in het topic van eefke las ik over zwart werken hoe denken jullie erover? vinden jullie het kunnen of juist helemaal niet!?! ik vind het echt niet kunnen en zal er niet van schomen die persoon aan te geven
ik had mijn mening al gegeven ( was er zo een beetje over begonnen) ik vind het wel kunnen als je daarnaast ook je normale baan hebt en belasting betaald.
Ik vind het niet kunnen.Als iemand kan werken,dan zal deze dat maar gewoon wit moeten doen,zodat ze ook premies en belastingen betalen.
Ligt eraan vind ik. Als je gewoon een baan hebt en je doet soms een klusje voor iemand, waar je wat geld voor krijgt, werk je ook al zwart natuurlijk. Maar daar zie ik geen kwaad in. Maar een uitkering hebben en daarnaast constant bijbeunen, dat vind ik dan weer niet kunnen.
Ik vind het prima al er zwart wat wordt bij geklust maar wel wanneer deze persoon ook een normale baan heeft waar over hij de belastingen betaald maar een familielid die hovenier is en hier voor een prikkie "zwart" de tuin aan legt, een bevriende schilder die mn huis verft of een vriendin die bedient op feesten en partijen, buiten hun normale werk om vind ik geen probleem 100% uitkering trekken maar vervolgens wel 40 uur per week zwart werkt vind ik absoluut NOT DONE!
ja hoor vind het prima maarja je verader slaapt niet zeggen ze dan. Ik ken genoeg mensen die bij snabbelen waar andere mensen ook profijt van hebben aangezien die ook weer goedkoop iets voor elkaar hebben. Dus we helpen elkaar, de regering doet dat toch niet aangzien alles duurder wordt. En melding maken ja vind ik echt niet kunnen, heb zoiets van waar bemoei je je mee zeg, get a life maargoed dat is mijn mening he, dat iemand anders er anders over denkt ook prima, niet iedereen is het met elkaar eens en je vraagt om mijn mening owja en wat hierboven staat ben ik wel mee eens, als je een uitklering krijgt vanwege het feit dat je niet kunt werken vind ik het weer anders...maar dan nog zou ik diegene nooit aangeven
Ik vind dat ook kunnen als je een vaste baan hebt en. Af en toe eens bij klust ergens. Daarbij mag je een bepaald bedrag paar jaar belastingvrij verdienen. Wat ik niet vind kunnen is en een uitkering trekken en dan ook nog veel zwart werken!
oke maar je mag tot eenx bedrag belasting vrij verdienen en ik neem aan dat je met 2 taart in de 2 maanden er aan komt
Dit ja. Ik snap best dat het fijn is om een extraatje bij te verdienen naast een (fulltime) baan, maar er zijn er ook die een uitkering vangen en er zoveel zwart naast 'werken' dat ze een riant inkomen hebben. Dat mag best hard aangepakt worden. Wanneer wij zelf een schilder kunnen regelen die heel goedkoop ons huis verft omdat hij het zwart doet.... maak ik daar graag gebruik van. Tja...
Ja als ik t zou opgegeven ga ik ook mijn bonnetjes inleveren en dan zou ik alleen maar geld toekrijgen. Maar daar ben ik dus te lui voor
Ik wordt er soms knap geïrriteerd van. Hoe vaak mensen aan mijn man en zijn personeel vragen of ze zwart kunnen klussen.... En dan worden ze er ook nog scheef op aan gekeken als ze zeggen dat ze dat niet gaan doen. Of een heleboel offertes uitbrengen en dan nooit meer iets horen en wel zien dat het zwart wordt gedaan. Dan krijg ik wel eens de neiging om het te gaan melden hoor... Mijn man heeft het ook wel eens gedaan toen hij nog voor een baas werkte en deed dat dan in zijn eigen tijd naast zijn 40 urige werkweek.Maar nu hij eigen baas is ga je er toch wat anders tegen aan kijken.
mijn schoonvader werkt van 7 tot 19.00 van maandag tot vrijdag, op zaterdag klust hij bij, hij zit in de bouw en legt vloeren,trappen,zet kozijnen, ik vind het prima, deze beste man werkt zich het apezuur, betaald alles netjes keurig optijd, is een nette man die altijd beleefd en netjes is, nee ik vind het geen probleem
een extraatje verdienen heb ik geen moeite mee de schilder die eens bij klust of een kapster die wat vriendinnen knipt nee echt geen probleem mee maar jij wel....maar waarom heb je er een probleem mee? met alle respect hoor! heb je nog noooooit iemand iets zwart laten doen dan? als er geen zwartgeld zou zijn zouden er heel wat andere dingen op zijn kop gaan hoor! ben ik echt van overtuigd
Vind ik ook Vind het alleen niet kunnen dat als je een uitkering hebt (WIA, wajong, ww) zulke mensen moeten ze direct de uitkering van intrekken.. Maar als je gewoon een hardwerkende witwerker bent die belasting betaald en af en toe eens een paar uurtjes zwart werkt vind ik niet erg En wat is zwartwerken? Als je de buurman helpt met texen en verven terwijl je zelf schilder bent is dit dan ook zwart werken of een vriendendienst? Niet iedereen die zwart werkt krijgt er voor betaald maar bijv iets in natura zoals een etentje ofzo, wat je ook doet als je bijv mee helpt klussen bij je vrienden/familie