Wat wel / niet eten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sara1988, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Wij zijn bezig voor een 2e, nu kan ik volgende week testen of het 'raak' is,
    Zouden jullie al rekening houden met wat je eet? Vooral nu de kerstdagen eraan komen, liefst zou ik lekker carpaccio varkenshaas ect eten maar twijfel..
    Mag je als je wel zwanger bent varkensrollade, kalkoenrollade en beenham eten? Heb het dan over zo'n stuk beenham die je in de oven bereid en parmaham?

2. aninaja

aninaja Niet meer actief

Ik ben onverwachts zwanger geraakt, maar ik nam alles wat niet mocht voor de zwangerschap en tot nu toe is mijn zoontje gezond en combinatie test was goed.
    Ik denk niet dat je om het eten veel zorgen hoeft te maken ;)

3. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zolang ik niet weet of ik zwanger ben eet ik gewoon lekker alles. Ik beperk wel mijn alcohol-inname, neem alleen op speciale gelegenheden een wijntje.

4. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Twee jaar geleden bleek na de kerst dat ik zwanger was. Verloskundige verzekerde me dat de eerste twee weken het vruchtje leeft van zijn eigen vruchtzakje en dus nog geen gebruik maakt van wat jij tot je neemt. Maar nu er een kans is zit het misschien in je hoofd waardoor je het niet wil. Maar je kan voor je nod echt rustig alles eten hoor.

En een beenham die gaar is kan je sowieso eten.

Zou me er nog niet druk om maken!

5. Sluffie

Sluffie Lid

22 mei 2015
    93
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik eet ook gewoon alles hoor. Ik hou me alleen in met alcohol (maar ik drink zelden te veel). Lekker genieten met de kerst :).

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Het is zo zonde als je ziet dat meiden zich echt inhouden voor hun nod. En dat een aantal maanden tot het raak is en daarna nog 9 maanden als het raak is. Dan moet je echt zoveel missen zonder dan het al echt nodig is. Zou gewoon lekker genieten zolang het nog kan

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou gewoon eten wat je altijd zou doen. Je kunt jezelf wel maanden plagen maar dat is zinloos.

De eerste paar weken leeft je baby idd van zn vruchtzakje en heeft het nog geen bloed band met jou. Dus ook niet met de voeding die je Tot je neemt.

Alleen het kan wel zijn dat je jezelf er niet prettig bij voelt. En dan zou ik het weer niet doen.

8. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ja is ook zo, het blijft heel persoonlijk. Ik voel me niet goed bij alcohol na m'n ei, dus doe dat ook niet. Ik geniet toch wel, daar heb ik niet per se alcohol voor nodig. Ik beschouw het niet als 'afzien' :)

En voedingswaren zoals rauw vlees met mogelijke besmetting op parasieten, BSE etc (hoe klein de kans dan ook) vermijd ik sowieso al. Heb er ook geen behoefte aan. Gerookte zalm vind ik wel lekker, maar wanneer je die even in de oven opwarmt zijn mogelijke bacteriën toch dood. Probleem opgelost ;)

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou er nu nog geen rekening mee houden.. zolang je het niet weet..

Zelf heb ik gewoon alles gegeten, alcohol gedronken en gerookt tot het moment dat ik een positieve zwangerschapstest vast had..

10. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Ik zou ook gewoon lekker nemen wat je wil. Ik ben pas toen ik wist dat ik zwanger was gestopt met alles te eten en drinken. Je hoeft niet dronken te worden natuurlijk maar 1 of 2 wijntjes bij het eten zou ik gewoon lekker doen

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Zoals ik schreef in het topic over eten met kerst:
    Voor wie er wel rekening mee wil houden: de incubatietijd van toxoplasmose is 10-23 dagen. Vroeg in de zwangerschap is de schade vaak het grootst (miskraam, vruchtdood).

Overigens is toxoplasmose enkele weken tot enkele maanden actief in je lichaam.

Deel Deze Pagina