Microdermal

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nu was ik net bij de tattooshop om mijn tatoeage te bespreken, maar ik zag daar iemand die een microdermal liet zetten en ik vond het MOOOOOI. Nu is mijn vraag, heeft iemand een microdermal en wat is je ervaring want ik lees nu op internet dat het vrij snel uitgroeit.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb er zelf geen, maar denk er al een poosje over om er 1 te laten zetten bij mijn decollete.
    Lees dus even mee :)

3. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ik vind het prachtig!! Wilde zelf ook en toen ik zover was dat ik in de piercingshop was zei de piercer: voordat ik hem zet wil ik je wel Laten zien hoe het eruit komt te zien als hij eruit moet/is.

Ik zag het en schrok van het litteken bij zijn collega. Was toch niet zon ini mini gaatje als bij andere piercings.

Ik besloot toen om het toch niet te doen, hoe graag ik ook wilde.

Was blij dat de piercer me eerlijk vertelde dat het er na het uithalen echt niet mooi uitziet.

Maar ik blijf het een gave piercing vinden!

4. Momfulness

hmm bedankt eliesje, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Ze maken echt een incisie, dus indd het zal best een littekentje zijn als de piercing eruit is. Ik wilde hem dan tussen mijn borsten of in mijn hand tussen duim en wijsvinger...

5. Momfulness

nog meer mensen met ervaring? :)

6. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Een vriendin van me heeft hem drie keer laten zetten, ook decolleté.
    Elke keer groeide hij uit, of kwam er een enorme ontsteking in.

Vind het wel erg gaaf! Maar sindsdien durf ik dat echt niet meer!

7. Momfulness

net de tattooshop gebeld en die zeggen natuurlijk weer dat ze minder snel uitgroeien dan gewone piercings, dat het bijna niet voorkomt maar de ervaringen op internet spreken dat wel tegen.

Hmmm, ik wil zo graag en mijn probleem is, als ik iets wil dan moet het meteen :)

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    collega heeft er een in haar ring vinger met een tattoo er om heen. Hij is super gaaf alleen ik sla over hahaha.

Ik dacht5 trouwens bij je titel dat het om een creme ging maar ik las het natuurlijk weer op zijn plat nederlands

9. Hier 2 op m'n sternum! Was gruwelijk om te laten zetten. Eerste viel wel mee, maar bij de 2e was ze niet diep genoeg gegaan, dus die moest er weer uit en toen moest dat ding, hoe heet zoiets? Ik vind het lijken op een appelboor :p, er weer opnieuw in om het gaatje wat groter te maken.. Was echt verschrikkelijk! Daarna 4 dagen met een pleister op gelopen, want dan zou het beter vastgroeien.. Was dolblij toen die enorme pleister er na 4 dagen af mocht. Damiën was toen een maand of 3, die lag op m'n buik na een flesje, schrikt ergens van, maakt een onverwachtse beweging en trekt zo m'n bovenste microdermal eruit ;) Dat was net nog even erger dan het zetten :p

Heb hem er toen gelukkig zelf weer ingekregen, en nu zit het allemaal wel goed vast! Heb ze nu al bijna 3 jaar, maar nooit uitgegroeid dus!

Volgens mij is het zo dat als je ze op plaatsen laat zetten waar je huid strak staat (op je hand of heup ofzo), ze dán snel uitgroeien.

Beetje een smerige foto, maar dit is dus hoe het níét hoort te gaan :p

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Kijk eens op www.piercingforum.nl daar staan heel veel ervaringen en veel info over dermals en wat wel te doen en wat juist te laten en waar ze een beetje ervaring hebben met zetten enzo.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Een vroegere 'vriendin' heeft zo'n jaar geleden er ook een laten zetten in haar decolleté. Ja je moet er van houden natuurlijk, persoonlijk vind ik het niet super. Komt denk ik ook wel omdat ze sinds dat ze dat ding heeft, heel graag haar decolleté mag showen. En dus met overdreven laag uitgesneden truitjes loopt, te kleine bh's draagt waardoor haar tieten er zo'n beetje uitvallen. Alles omdat ding maar te laten opvallen, eigenlijk gedraagt ze zich best hoerig nu. Althans zo kleed ze zich. :p

Maargoed daar ging het niet om hé. Ze zei dat ze het zetten verschrikkelijk zeer vond doen en het is ook gaan ontsteken. Daardoor moest de eerste eruit en is er een paar maand later een nieuwe gezet. Door die ontsteking heeft de eerste wel een litteken achter gelaten. Op diezelfde plek is de nieuwe gezet om het litteken een beetje te verdoezelen, maar je ziet nog steeds wel dat er een litteken zit.

