zwart werken hoe denken jullie erover??

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

En dit dus ook. Wat rot mij het als mijn achterbuurman af en toe ergens op zaterdag zwart klust?
    Iemand die allerlei uitkeringen, ziektewetjes e.d. ontvangt en dan 40 uur per week zwart werkt is een ander verhaal. Maar die paar zwarte uurtjes.... Please ;)
    Dit gaat al véle jaren zo hier in Nederland ( en de rest van de wereld ) en ik zie daar ook geen verandering in komen.

2. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ik bedoelde het meer als grapje! Bij sommige van onze vrienden ligt dit nl gevoelig. Opvang heb je voor beide werkende ouders nodig en niet alleen voor de moeder ;).

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hihi dacht ook al Huh?

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    leven en laten leven..... zoiemand loopt vanzelf eens tegen de lamp hoor... wie ben ik om iemands leven te verzieken? nee ik zou echt niet gaan klikken en zeggen ohoooo die verdiend zoveel euro's zwart bij! hoe zielig en gefrustreerd ben je dan zelf!

Ik betaal onze oppas ook zwart... soms wel 50 euro per week... tja so what? we betalen al belasting elk jaar dus dat zal het probleem niet zijn denk ik dan.....

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb idd nog nooit iemand zwart voor me laten werken, nee. En ook als ik een dj oid op een feestje zou inhuren, dan zou ik dat wit doen... Het zou niet eens in me opkomen om dat soort dingen zwart te regelen... Daarbij mag je voor zoveel uur per week iemand voor je hebben werken (huishoudelijk werk oid) zonder dat je daar 'werkgever' van wordt oid. Degene die bij jou werkt moet zelf zorgen dat ie de juiste bedragen afdraagt. Dat heb ik overigens niet, al zou ik het wel lekker vinden als iemand wat schoonmaakwerk hier zou doen.

Ik vind het echt best bizar dat zo veel mensen er zo makkelijk over doen. Vooral als je kijkt naar de collectieve verontwaardiging over de verlaging van de kinderopvangtoeslag etc...

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het bedrag wat je dus extra mag bijverdienen zijn dus geen zwarte verdiensten.... Ik heb daar echt geen probleem mee. Het gaat mij meer om mensen die boven dat bedrag uitkomen en toch niets opgeven, of mensen die zwart blijven werken voor hun baas omdat de baas daar bij gebaat is. Of je het nou leuk vindt of niet, dan ben je gewoon bezig om de boel op te lichten...

7. fafje

fafje Niet meer actief

wat denk je van Marktplaats

ach als de wereld eerlijk zou zijn was er ook geen ongelijkheid en oorlog...

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik vraag me idd ook af, degene die er zo op tegen zijn. Hebben die nog nooit zelf iets zwart laten doen?
    Als het mij in mijn portemonnee scheelt, laat ik echt wel iets zwart maken/opknappen.

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    persoonlijk vind ik het gewoon niet kunnen en gebeurd het hier dus ook niet!

Ik vind het trouwens raar dat "bijstandstrekkers" het niet mogen van jullie en mensen met een baan wel. Beiden plegen diefstal, maar het 1 wordt wel goed gevonden en het andere niet?

Sterker nog, ik snap mensen met een uitkering wel die bijbeunen. Maar volgens mij zijn dat er maar weinig. Ik ken niet zoveel mensen die graag in de bijstand zitten. De meesten willen wel erg graag werken, maar kunnen het niet.

Dus, hier komen geen zwartwerkende klussers in huis! En een oppasmeisje, dat is geen zwartwerken! Die zal namelijk nooit aan haar € 6000,- komen.

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik ben allang blij dat er mensen zijn die zwart bijklussen. Zo kan je sommige dingen toch een stuk goedkoper laten doen. En tegenwoordig is het altjd wel lekker om er zwart iets bij te verdienen.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet je wat ik me afvraag? Waarom mensen het zo raar vinden dat er mensen zijn die dingen niet zwart laten doen.... Is gewoon een andere instelling, ik spaar net iets langer en dan kan ik dingen wit laten doen. Of ik zoek even goed naar de goedkoopste aanbieder, of ik probeer te onderhandelen. Je kunt ook op legale wijze dingen gedaan krijgen voor een niet al te hoge prijs.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    #112 BuffySummers, 11 jan 2012
    Laatst bewerkt: 11 jan 2012
    nevermind

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

als je een uitkering hebt ofzo (of helemaal niet werkt) dan vind ik het not done, echter als je al veel belasting betaald mag je van mij best een kleinigheidje bijverdienen hoor, zeker als je je vrije tijd savonds er voor opgeeft ofzo.. ze verdienen al genoeg aan je (ons)

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Sorry maar ook 't oppas meisje is zwart werken. Ze geeft 't toch ook niet aan de belasting op?

15. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

@Rosao: Je mag ( als je niet werkt ) 6000 euro per jaar belastingvrij verdienen, als ik dus onder dat bedrag zou blijven zie ik het niet echt als zwart werken.

16. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Inderdaad, iedereen die inkomsten heeft en het niet opgeeft aan de belasting werkt zwart. Of we het nou over 20 euro hebben of over 200 euro

17. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Als je werkt en af en toe eens iets doet voor wat extra ruimte dan kan ik het enigzins begrijpen.
    Maar het type uitkeringtrekken maar wel lekker zwart bijbeunen... Daar kan ik niet tegen.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Weet je, je kunt ook dingen gaan stelen uit de openbare ruimte omdat je het te duur vindt om het te kopen. Geeft je ook wat meer armslag in moeilijke tijden.

Ik vind het verbijsterend dat zoveel mensen het hier goed praten.

19. Rono

Rono Niet meer actief

en ik vind het verbijsterend dat de vraag of jullie geen buurmeisje hebben die af en toe oppast voor 10 euro genegeert word

20. Bri

Bri Niet meer actief

Nee, zo'n buurmeisje heb ik niet.
    Wel een voltijds studente die af en toe oppast voor een paar euro per uur (zelfs meer dan 10 euro per avond!). Ik zou de belastingdienst eens moeten bellen, hoe ik als werkgever netjes premie kan afdragen daarover. Ben héél benieuwd naar hun reactie.

Deel Deze Pagina