Zwart werken & oppas vinden

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mamasita93, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasita93

28 feb 2014
    70
    0
    0
    Hoi Mama's ,

Ik werk zwart als schoonmaker en kan hierdoor geen opvangtoeslag aanvragen , dus een kinderopvang of gastouder wordt mij al gauw te duur.
    Mijn vriend werkt ook weer fulltime straks & we hebben geen familie of kennissen die kunnen oppassen.
    Wegens prive omstandigheden wil ik wel graag mn werk behouden omdat het financieel nodig is , maar dan moet er wel oppas zijn.
    iemand tips?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    heel cru...wit gaan werken...of een zwarte oppas, zonder garantie dat ze goed is....

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat dat lastig gaat worden. Ik vrees dat je dan jou loon zwart mag gaan doorbetalen aan een oppas. Veel hou je dan ook niet over..

Als je wit werk kunt krijgen, krijg je de toeslagen gewoon en kun je gewoon maken van een gastouders/kinderopvang..

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    dit. als je er wat aan over wil houden en je verdient zelf 10 euro per uur kan je een scholier voor 2.50 per uur inhuren

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Helaas, je zal alle opvangkosten zelf moeten gaan betalen. Ik vrees zelfs dat die kosten gelijk zullen zijn met het geld wat je zwart verdient.

Ik zou dus zsm wit gaan werken, schoonmaakbanen zijn er zat. Dan kun je ook kinderopvangtoeslag aanvragen en is het allemaal een stuk makkelijker en veiliger, ook voor jezelf.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wit werken. Wel handig anders, van twee walletjes willen eten...

7. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36