wij gaan in november verhuizen en twijfelen erg over de wc! een hang wc is makkelijker om schoon te maken maar wel weer een hoop werk volgens mij om te plaatsen iemand ervaring en hoeveel geld waren jullie ongeveer kwijt? een staande wc is weer goedkoper! wie ken mij helpen?
Ik zou absoluut voor een hang gaan! Schoonmaken doe je heel veel vaker dan het installeren. Geen idee wat de extra kosten zijn maar ik zou dat er zeker voor over hebben.
Wij hebben ook een hang. Installeren viel wel mee hoor,tenzij je een man heb met 2 linkerhanden Hij was wel vrij duur (villeroy en boch),maar het oog wil ook wat hè! Supermakkelijk met schoonmaken
hahahahaha nou ja heb dus een man met 2 linkerhanden maar miojn pa is wel handig hahahaahah en die villeroy en boch wc zijn idd ergggg mooi zijn wij ook voor aan het kijken voor als we een hang wc nemen daarom ben ik zo nieuwsgierig hoe duur het is want je moet ook tegeltjes enzo hebben natuurlijk!
Heb even aan mijn man gevraagd hoe duur de wc was maar hij weet het ook niet meer,hebben hem ook al 5 jaar. Voor de tegels hebben we grote vloertegels gebruikt en die met een speciale sterke lijm erop gedaan. Die tegels waren goedkoop maar dat zie je er niet aan af,koopje uit België! Maar op het sanitair hebben we niet bezuinigd,hebben ook de waskommetjes van villeroy en boch. Je moet er toch 20 jaar tegenaan kijken
als je gaat verhuizen ben je toch een berg geld kwijt aan van alles en nog wat. dan is dat beetje extra voor een hangtoilet vast wel te regelen: de vloer eronder is zoveel makkelijker schoon te maken! en de pot zelf ook trouwens.
Wij hebben het allebei. We waren te laat om van de wc beneden een hangende te laten maken (wij kochten dit huis tijdens de bouw omdat degene die het gekocht hadden uit elkaar waren gegaan). Dus die beneden staat. Het is een crime omm schoon te maken. Nou hadden we ook van die nep rvs dingen (wc borstelhouder) en dat is dus gaan roesten op de grond. Ik krijg het niet schoon..... Boven hebben we later zelf een hangende geplaats. Dat koste ons ong 450 euro, maar dan heeft m'n vader 'm geplaatst, dus dat kostte niets. en die 450 euro was toen incl hout voor een ombouw, tegels e.d. Wij vinden het niet zo belangrijk dat een wc mooi is, dus hebben er 1 in de aanbieding gekocht. Linda
Hangtoilet! Als je toch aan het verbouwen bent, moet je het meteen goed doen. Je moet er weer jaren tegenaan kijken/ omheen poetsen!
Ik zou toch zeker voor een hangende gaan! Veel mooier en makkelijk schoon te maken. En ik vind het prijsverschil niet zo groot dat ik het ervoor zou laten....
Wij hebben ook gekozen voor een hangend toilet, ben er echt blij mee voor zover je blij kan zijn met een wc... Scheelt heel veel schoonmaken van pekkige randjes en hoekjes en het staat veel beter. Het hele gedoe kostte volgens mij 275,00 maar je hebt ze ook nog goedkoper, zeker als je een goede aanbieding afwacht... Oh ja, het installeren ging bij ons niet heel makkelijk, maar er moest ook eerst een extra muurtje komen omdat de afvoer op een vreemde plek zit, ver van de muur. Maar afgezien daarvan, moet het te doen zijn voor iemand die niet superhandig is....
ik zou liever nog twee maanden boven een gat kakken als dat zou betekenen dat ik daarna een hang zou krijgen waar ik heeeeeeel lang plezer van zou hebben. zekerr een hang, de extra centen echt waard, en bezuinigen op iets anders
Huhmmm...wij hebben een gewone pot, maar wel een verhoogde. Ik heb altijd zo'n gevoel dat zo'n pot een keer van de muur afbreekt als ik erop zit , ja, ik weet het, ik spoor niet en die kans is heel klein, maar goed. Kom je in een nieuwbouwhuis of in een bestaand huis? Soms moet je nog wel even goed kijken, want bij een bestaande heb je vaak achter het toilet wat extra ruimte nodig om zo'n hangend toilet te installeren. Soms zit je bij mensen op de w.c. en kunt je letterlijk je kont niet keren, zit je met je knieën tegen de tegels voor je.
we komen in een bestaande daarom twijfele we ook of er wel genoeg ruimte is er moet natuurlijk ook een muurtje in dus ja we wachten maar ff af!
het enige nadeel van een zwevende is dat als er iets is je het hele muurtje moet afbreken. Onze plotter blijft vaak hangen heel irritant, maar desondanks vind ik een zwevende beter schoon te houden