Harde buiken - benauwd - duizelig

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noushis, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Sinds vorige week heb ik 's avonds en af en toe overdag, voornamelijk na het eten last van harde buiken... Kan ik hier iets tegen doen... Heb al geprobeerd met kersenpitkussentje... maar dit helpt niet... En het is zo dat ik een harde buik voor lange duur heb... niet dat het eventjes is maar gewoon constant...

Sinds paar dagen heb ik het regelmatig benauwd en voel me duizelig... Heeft dit hier ook iets mee te maken...

Misschien belangrijke informatie: ben morgen wel 32 weken ver en ik ga nog altijd werken... Bij mijn vorige echo (30 weken) was ons kindje 1,4 kg en volgens gyn zou dit onder het gemiddelde liggen...

Alvast bedankt voor enige tips...

2. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Nog klein vraagje... Tot wanneer kan kindje zich draaien naar de juiste positie... Want bij de 30-weken echo lag het dwars...

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Noushis,

Op het moment dat je harde buiken hebt op het moment dat je rust hebt is dit vaak een teken dat je overdag te druk bent geweest. Gelukkig komt je verlof er snel aan maar als de harde buiken pijnlijk worden is het raadzaam het rustiger aan te gaan doen.
    Kindjes nemen vaak met 33 weken hun voorkeurs houding aan maar mogen nog lekker draaien tot 36 weken.

Imke

Deel Deze Pagina