ja oke, dat is waar. maar je moet niet vragen wat je in moet leveren. en als je al wat teveel krijgt, kun je het alsnog allemaal terugbetalen. dusja..
als iemand allerhande toeslagen krijgt is het helemaal een non-issue lijkt me. Dan ben je juist gebaat bij de belastingbetalers. Als 1 groep nu juist niet het systeem omzeep moet frauderen zijn die mensen die gebruik maken van allerlei faciliteiten (zoals toeslagen, uitkeringen, wmo, gratis scholen) het wel!!
oke, daar heb je een punt.. maar ik heb altijd zo het gevoel, dat de belasting alles 'ziet' als je maar iets meer hebt verdient, al is het maar 1 euro bv, dan kun je alsnog de toeslagen betalen. en natuurlijk, die mensen die een uitkering hebben, en gerust kunnen werken, ja daar is het ook niet eerlijk. Maar ik begrijp het wel, miss had ik niet zo moeten reageren, maar dat schoot als eerste bij me binnen, bij het woord' belasting' en er zit aan alles een negatieve en positieve kant denk ik.
Ik vind als je een fulltime baan ( wit werk) hebt en je in het weekend eens een klusje hebt, dan moet dat wel zwart kunnen. De belasting hoeft niet alles te ontvangen van mij Maar zoals meerderen al zeiden, als je bijv een uitkering hebt en zwart gaat werken dat vind ik niet kunnen.
Ik heb er helemaal niks op tegen als mensen in het zwart bijverdienen. Al verdienen ze een heel maandloon bij elkaar. Ik bemoei me nooit met wat een ander doet.