ja, omdat die maar een schijntje krijgen van wat wij zouden verdienen. Maar de oorsprong waarom die mensen hierheen gehaald zijn, is wel omdat "de nederlander" zich in een goede tijd te goed voor zulk soort baantjes voelt.
Sorry dat ik me ermee bemoei maar dit vind ik dus echt niet kunnen nee. Zo iemand heeft nog veel meer geld over dan gezinnen die zich het apezuur werken.En denk ook nog eens aan alle evt toeslagen die hij erbij krijgt. Een oude collega van mij doet dit dus ook. Heeft pas nog eigenhandig een flinke aanbouw aan zn huis gezet en een lekker autootje voor zn vriendin die niet werkt gekocht. Zij moest natuurlijk ook gaan werken maar ze heeft nog nooit gewerkt(zich altijd door mannen laten onderhouden) maar heeft plotseling last van allerlei kwaaltjes.Zo heeft ze het al 1,5 jaar gerekt.En ze zijn er nog trots op ook!Ze lachen iedereen uit.
Nou, dat vind ik ook. Want waar wordt die schuldsanering van betaald? Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je als eenmanszaak niet failliet zou kunnen gaan. Mijn vader heeft een eenmanszaak en heeft toch echt op de rand gestaan. De zaak draait nu gelukkig beter dan ooit (en dat in deze economie ). Misschien omdat hij een bv is? Ik vind zoiets echt niet kunnen. En daarnaast snap ik ook niet dat het kan, dat er geen streng toezicht is op de rekening van iemand die in een saneringsregeling zit. Is het dan geen voorwaarde dat je compleet inzage in je bankgegevens geeft? Of is zwart zelfs cash betaling ofzo? Belachelijk.
Ik sta echt versteld dat zoveel mensen dit goedkeuren... - Mensen die geen belasting betalen over zwartverdiend geld, onthouden dat geld aan ons allemaal. We moeten met elkaar de kosten in dit land ophoesten. Op het moment dat er één minder betaald, moet de ander meer betalen. Uitspraken als: 'Ze doen maar. Ik heb er toch niets mee te maken' kloppen gewoon niet! - Er is (voor mensen met een betaalde baan) mogelijkheid om aardig wat bij te verdienen zonder belasting te betalen. Over alles wat je meer verdient, hoor je belasting te betalen maar dat betekent niet dat je alles afdraagt! Je houdt er zeker nog iets aan over. - Regels zijn regels. Aan dit soort afspraken hoort iedere Nederlander zich te houden, met of zonder uitkering, arm of rijk. Het hele systeem gaat overhoop als mensen de regels overtreden (zie Griekenland). Dat geldt voor verkeersregels, maar ook voor dit soort regels. - Waar ik me ook aan irriteer: We hebben het zo slecht met de crisis, de overheid doet niets aan dit en aan dat enz. dus dat geeft me het recht om belasting te ontduiken. Dat is toch omgedraaide wereld? -Met eerlijk je geld verdienen zul je misschien minder geld hebben maar dan ben je er wel eerlijk aan gekomen. Geld is toch niet het allerbelangrijkste in dit leven? Eerlijkheid en daarmee eigenwaarde vind ik persoonlijk belangrijker.
in veel gevallen wel denk hoor. Dat storten ze later of betalen gewoon cash voor bepaalde dingen in winkels.
als eenmanszaak ben je persoonlijk verantwoordelijk he! Dus dan kunnen ze je ook je huis en je persoonlijke spullen afpakken bij faillissement. Zoiets bedoelde ik meer. zwart geld is altijd cash he... anders komt de belastingdienst erachter... en hij geeft het uit in de kroeg of aan de gokmachine.
helemaal mee eens. Bizar hoe mensen fraude om maar meer centjes binnen te krijgen goed kunnen praten voor zichzelf. Ik zou mezelf echt niet in de spiegel recht aan kunnen kijken. Je benadeelt willens en weten je medemensen die al die uitkeringen, toevoegingen en toeslagen vor jou ophoesten doordat zij wel eerlijk wit werken en dus flink minder overhouden. Lullig dat je dan zelf je advocaat moet betalen, maar als de regels zo zijn zijn ze voor iedereen. Dan heb je dus minder geld te besteden. heel lullig, maar ja. Nog lulliger is de rekening van de advocaat maar ( onterecht aangezien je wel meer inkmen hebt dan je opgeeft) presenteren aan de mensen die wel netjes hun belastingen afdragen. Zijn die extra de pineut !!
