die microgynon); en dan steeds weer een nieuwe proberen, is ook weer zo'n gedoe!
    Maargoed na mijn bevalling mag ik dus zeker een jaar niet zwanger worden, dus wil ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen, en m'n vruchtbare dagen uitrekenen... Tja misschien is m'n cyclus een keer door de war ofzo (wat normaal gesproken niet zo is, maar je weet maar nooit), en bestaat er toch kans op zwangerschap omdat ik er naast zat. Aangezien ik borstvoeding wil gaan geven, heb ik begrepen dat er maar één merk pil bestaat, dus het aanbod is dan best beperkt.

Wie heeft er ervaring met die cerazette? Ik las dus dat je ook daarvan weer misselijk kan worden (zucht). Bij wie is dat daadwerkelijk gebeurd?

Alvast bedankt voor het lezen & beantwoorden van m'n vragen.

Groetjes.

2. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    misschien een spiraatlje met of zonder hormonen.

3. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Misschien even een bezoekje aan je huisarts? Die kan je dan misschien vertellen wat je het beste als anticonceptie kunt gebruiken! Spiraaltje met of zonder hormonen zou een goed alternatief zijn inderdaad :)

groetjes x

4. Islah

Islah Niet meer actief

Spiraaltje wil ik niet (weet sowieso niet of dat kan in combinatie met borstvoeding?) en ik denk dat ik van de huisarts niet zoveel wijzer wordt, aangezien ik gewoon wil weten of andere vrouwen van die cerazette bijwerkingen ervoeren (met name dan die misselijkheid). Mijn HA heeft het overigens niet zo op borstvoeding. Dus die zal me sowieso adviseren om, als het volgens haar 'niet anders kan' ermee te stoppen en een andere pil te nemen ofzo.

5. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    is jouw huisarts niet voor borstvoeding? hoezo...da's echt de eerste keer dat ik dat hoor...maargoed.. er zijn wel lichte pillen voor tijdens de borstvoeding, alleen schijnt het je productie te kunnen aan tasten.. zelf heb ik een half jaar borstvoeding gegeven en keurig om de 4 uur gevoed, dan benje ook zo goed als beschermt tegen zwangerschap.. verder zou ik het zo niet weten, misschien weet je vk meer?

6. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Ik gebruik nu voor de tweede keer Cerazette, in totaal nu zo'n jaar en heb er nooit bijwerkingen van gehad. Bevalt prima en is goed icm borstvoeding. Wel apart trouwens dat jouw huisarts niet zo voor borstvoeding is, ben wel benieuwd naar de reden...

Share This Page