zwart werken hoe denken jullie erover??

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Nou als iemand mij die legitieme manier kan vertellen met behoud van advocaat houd ik mij aanbevolen. Maar geloof mij ik ben al zolang bezig alle voors en tegens tegen elkaar af te strepen die is er echt niet.

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Misschien zijn mijn waarden en normen niet goed, maar snap Onje wel.
    Als ik moest kiezen tussen schuldsanering en dan met bv.50 uero in de week rondkomen met een gezin of zoals ze het nu doet.
    Dan zou ik het zelfde doen als haar.
    EN ja dat klopt niet en dat mag niet maar als ik dan naar mijn gezin zou kijken en wakker moet liggen omdat ik aan het einde van de week niet weet of ik naar winkel kan. Dan deed ik precies het zelfde.

3. Onje

Onje Niet meer actief

Dankje!

4. tulip

tulip Niet meer actief

het gaat mij ook niet om een zwart klusje af en toe, maar om het feit dat je een uitkering trekt en zo nog geld verdient. Dan kan je man ook nog full time ergens aan de slag. Ik vind dit gewoon niet kloppen. En advocaat of niet, hoeveel mensen hebben wel geen problemen samen om de kinderen, die hebben ook niet allemaal simpel het geld voor een advocaat, ik vind dat nogal een luxe probleempje.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Het klopt ook niet ben ik met je eens maar het is niet anders!
    Je kinderen wel of niet zien een luxe probleem?? Sorry?? Ik ga er maar vanuit dat je het verkeerd begrepen hebt.

6. tulip

tulip Niet meer actief

dat is geen luxeprobleem, maar wel dat je dan even zwart werkt om je advocaat te kunnen betalen. Lijkt mij zinvoller dat jullie de energie steken in het vinden van een definitieve oplossing en dan de advocaat niet meer nodig hebben en een gewone witte baan zoeken.

De opmerking: het is even niet anders, daar kan ik niet zoveel mee. Het kan wel anders en het zou ook anders moeten.

7. tulip

tulip Niet meer actief

als iemand jullie meldt, is het wel anders, want dan zit je pas echt in de shit.

8. Rono

Rono Niet meer actief

Oké ja dat vind ik ook. Als jullie beide dan gewoon fulltime gaan werken ( of je man fulltime en jij partime ( en dan in het weekend nog bijklust is het wat "netter".

Dan werk je in het weekend voor je advocaat en verdien je door de weeks meer geld

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als veel meer mensen zoals Onje zouden denken, klapt op een gegeven moment ons sociale stelsel helemaal uit elkaar!

Tegelijkertijd snap ik het wel, dat je in een wanhopige situatie voor wanhopige oplossingen gaat. Het probleem is alleen dat je op deze manier bijdraagt aan de ineenstorting van de Nederlandse zorgstaat, die de komende jaren toch al steeds wankeler zal worden.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Die energie heb ik wat dat betreft allang verbruikt. Zoals ik in mijn eerdere post al heb gemeld heb ik alle opties al bekeken en berekend. Er is geen andere optie dan deze.

Het is even niet anders nee! Helaas pindakaas!
    Maar kiezen tussen een witte baan of een advocaat kunnen bekostigen zodat mijn vriend zijn kinderen kan zien en niet te vergeten zijn kinderen hun vader dan is de keuze heel gauw gemaakt. En de advocaat niet meer nodig hebben? God daar zouden wij een moord voor doen!!! Helaas zijn wij opgescheept met een verknipte (h) ex!

11. tulip

tulip Niet meer actief

dikgedrukte, helemaal mee eens.

Een wanhopige oplossing is: Je drie slagen in de rondte werken, dus een full time baan door de week en in het weekend bijbeunen. En andere keuzes in je leven maken denk ik...

12. tulip

tulip Niet meer actief

onje, je zegt ook: mijn man geeft 1 dag op en 1 dag niet. Dat is 2 dagen, wat doet hij de rest van de tijd dan??

13. Onje

Onje Niet meer actief

Enig idee wat de advocaat kost? Dan maar te zwijgen over de gerechterlijke stukken? Moet ik ook zeggen wij hebben haar ook niet sporadisch nodig maar wel een keer of drie in de week.
    Hele lastige ingewikkelde langdurende voogdijzaak pfff !!

14. Onje

Onje Niet meer actief

Herstellen hij werkt 13 uur op een nacht en heeft een ernstige ziekte gehad waar hij lichamelijk nog niet volledig van hersteld is.
    Maar zo nu en dan ook extra dagen erbij wanneer hij dit redt.

15. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    En hoe zit het dan met de mensen die een uitkering hebben (uitzondering van wajong want daar heb ik zo mijn mening over). Sommige mensen zitten er noodgedwongen in. Willen wel werken maar kunnen geen werk vinden. Mogen die dan niet een KLEIN bedrag bijverdienen? (max 50 per maand ofzo)? Is dit ook een no done?

Ik ben niet tegen zwart werken maar wat word precies gezien onder zwart werken? Is dat muurtje schilderen bij je buren en je krijgt er een 10tje voor? Of is het 40 uur werken en er 400 mee verdienen? Waar ligt de grens bij zwart werken?

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Eigenlijk alles waar je geen inkomstenbelasting over betaalt terwijl dat wel zou moeten.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ik had er nooit zo over nagedacht of me er druk over gemaakt.

Maar nu is het wel actueel bij ons.

Een vriend van ons is mede door eigen toedoen in de schulden geraakt. Hij had een eigen bedrijf, eenmanszaak en kan dus niet failliet want is persoonlijk aansprakelijk.
    Nu is hij in dienst gehad bij een bedrijf, verdient daar het minimum loon en krijgt de rest zwart uitbetaald. Verder klust hij in het weekend ook nog zwart bij.
    Nu gaat hij de schuldsanering in en dat wordt dan berekend over dat minimum loon. Hij krijgt een weekbedrag en verder heeft hij gewoon nog een berg zwart geld.

Bij hem worden gewoon bijna gratis zijn schulden kwijtgescholden en dit vind ik echt not done...

18. tulip

tulip Niet meer actief

dan krijg je denk ik de discussie of mensen echt geen werk kunnen vinden, of misschien bepaalde banen niet acceptabel vinden. Er zijn hier nl genoeg oostblokmensen aan het werk in baantjes, waar wij ons nederlanders te goed voor vinden. Dus niet willen of niet kunnen??

19. tulip

tulip Niet meer actief

dat klopt dus idd voor geen meter, heb je 100% gelijk in.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    werkgevers kiezen vaak liever voor oostblokmensen zelfs.

Deel Deze Pagina