dat is niet helemaal waar tulip. ze worden geronseld uit polen om hier werk te doen wat ook best nederlanders willen doen maar die speciale uitzendburo's zijn ze voor. bedrijven hebben contakten met die buro's. ze zijn niet eens zo heel veel goedkoper (duur zelfs voor een bedrijf), maar je kunt ze 16 uur op een dag laten werken ze mekkeren namelijk niet, ze draaien dubbele diensten en komen dan alsnog op zaterdag als je ze dat vraagt. mijn vriend heeft een tijdlang met polen gewerkt maar nu met de crisis zijn ze er allemaal weer uit. dat bedrijf kón best nederlanders krijgen voor dat werk maar dat vertikte het bedrijf zelf. ze hadden een deal met een organisatie die polen hierheen haalt. mijn vriend kon vrij goed opschieten met 1 van die polen en zodoende weten we ook wat hij verdiende. hij kost het bedrijf een helemboel geld maar krijgt van het uitzendburo waar hij door geronseld is dus een heel stuk minder. ik ga geen bedragen noemen maar het is in ieder geval geen schijntje. wel vind ik het hufterig dat ze meer als de helft aan dat uitzendburo kwijtraken en heel erg veel moeten betalen voor de huizen waar ze verblijven en dat ze overal "boetes" voor kunnen krijgen. dingen als het licht aanlaten bijv en meer van die onzin. deze jongen heeft het gelukkig met hulp van de afdeling van mijn vriend voor elkaar gekregen uiteindelijk zelfstandige woonruimte voor hem en zijn vriendin te krijgen en daar konden ze goed leven, hij is inmiddels terug naar polen verhuisd, wat wij erg jammer vinden maar heel goed begrijpen. hij heeft daar ook een baan nu.
Je mag elke maand 500 euro belastingvrij verdienen. Maakt niet uit hoe.Maar niet als je een uitkering hebt. Want dan vindt ik het echt niet kunnen.
Het is inderdaad echt heel erg. Grote kans dat die jongens met z'n 6en ofzo in een kleine woning zitten en daar echt 4 of 5 keer ofzo meer voor betalen als een Nederlander.
Tja ik zeg leven en laten leven en om iemand aan te geven dat is niet zo mijn ding...nee ik heb er niet zo'n moeite mee.
Het gaat er niet om of ik dat vind (mij kunnen die 20 euro niet zo boeien), maar wettelijk is hij het wel verplicht.
hangt er vanaf, doe je het systamatisch en heb je geen normaal werk, of do eje het bij fam. ofzo en heb daar naast nog wel gewoon werk
Ik vind dat wel kunnen, dat moet iedereen zelf weten. als je is weet hoeveel mensen dat doen, nou dan heb je het druk hihi.. en schijt aan de belasting, die pikken alles in! als je maar een geldbedrag wint, kun je de helft daarnaar toe brengen,belachelijk! en extra centjes zijn lekker meegenomen.
nou het is niet "de belasting" hoor die dat inpikt. Dat is gewoon ons systeem. Wanneer iedereen dat gaat doen, betaal jij straks nog 5x zoveel belasting. Dus "schijt"zou ik er maar niet aan hebben als ik jou was.
ik betaal al genoeg aan de belasting, ja ja systeem zeker.. al het geld wat daarnaartoe gaat, wat doen ze daarmee dan...... i dont no! lang leve de belasting, not.... iedereen doet toch wel zn ding...
schijt aan je mede nederlanders dus? En bedankt heh!! waar gaat het toch naartoe met de normen en waarden, zucht.... jullie maken zeker geen gebruik van trottoirs, straatverlichting, consultatiebureau, basisschool, rijksvaccinatieprogramma, hielprik.... politie, kustwacht, marechausse is allemaal onzin natuurlijk.
Lekker genuanceerd zeg... weet je wel hoeveel je in nederland krijgt door die belasting? Wat denk je van alle toeslagen? Of kortingen omdat je niet werkt of minder werkt dan je man? Compensatie eigen risico bij de zorgverzekering en ga maar door...