Ze heeft er ook 2 in dr nek laten zetten. Die vond ze minder pijnlijk met zetten, maar ook daar is er een van gaan ontsteken. Er was een haar in gaan zitten geloof ik..

12. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik vond het alles meevallen. ik had er drie, reageerde vervolgens allergisch (kan dus ook) het is van titanium, dus komt neit vaak voor. bij mij zijn ze er uit gegaan dus weer. heb er maar hele kleine lidtekens aan over gehouden. die van mijn piercing is groter. hangt er ook vanaf wie hem zet gok ik.
    uiteindelijk heb ik er eentje opnieuw laten zetten om te kijken of ie met vitamine enzo wel zou pakken. dat is gelukt, hij zit nog steeds, dus ik ga toch die andere twee ook weer doen:D. ze hebben het trouwens op het lidtekentje gezet weer, dus die zie je ook niet meer.
    Hij groeit bij mij niet uit, maar dat gebeurt wel. sneller dan met een piercing. is ook afhankelijk van waar je hem zet. zo kan ie niet tussen je borsten omdat die hem dan kunnen verdrukken ofzo, dus daar moet ie net boven, maar een goede piercer weet waar t kan. je moet alleen opletten met blijven haken, das wat minder en als je flinkt haakt kan je hem er gok ik ook uittrekken. Als ie goed is vastgegroeit kan je het sierraadje erop ook vervangen door een andere. erg leuk!
    ik ben er erg blij mee!
    (en ik heb m op mijn enkel)

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

oh, en hij kan op twee manieren gezet worden, met incisie en met gaatje. ik had dus gaatje en na ontsteking ivm allergie er dus ook zo weer uit. kijk anders ook even rond bij andere studio's. ik zat in groottebroek. ik ken trouwens ook iemand met een micro armband, en dat zit ook gewoon nog. nog nooit uitgegroeit. je meot gewoon goed spoelen en schoonhouden, niet te veel afdekken, zeker niet in begin en vitamine slikken (tenminste, ik dus wel)

14. Momfulness

hoi hoi,

bedankt voor de reacties allemaal!

Shaddixx, wat een microdermal geschiedenis heb jij opgebouwd haha. Gelukkig zitten ze nu weer.

Guppinie, ook bedankt voor de uitgebreide info, ik ga hier in de buurt naar een piercer die heel ervaren is hiermee.

De pijn is voor mij verder geen issue. Pijn is fijn ;)

15. Momfulness

Zucht, nu nog een man die het afschuwelijk ordinair vindt balen...

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik vind ze heel irritant als patienten ze hebben.
    Ze zitten best in de weg met operaties (bij gebruik van elektrisch mesjes ofwel diathermie kans op brandwonden) en je hebt ze er niet zomaar uit.

Zo ver ik het begrijp mag een piercer niet snijden. Daarom mag een piercer ze ook niet verwijderen. Ik zou wel een goedgekeurde piercer kiezen.

17. Momfulness

Ik hoor er veel negatieve verhalen over, net ook een kennis gesproken en bij haar is haar dochtertje er met haar vingers achter blijven hangen (ook bij de borst), waardoor hij er half uit hing en ging ontsteken. Ieuw...

Ik denk nog even door.

18. Momfulness

@charity, ik zou er niet zo mee te koop lopen.Sowieso moet ik hem op mijn werk verbergen en in mijn dagelijks leven ben ik meer van de vlotte stoere kleding, dus niet sletterig haha. In de zomer is het wel leuk met een jurkje ofzo denk ik.

19. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Heb er 2 gehad tussen mn borsten. Damn wat deed dat pijn met zetten! Maar dat was nog niks vergeleken met de pijn van het ontsteken... En dat deden ze vrijwel constant. Heb ze er dus na een maand of 3 weer uit gehaald. Ze stonden supergaaf, maar t was het me niet waard. Ze bleven trouwens met het afdrogen steeds in de handdoek hangen... Ook leuk :p littekens zijn overigens nog steeds zichtbaar.
    Kortom, ik zou het niet aanraden...

20. Momfulness

bedankt voor je eerlijke antwoord mootje. Ik verheug me voorlopig nog maar even op mijn nieuwe tattoo dan...

Deel Deze Pagina