Zwart naar bruiloft.

Discussion in 'De lounge' started by Ringeling, Aug 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

Aug 30, 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha die laatste zin :D

Ik zou zelf nooit zwart doen, afgezien van zwarte schoenen of een zwart jasje dan. Vind een kleurtje wat toepasselijker bij een feestelijke dag

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ga ook met een zwart jurkje naar een bruiloft over 2 weken.
    Met leuk riempje, tasje en sandaaltjes kan dat prima! Ik pas ook niks anders meer overigens ;)

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,968
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wit is volgens de geldende normen nog steeds 'nog done'. Zwart was dat vroeger ook, maar tegenwoordig wordt daar over het algemeen niet meer zwaar aan getild. Als avondgast kan het sowieso. Als daggast is het misschien wat minder geschikt.
    Ik heb research gedaan, omdat ik zelf een leuk zwart jurkje met rode accenten heb en die wil ik binnenkort aan. Ik ben daggast, maar heb besloten dat ik het wel vind kunnen vanwege het rood. Ik zorg ook dat ik er rode accessoires bij draag. Dan staat het toch heel anders dan een zwarte jurk vanwege een uitvaart. En ach, als het toch overkomt alsof ik rouw... Het is ook wel een leuke bruidegom. :D

Overigens draag ik op uitvaarten nog wel traditioneel zwart, tenzij anders op de rouwkaart staat. Ik zie in dit topic ook regelmatig dat mensen dit niet meer doen. Ook al een paar keer gezien bij een uitvaart dat mensen bijvoorbeeld in een spijkerbroek en gekleurd T-shirt komen. Ik vind het dus echt not-done om nìet in zwarte of donkere kleding naar een uitvaart te gaan. Ik weet dat de overledene het niet meer ziet en dat de naaste nabestaanden wel wat anders aan hun hoofd hebben. Maar toch vind ik het respectloos.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik had 2 weken terug een zwart jurkje aan met koraal kleurige accessoires (gehaakt vestje, armbanden, ketting en bloem in m'n haar) zag er ondanks dat het zwart was heel leuk en zomers uit!

5. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Wit, zwart, het zou mij niets uitmaken als ik zou trouwen en de gasten willen dit dragen. Zolang ze hun best hebben gedaan om er feestelijk uit te zien.
    In een spijkerbroek of in werkkleding verschijnen zou ik dan weer niet op prijs stellen.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    #26 SushiLover123, Aug 23, 2015
    Last edited: Aug 23, 2015
    Grappig... jij zei juist: "Zwart is misschien niet zo leuk voor een bruiloft... " op mijn suggestie voor zwart ;)

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Toen ik vorig jaar trouwde kon het mij echt niets schelen hoe mijn gasten kwamen ... zwart, wit, als een regenboog, in jeans, desnoods in bikini ...

Belangrijkste was dat ze aanwezig waren en zich goed voelden in wat ze droegen :).

Ik droeg overigens zelf geen trouwkleed en mijn man geen kostuum. Staan we niet mee.

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Vind het zelf prima kunnen! Ben zelf gek op zwart en draag het eigenlijk heel veel, zowel doordeweeks als bij feestjes: voor mij daarmee ook zeker niet een kleur die alleen maar bij rouw past.

9. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Ik had laatst een bruiloft waar dit wel specifiek op de kaart stond, geen zwart of wit. Nou is dat met mijn maat (ben erg fors) bijna onmogelijk om geen zwart jurkje te kopen, dus na heel veel zoeken heb ik toch een lange zwarte jurk gevonden en daaroverheen een heel mooi zalmroze short gedragen en dit vond de bruid een prima oplossing. Ze wilden namelijk bohemian chic en laat dat nou net niet mijn stijl zijn hahahaha

10. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Wij trouwen volgend jaar.

Ik vind zwart (en normaliter wit) echt niet kunnen op een bruiloft en zal dat ook niet aan doen.

Wij hebben als dresscode wit! Ik trouw zelf niet in het wit en vind wit een makkelijkere dresscode dan bijvoorbeeld gala.
    Ook is het echt heel tof als iedereen in het wit op de foto komt :)

11. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik vind het zeker kunnen! Zwarte jurkjes kunnen juist heel mooi en elegant zijn. Ik had ik een zwarte jurk aan en ik was zelfs getuige. De bruid is zelfs met mij mee geweest naar de winkel om een jurk uit te zoeken.

12. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Idem. Wij wilden mensen graag bij onze bruiloft hebben in hun eigen kledingkeuze. Nu ben ik nog steeds lyrisch als ik terugdenk aan het pak dat mijn vader gekozen had, maar ik ben ook niet rouwig geweest om het trainingspak dat een sportvriend van mijn man koos.

Het levert soms trouwens wel leuke gesprekken op, geen dresscode hebben.
    Collega: "Wat is eigenlijk de dresscode bij de bruiloft?"
    Ik "Nou, niets."
    Collega: "Niets? Dat lijkt me stug."
    Ik: "Oh uhm... Ja, je mag wel wat aan. Maar nu ik er zo over nadenk, doe wat je wilt."
    Collega: "Huh?"
    Ik: "Laat ik het zo zeggen, ik trek wel wat aan."

Ze kwam trouwens in een heel leuk jurkje, maar dat is bijzaak.

Ik vind zwart wel kunnen, laat het hoedje met de zwarte sluier van de rouwdienst dan weg en knoop een leuke bloem in je haar.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dit idd. Maar ik vond het niet erg dat er mensen in die kleuren op onze bruiloft waren. Zelf zou ik het alleen niet doen.

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Nou dan ben ik al vaak tegen de dresscode ingegaan. Ik draag doorgaans bijna alleen maar zwart. Ook op bruiloften.

Share This Page