Waarom ben ik steeds zo onzeker?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden, ik word echt gek van mezelf.

Ik heb gisteravond een echo gehad. Het kindje groeide goed, lag precies op schema (1 dag voor). En ze lag met de benen helemaal achter het hoofdje, precies met de handen en de voeten achter de placenta (die dus aan de voorkant zit bij mij). Nu voelde ik wel af en toe iets bewegen maar niet duidelijk. Dat kom dus daardoor. Nou ik heb helemaal gerustgesteld (ze woog trouwens 977 gram!).

Vanacht werd ik om 3 uur wakker en voelde ik haar goed bewegen en nu al de hele dag niets gevoeld.....ben net even rustig gaan liggen....maar helemaal niets. Nu ben ik gewoon weer ongerust. Terwijl we haar gisteren nog gezien hebben. Ik kan er niets aan doen, ik probeer te denken dat alles goed is, maar het lukt me niet!

Morgen ga ik ook nog trouwen (super veel zin in!), maar het verpest het wel een beetje voor mij zo. Vooral als ik nu helemaal niets meer voel.
    Ik ben bijna 27 weken.

Wat denken jullie, als ze zo lag als gisteren is het normaal, want dan ligt ze helemaal achter de placenta, maar ze kan toch ook niet dagen zo liggen?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat het helemaal goed zit. Maar als je je zo onzeker blijft voelen, dan zou ik de verloskundige bellen. Het is toch jammer als je je trouwdag laat overheersen door je onzekerheid. Gewoon bellen anders, snapt ze heus wel.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Geweldig dat je je kleintje hebt gezien hè! Iedere (aanstaande) moeder is superonzeker hoor. T hoort er allemaal bij. Probeer t straks nog eens, grote kans dat je uk dan wel beweegt hoor. Misschien is ze gewoon lekker aan t maffen ;) . Mocht je haar zo nog niet voelen kan je altijd de vk ff bellen. Heel veel plezier gewenst morgen!

4. Niet meer actief

Ik heb alleen geen tijd om de vk te bellen moet morgen om half 8 bij de kapper zijn en dan zit de hele dag volgepland.

Als gisteren alles goed was denken jullie dan dat het nu ook goed zit.
    Kan het dat ze de hele dag slaapt of dus achter mijn placenta ligt? Normaal voel ik overdag wel het een en ander.

Ik voel me nu meteen schuldig omdat ik vandaag niet zoveel gegeten heb (van de spanning), daar komt het toch ook niet van he?

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee hoor. T kindje haalt t anders wel bij je reserves vandaan! Ik voelde Justin ook n x een hele dag niet. Pas s avonds toen ik naar bed ging en helemaal op rust lag toen wel.. Ik was toen ook ongerust maar ach.. als je echo gisteren goed was, waarom vandaag dan ineens niet meer toch? Probeer t een beetje van je af te zetten door iets te gaan doen wat afleidt. Wie weet voel je haar straks in bed wel.. En als je t écht niet vertrouwd, gewoon bellen!

6. Niet meer actief

Hoi, ik heb hem gisteravond en net gevoeld! :D Mijn vriend voelde het ook. Hopelijk voel ik dadelijk nog iets. Ben echt kei zenuwachtig nu voor vandaag, zou het kindje dit ook voelen?

Ik ben NU zenuwachtig en kan echt niet meer slapen, erg he? Ik kom even internetten en dan probeer ik dadelijk nog te slapen, anders houd ik het nooit vol vandaag ben ik bang.

7. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Veel plezier vandaag op je trouwdag probeer vooral te genieten

Laat het gewoon allemaal over je heen komen

8. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    VEEL PLEZIER

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Meid ik herken het hoor! Mijn placenta ligt ook aan de voorkant waardoor ik mijn kindje nu al bijna een week slecht voel. Ik voel wel soms iets bewegen maar de echte trapjes blijven voor mijn gevoel uit. Ik maak me er ook vaak zorgen om! Ik hoop dat de VK mij vandaag wat gerust kan stellen maar in 99% van de gevallen is er natuurlijk niks aan de hand!

Liefs Stephanie

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Beste Indy,

allereerst: vandaag ga je trouwen, dus van harte gefeliciteerd! Hoop dat je een geweldige dag hebt!

Ten tweede: het is me al opgevallen dat je inderdaad erg onzeker bent. Volgens mij heb je nog geen week rust gehad en heb je heel veel om bevestiging gevraagd. En uiteindelijk is geen enkele 'zorg' terecht geweest en bleek het elke keer weer prima te gaan met jou en je kindje. Het lijkt me heel vervelend voor je dat je zoveel onrust voelt. Waarom ben je zo onzeker? (ja, die vraag stel jij jezelf ook al). Blijkbaar heb je veel geruststelling nodig en als je die niet meer krijgt, steekt onmiddellijk de onzekerheid weer op. Je denkt veel aan wat fout kan zijn, ipv wat gewoon goed gaat. Toen je je kindje voelde stelde je zelfs de vraag: is dit wel mijn kindje?
    Ga maar eens vertrouwen op jezelf en op je lijf. Dit kindje zal blijven groeien en zal echt wel komen... Je mag er echt van gaan genieten, dat gun ik je heel erg. Want het lijkt me vreselijk om zo angstig te moeten leven. Ik herken het een beetje omdat ik door mijn ervaringen in het begin niet kon genieten, maar alleen maar aan het 'ergste' kon denken. Nu heb ik veel meer rust en geniet ik enorm.
    Indy, jij gaat ECHT mamma worden en je gaat het prima doen!

Veel geluk,
    Amber

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ps: krijgen we een trouwfotootje te zien? :)

Deel Deze Pagina