Zwart werk doorbetalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Indirect van je medemens... Want waar denk jij dat het belastinggeld voor gebruikt wordt? Juist voor dit land.

En als iemand een bijstandsuitkering heeft is het nog een stukje erger want
    waar wordt diegene zijn uitkering van betaald. Juist, omdat jij wel werkt en dus van jouw belastingafdrachten. Deze persoon krijgt dus geld van de overheid om te kunnen leven, verdient geld extra en geeft dit niet op zodat hij er netto meer aan over houdt, krijgt ook nog toeslagen (ook betaald door, je raadt het al, JOU!) Krijgt dus eigenlijk aan 3 kanten geld en heeft netto meer te besteden dan iemand die er voor werkt in loondienst. Eerlijk he?

uitgaves belastinggeld..
    Bestuur
    Cultuur, media en sport
    Economie en financiën
    Integratie en defensie
    Migratie en integratie
    Natuur, milieu en landbouw
    Onderwijs en wetenschap
    Openbare orde, veiligheid en recht
    Ruimtelijke ordening en huisvesting
    Werk en sociale zekerheid
    Verkeer, vervoer en infrastructuur
    Volksgezondheid en zorg

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier een 'witte' schoonmaakster, maar ook zij krijgt niet doorbetaald als ze ziek is.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    het belasting geld word niet alleen in nederland uitgegeven.
    hoeveel gaat er wel niet naar europa?
    hoeveel geld hebben we al in bijv griekenland gestoken?
    hoeveel geld gaat er naar hulpgoederen die gestolen worden zodat degene waar het voor bedoelt is het nog niet krijgt?
    hoeveel geld gaat er naar kb voor kinderen die niet eens in nederland of europa wonen?

ja zwart geld is zwart geld en is strafbaar.
    maar ik maak wel onderscheid in waarom je zwart werkt.

4. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Waarschijnlijk zit dat dan al doorberekend in de uurprijs.

Ik vind de discussie of zwart werken strafbaar is of niet, niet zo heel erg interessant. De meesten van ons hier houden het zelf in stand omdat we niet meer willen betalen voor onze huishoudelijke hulp.
    Ik heb een project gedaan met domestic workers/huishoudelijk werkers. De meesten zouden een moord doen om belasting te mogen betalen en dus gewoon wit te werken.

Hieronder nog even de regels op een rij:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/dienstverlening-aan-huis/nieuws/2015/10/06/campagne-sluit-contract-af-met-hulp-in-huis

"Te weinig mensen kennen de regels voor het inhuren van een hulp in huis zoals een schoonmaker, oppas of tuinman. Om de bekendheid met de regels te vergroten is minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid deze week een campagne gestart.
    In deze campagne wordt opgeroepen een contract af te sluiten met je hulp zodat de wederzijdse rechten en plichten duidelijk zijn. Zo moet diegene die de hulp inhuurt het minimumloon betalen, recht geven op vakantie en zes weken het loon doorbetalen bij ziekte van de hulp."

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161

De belasting die ik heb afgedragen zal wel minder zijn dan dat beetje zorgtoeslag wat ik ooit heb gekregen toen ik nog wel in NL woonden maar dat doe ik nu niet meer en me zorgen maken om dit soort zaken doe ik eigenlijk ook een stuk minder en al helemaal omdat met het zelfde belastinggeld banken worden uitgekocht en er oorlogje wordt gespeeld in het midden oosten.. Al dat bijelkaar kost meer dan een paar bijstandsuitkeringkjes..

Je weet ook dat wanneer jij je zwarte loon vervolgens uitgeeft, bijv. tijdens het winkelen dat je er dan gewoon weer belasting over betaald want he, BTW enzo... ;)

Oja en ondertussen zijn er allemaal grote bedrijven die kei hard lachen met hun brievenbus op de cayman eilanden die bijna 0 belasting betalen hahahahahaahahaha ok.. Lekker gaan huilen om een beetje zwart werk..

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vijf jaar geleden kostte dat misschien 5 euro, tegenwoordig 9 euro. En dat is wel in het wit, want de poetsvrouw is ingeschreven als werkende bij een officiële instantie en wordt dan ook wettelijk beschermd, krijgt ziektedagen en verlof en is verzekerd.

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Jammer dat je er zo naar kijkt. het is gewoon FRAUDE die mensen met een bijstandsuitkering plegen. Maakt het voor mij weer duidelijk dat mensen dat blijkbaar normaal vinden. Maar dan wel allemaal klagen dat we zoveel belasting betalen, of dat er mee geld moet naar onderwijs of meer geld naar cultuur of milieu of noem het maar op. Tja, dan moeten ze daar ook niet over zeuren. Afijn, ik geloof wel in handhaven en in opsporen van fraude.

Overigens heb ik hier geen zwart geld/danwel inkomen dus zal het ook nooit uitgeven in een winkel.

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Afijn, ik weet ook wel dat je compleet leest over het feit dat de bommen op Syrie en Irak, banken uitkopen een hele boel meer geld kost dan alle bijstandsuitkeringen bij elkaar en het opsporen van fraude.. Maar blijf je vooral lekker druk maken om minimale fraudeurs, terwijl de eigenaar van de meeste bedrijven waarmee je mee te maken hebt hun geld op de cayman eilanden o.i.d binnen halen zodat ze hier in Nederland, Engeland, whatever geen belasting hoeven te betalen en daarvan weg kijken terwijl je hun het geld toestopt..

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is zoals zeggen dat het je het vertikt om je verwarming een graad lager te zetten, want het milieu wordt toch verpest door anderen.

Ik blijf toch heel erg geloven in het principe dat een betere wereld begint bij jezelf. En ik zie niet in hoe ik mijn dochter zou moeten inpompen dat liegen niet mag, als ik tegelijk meerwerk aan fraude en zwartwerk. Ergens moet je toch een beetje van practice what you preach doen, nietwaar?

10. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik lees er niet overheen hoor echter was dat het onderwerp niet. Het ging over zwartwerken en later over mensen die zwart werken met een uitkering. Dan heeft defensie, banken en bedrijven die belasting ontduiken voor mij geen toegevoegde waarde in deze discussie. Dat is een heel ander onderwerp. Het ging nu om de combinatie zwartwerken en een uitkering krijgen.

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Nee het ging om zwart werk door te betalen in de vakantie of tijdens ziekte.. Er stond nergens bij dat die persoon een bijstandsuitkering had, dus dat is een beetje selectief willen lezen en reageren waar je zelf zin in hebt..

Overigens, werk ik zelf niet zwart en krijg ik geen bijstandsuitkering dus dat ding over de verwarming is bij mij ookal niet van toepassing.. Het gaat mij er meer om dat we zitten te mierenneuken over mensen met een minimaal inkomen terwijl we ondertussen bij de grote bedrijven die wat dat betreft enorm wat belasting geld ontlopen maar gewoon aanspekken en daar niet van opkijken..

Maargoed, blijf jezelf vooral druk maken om bijstanduitkerings gerechtigen die mogelijk zwart werken..

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb m'n antwoord inmiddels gevonden. Bedankt voor alle reacties!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Op verzoek van ts gesloten.

Deel Deze Pagina