Keukenmachine, welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Hoi,
    Ik ben op zoek naar een keukenmachine die deeg kan kneden en slagroom kan kloppen. Maar ik zal deze niet elke dag gaan gebruiken en wil er dus eigenlijk niet meer dan 100 euro aan uitgeven. Ik heb van mijn werk een bol.com bon gekregen en kan deze daar mooi voor gebruiken. Maar nu zit ik te kijken en heb geen idee welke ik moet nemen, dus daarom ben ik hier weer voor wat raad van de ervaringsdeskundigen!
    Dus welke kunnen jullie aanbevelen?

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    ik heb een simpele van de philips. Was niet duur. Is een handmixer, die klik je op een frame waar je bijbehorende bak in kan zetten. Ik vind het ideaal. Heb ook een dure keukenmachine, waar je alles mee, kan. Maar die staat nu op zolder en gebruik ik alleen voor speciale gelegenheden.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb zelf de kenwood prospero, ideaal ding en niet zo duur als de Kmix of een kitchenaid. Maar toch wel een stuk duurder dan 100 euro.

Was ff op bol.com aan het kijken en vind de Bosch Keukenmachine MUM48A1 er wel goed uitzien.
    Goede reviews.
    En een garde, klopper, en deeghaak erbij, zodat je dus slagroom kan kloppen, maar ook degen kan maken.
    Bij deze machine zit ook een rasp ding.
    Er is ook een variant die heeft een blender ipv een foodprocessor, is net zo duur. Bosch Keukenmachine MUM4409

Of degene met alleen de mix functie, de Bosch Keukenmachine MUM 4405, is nu maar 75 euro.

Het ligt er dan net aan of je die andere dingen ook zult gebruiken.
    Er zijn ook machines te koop die allebei hebben, maar dan zit je qua prijs alweer een stuk hoger.

4. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Deeg kneden wordt moeilijk want dat kunnen er niet zoveel goed.
    De meeste keukenmachines krijgen het dan zwaar en geven warmte af tijdens het kneden. En dat is niet zo goed voor het deeg.
    Ik heb zelf een bosch mum 5, weet niet welk typenr, maar hij kneed als de beste.
    Uit de mum 4 serie kan je er waarschijnlijk ook 1 kiezen die goed kneed.

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik weet niet of je met een apparaat wat 500 watt levert goed een deeg kan kneden. De meeste apparaten met een laag vermogen lopen vast op stevig deeg.

Ik zweer bij mijn Kenwood keukenmachine maar die kostte dan ook bijna 500,-

De Kenwood Prospero KM242 heeft 900 watt en daarvan durf ik wel te zeggen dat ie menig deeg kan kneden.
    Die is dan wel duurder dan 100,- maar dan heb je wel een goed apparaat.
    Hij word geleverd met:
    K-klopper
    Ballongarde
    Deeghaak
    Kunststof blender
    Foodprocessor
    Citruspers
    Anti-spat beschermdeksel
    Roestvrijstalen mengkom

Ik heb zelf eerst een goedkope keukenmachine gekocht en al heel snel weer verkocht omdat ie gewoon geen deeg kon kneden.
    Mijn ervaring is dus dat je beter iets meer geld neer kan leggen zodat je zeker weet dat het apparaat het aan kan.
    Anders raad ik je toch aan gewoon deeg met de hand te kneden, zeker als je hem weinig gaat gebruiken.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met name voor het kneden van deeg heb je wel een goede machine (met voldoende watt, dus niet 500 of 600) nodig en die zijn vaak duurder. Ook mogen goedkopere machines soms maar 10 minuten draaien omdat ze anders te warm worden. Ik zou nog even doorsparen en dan meteen echt een goede kopen. Ik wil graag ooit een Bosch. Daar kun je ook meer mee dan alleen met een mixer.

7. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Het gaat vooral om taartdeeg voor bijv. de appeltaart en koekjesdeeg.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als het alleen dat is zou ik eerlijk gezegd geen eens een keukenmachine aanschaffen.
    Voordat ik veel ging bakken deed ik gewoon alles met een handmixer of zo op het aanrecht met de hand.
    Veel goedkoper en een prima oplossing voor als je heel weinig bakt.
    Het zijn degen die snel en gemakkelijk te maken zijn.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wil je daar een keukenmachine voor hebben? Dat soort deeg heb je toch binnen een paar minuten helemaal bij elkaar?

Zo'n machine is juist prettig als je deeg hebt wat lang gekneed moet worden, brooddeeg dus. Koekjesdeeg is een stuk minder troep als je het zelf maakt en het mag ook niet te warm worden dus is zelf kneden minstens zo handig.

10. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Je bedoelt dus een handmixer? Ik heb er net 1 besteld, bij Bosch krijg je nu 10 of 20 euro retour. Afhankelijk van het type dat je koopt. Dan ben je voor 40 of 50 euro echt helemaal klaar. Ik heb er een, die je ook staafmixer kan gebruiken. Maar als dat allemaal niet nodig is, kun je zelfs voor 30 misschien wel klaar zijn.

Taart deeg doe ik inderdaad ook vaak met de hand. Maar voor slagroom heb je een handmixer toch wel nodig hoor... ;)

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Misschien is dit dan een mooie oplossing voor je?

bol.com | handmixer | Elektronica

Stuk goedkoper en je kan zo ook loskoppelen van de kom zodat je een losse handmixer hebt.

12. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    En bij deze kan je dan inderdaad nog 20 euro retour krijgen via Bosch.

13. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Hee, das ook nog een idee!

14. Wattage zegt niet veel hoor...
    Ik heb een Kenwood Patissier en die kneedt al mijn deegjes erg goed. Hij is maar 450 watt, maar hij klopt echt fantastisch. Ik heb hem ook bedrijfsmatig gebruikt en niks dan lof.
    Kijk of er iemand in de buurt een makropasje heeft, want hij is daar regelmatig in de aanbieding voor 129 Euro.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

De Mum4825: iemand daar ervaringen mee? Is dat wat?

Deel Deze Pagina