pfff, onzekerheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door gate, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Hallo,

Woensdag 11 juni geheel onverwacht en ongepland een positieve test in handen na gebruik van MAP. 'S avonds clear blue indicator gebruikt en ook die gaf zwanger aan 1-2 weken. Vrijdag 13 juni zelf nog getest in de ochtend, nog steeds positief. S middags bij de huisarts was en beetje raar gelopen maar bleek uiteindelijk ook positief. Al die tijd had ik wel lichte krampjes en bruinverlies, die op vrijdagavond rood werd met slijm. Dit was zaterdag vrijwel over en werd weer bruinverlies. Omdat ik een MAP had gebruikt wilde ik toch langs de huisarts zelf en die heeft nogmaals getest en toen was hrt negatief. Zelf nog aantal keer getest ook negatief. Ik ga er dus vanuit dat het een vroege miskraam is geweest maar er komt maar geen bloeding. Het is inmiddels weer witte afscheiding geworden, geen spoortje bloed of bruin te vinden. Ik zit hierdoor nog steeds in onzekerheid en weet niet meer zo goed hoe of wat.

Kan ik er zeker van zijn dat het een vroege miskraam is geweest?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Ik ga ervan uit als ik je verhaal zo lees, dat het inderdaad geëindigd is in een vroege miskraam. Maar inderdaad vreemd dat je niet een echte menstruatie hebt gehad. Je ziet namelijk vaker dat de menstruatie wat heviger is na het gebruik van MAP, dan lichter. Ik raad je aan nog een weekje aan te kijken of er toch nog een bloeding ontstaat. Indien dit niet het geval is, de test nogmaals te herhalen. Is het resultaat dan wederom negatief, dan kan je er volgens mij wel van uitgaan dat je niet zwanger bent. Succes!

Groetjes Monique

3. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Bedankt voor je reactie.

wat als ik dan nog negatief test? Het lijkt me toch dat er dan wel wat uit moet komen toch?
    De dag van de eerste test was ik 4 dagen "overtijd" en dus heb ik niet heel vroeg getest.
    Ik heb idd ook getest omdat de bijsluiter van de map aangaf dit te doen wanneer de menstruatie heel licht zou zijn, en omdat ik me ook gewoon "anders" voelde.

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

Als de test weer negatief is, zou ik er van uitgaan dat je niet zwanger bent. De bloeding, die je hebt gehad, zou ik dan toch als de miskraam beschouwen. Daarnaast zou ik afwachten hoe je volgende menstruatie verloopt. Je mag verwachten dat het dan weer een normale menstruatie is. Als je het niet vertrouwd of je aankomende menstruatie verloopt wederom anders dan verwacht, dan zou ik je aanraden toch weer contact op te nemen met de huisarts voor verder onderzoek. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina