Graag wil ik jullie mening over het volgende, December zijn mijn ouders zoveel jaar getrouwd en hebben ze een weekendje bungalowpark geregeld voor de kinderen, kleinkinderen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in week 33 bevallen. De kans dat dat dit weer gebeurd is ongeveer 20% wordt er gezegd. Nu zitten wij precies met 33 weken op dat park. Mijn ouders willen niet zeggen waar we naartoe gaan, geen locatie. Ik wil graag weten waar ik zit, mocht de bevalling zich wel weer te vroeg aandienen wil ik graag weten welk ziekenhuis er in de buurt zit, kan ik eventueel een verloskundige daar in de buurt opzoeken. Mijn moeder vind dit onzin, er zit echt wel een ziekenhuis in de buurt. Dat zal ook wel zo zijn maat zit er niet op te wachten dat baby in een ziekenhuis komt te liggen, 2 uur van mijn woonlocatie af.. Moet ik gewoon accepteren dat ouders het niet willen vertellen totdat we weg gaan of moet ik blijven aandringen?
Ik zou blijven aandringen. Ik begrijp heel goed dat je gezien het verleden voorbereidt wilt zijn. Is makkelijk gezegd van je moeder. Ze kan het toch alleen tegen jullie zeggen?
Ik zou ook blijven aandringen. Je wilt geloof ik niet nog uit moeten hoeven zoeken waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis als je wel begint...Blijft ze het onzin vinden en blijft ze voet bij stuk houden, dan zou ik zeggen dat jullie niet meegaan. Het gaat wel om jullie kindje.
Je kan je moeder uitleggen van je zorgen voor straks. Eventueel kan je haar vragen, of zij bereid is om alles in de buurt op te zoeken en op papier te zetten zodat zij dat mee kan nemen wanneer jullie weg gaan. Dat zij contact opneemt met de dichtstbijzijnde verloskundige, het verhaal uitlegt en of ze daar bereid zijn of jij daar langs kunt komen, mocht er iets zijn.
Aandringen absoluut het is niet meer dan nogal dat je gewoon op alles voorbereid wil zijn dus gewoon doen.. Ik zou niet eens meegaan als ze zouden weigeren succes ik hoop dat je er gewoon uitkomt. Liefs
Ik begrijp je angst... zou het zelf helemaal niets vinden...ik zou er dan zelf voor kiezen om niet mee te gaan, dat voorkomt ook een hoop stress!
Ik zou aan je moeder aangeven dat als zij het niet wil zeggen terwijl ze jouw geschiedenis weet, dat jij niet meegaat. Zij zo kinderachtig, dan kan jij dat helemaal met je hormonen. Belachelijk dat je moeder geen rekening wil houden met jouw angst. Tuurlijk zal er een ziekenhuis dichtbij zijn, maar dan nog! Ik ben zelf ook heel erg van de voorbereiding, dus ik begrijp je helemaal!
Ik vind het eerlijk gezegd erg kinderachtig van je moeder :/ Ze moet je zorgen toch wel snappen na je 1e bevalling?? Het zou zoveel makkelijker kunnen gaan. En anders zou ik thuis blijven.. jammer dan. Klinkt hard... maar vind dit echt
Ik vind het een beetje vreemd van je moeder... Wij zitten een beetje indezelfde situatie. De eerste is met 34 weken geboren en precies met 34 weken gaan we een weekendje weg met familie. Gelukkig weet ik wel waar ik heen ga (zelf uitgezocht). Mijn moeder is mega bezorgd over me nu, helemaal omdat zelf ook een te vroeg geboren kindje en veel vroegtijdige weeën heeft gehad. Ik vind het wel fijn om in dat weekend wat afleiding te hebben.
Ik zou niet eens aandringen. Jij hebt aangegeven te willen weten waar je heen gaat ivm de veiligheid van jou en je ongeboren kind. Als je moeder een machtspelletje wil spelen door je de locatie niet te willen vertellen (omdat zij denkt dat dat onzin is), dan is het voor mij duidelijk en ga ik niet mee. Kom zeg, wat denkt je moeder wel??
Nou dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen hoor! Of ze vertelde het, of ik ging niet mee. Gelukkig zou mijn moeder dat nooit doen maar goed dat terzijde. Ik begrijp heel goed dat je zekerheid wilt, waarschijnlijk voor niets maar je zult net zien dat het wel nodig is als je niets weet. Nee dat zou ik niet accepteren. Ga maar snel met je moeder een goed gesprek aan zodat jullie straks van een leuk weekend weg kunnen genieten zonder stress!
Kan ik me voorstellen dat je wilt weten waar je naar toe gaat. De kans dat het gebeurt is misschien niet groot - alhoewel 20 procent vind ik aardig wat - maar logisch dat jij je wilt voorbereiden. Dus inderdaad nog aantal keer aandringen. Mocht ze het niet willen vertellen dan zeggen dat je niet mee kunt omdat de juiste informatie niet aan je verstrekt wordt en je dus geen goed gevoel erbij hebt.
Zou het inderdaad ook willen weten. Het is denk ik geen leuke ervaring als kindje zo vroeg komt en dat kan je nu eenmaal niet vergeten. En leuk dat rationele gepraat over kleine kans... je emoties spelen hierin ook een rol! Dus zou inderdaad aangeven dat het voor jou zeker wel van belang is het te weten. Vervelend dat je moeder dat niet lijkt te begrijpen... wat weegt nou zwaarder denk ik dan. Dan maar niet een "verrassing" war het zal zijn maar dan wordt het iig gezellig doordat jij niet loopt met stress.
Ik sluit me helemaal aan bij de rest.... Niet vertellen, is niet mee gaan, zou ik denken Of inderdaad wat iemand anders al zei, dat je moeder het anders allemaal gaat uitzoeken, tenminste als je daarop vertrouwt hihi
Ik sluit me ook aan bij de rest.. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedstoestand dat je het weet! Jammer van je moeder dat ze het niet gewoon kan zeggen..
Ik sluit me aan bij wat al heel veel andere mama's zeggen. Ik begrijp dat je ouders willen dat het een verrassing blijft, maar ik vind dat ze weinig oog hebben voor jouw situatie. En van je (eigen) ouders zou je anders mogen verwachten. Voor mij is maar één conclusie mogelijk: niet meegaan.
Ik zou niet aandringen, ik zou een ultimatum stellen. Je gaat toch niet in een wildvreemd ziekenhuis bevallen alsof je naar een pretpark gaat. En al helemaal niet met zo'n termijn, dan heb je mensen nodig die jullie en jullie situatie kennen. Ik zou niet meegaan als ik niet wist waar het was. En als je het wel weet dan kun je kiezen wat je ermee doet.