hoi meiden, Misschien een rare vraag maar ik heb dit ook niet gehad tijdens mijn eerste zwangerschap maar ik heb een aantal weken geleden op een schaamlip een soort “bultje” ontdekt waar een soort zwart puntje op zit. Het is ook gevoelig. Nu een aantal weken is dat bultje wel minder geworden al zie je het zwarte stipje nog maar vaagjes verdwijnen. Nu kwam ik er gister achter dat ik weer een nieuw bultje heb maar dan op de andere kant en ook deze ziet het er hetzelfde uit en is dus “ineens” ontstaan. Ik weet dag ik het de HA of VK zou moeten vragen maar de drempel is hier toch wat lager Preutse muts ben ik he Haha.....
Ik dacht ook misschien een ontstoken haarzakje? Klinkt vies maar haarzakjes of mee eters zou je kunnen uitknijpen. Is het weg! Maar wellicht een spatader idd. Je zou bij twijfel altijd een arts kunnen vragen. Die vinden echt niks raar!!
Dit heb ik heel toevallig ook gehad een paar weken terug, en ben daar toen mee naar de huisarts gegaan (tijdens het proces van zwanger worden al zo vaak inwendig onderzoek gehad dat ik alle schaamte voorbij ben ) Het begon bij mij als een zwart puntje dat steeds groter werd, en als ik heel goed keek zag ik dat t een soort van bloedblaartje was. Huisarts vertelde me dat het een angioompje was (klein bloedvatgezwel, compleet onschuldig). Komt vaker voor bij zwangere vrouwen ivm de stuwing down there. Trekt vanzelf weer weg