Huis tuin keuken tips met azijn (wassen kleding en tegen kalk bij steriliseren)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marijntje28, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hoi,

Ik kan de berichtjes niet terug vinden maar las wel eens tips met azijn voor

- Wassen kleding, tegen verkleuren en behouden van kleuren van kleren

en

- Steriliseren flesjes, spenen, kolfspullen (tegen kalkaanslag)

Kunnen jullie me de tips nog eens geven. En zo ja, met welke azjn en hoe?

Bedankt!

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik doe eens in de zoveel tijd een fles gewone witte natuurazijn in de wasmachine en laat hem dan op 90 graden zonder was draaien. daarna nog een keer op 90 graden zonder azijn. Zo wordt de machine schoon en ook tegen kalk.

De andere dingen die jij noemt weet ik niet/doe ik niet.
    Ik heb nooit dat mijn kleding lelijk wordt in de was, en week nooit iets voor in azijn. Gewoon een color wasmiddel of een donkere was wasmiddel gebruiken, dat is bij mij voldoende

3. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    kleding een nacht in water met azijn laten staan voorkomt in 9 van de 10 gevallen dat het gaat afgeven.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik weet er alleen zonder azijn. De katoenen dekens die je gebruikt voor in het ledikantje of wiegje voordat je ze gaat wassen eerst een hele nacht in koud water laten staan zodat ie zich helemaal vol kan zuigen en dan nat in de wasmachine stoppen, blijft de deken mooier en krijg je niet zo snel van die rulletjes erop.

Als je kleding of spijkerbroekjes hebt die afgeven in de machine wassen met heel veel azijn. Azijn zorgt ervoor dat de kleuren niet doorlopen en helder blijven. Kleding waarbij de kans bestaat dat kleuren doorlopen altijd in de wasmachine met azijn, nooit met stilstaand water want dan kunnen de kleuren makkelijker door lopen.

Deel Deze Pagina