bezichtiging koopwoning

Discussie in 'De lounge' gestart door christina89, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christina89

christina89 Niet meer actief

morgen gaan we naar een leuke koopwoning kijken :)
    maar ik weet niet goed waar ik op moet letten
    het is al een oude(re) woning en er moet zeker wat aan opgeknapt worden
    maar ik ben bang voor miskoop dat wij iets zien wat makkelijk lijkt op te knappen maar uiteindelijk een hele groot probleem blijkt. :oops:

dus mijn vraag wat wijst op grote problemen?

vriendelijke groet Christina

2. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Phoei.. ik zou vooral kijken naar echte lekkages (of restanten van lekkages), scheuren in de buiten en of binnenmuren en bijvoorbeeld rottende kozijnen.
    Als je een was ouder huis koopt kan je vaak ook een bouwtechnische inspectie laten verrichten, dan wordt het huis helemaal bekeken en gecontroleerd op gebreken.

Je kan ook altijd vaker bezichtigen en als je serieus een bod wil doen kan je iemand meenemen bij een bezichtiging die er misschien wat meer ervaring mee heeft..

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

de eerste keer ga je kijken of het huis je bevalt, of je er voor je gevoel zou kunnen wonen.
    pas de 2e keer check je uitgebreid op eventuele gebreken. ik zou voor een huis, zeker als ie wat ouder is, altijd een bouwkundige keuring laten doen! dan sta je veel minder snel voor verrassingen, zeker als je een uitgebreide keuring kiest.

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Inderdaad, eerste keer gewoon kijken of het wat lijkt qua gevoel, plek, ruimte binnen enzo. En daarna nog een keer kijken en meer bouwtechnisch bezichtigen.
    Wij hebben zelf trouwens ook een keer vrienden meegenomen die al meerdere huizen hebben gehad en die ook allerlei tips hadden en dingen zagen. Die objectieve blik kan heel handig zijn, vooral als je zelf al helemaal verliefd bent op een huis. Dan zie je de minpunten niet meer.

5. christina89

christina89 Niet meer actief

de bouwtecnische inspectie laten we ook doen maar wil eerst zelf alles bekijken
    als we nu al gebreken vinden hoeven we ook geen inspectie te laten doen
    we hebben het huis van buiten al kunnen inspecteren en dat lijkt allemaal prima
    geen scheuren en de kozijnen zijn ook goed (met een scoevendaaier gekeken)

morgen gaan we dus binnen kijken

6. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Even overal in de kozijnen prikken of ze niet zacht zijn, kranen laten lopen, op muurtjes kloppen, goed je ogen open houden, en de makelaar de kleren van het lijf vragen.
    Wij hebben echt van alles bekeken toen wij ons huis kochten, maar wij hebben het maar 1 keer gezien, en toen meteen geboden :D
    We kwamen er zo wel achter dat de kozijnen niet goed meer waren, die waren zo zacht dat je ze zo in kon drukken.
    Daarna meteen een inspectie laten doen, en daar kwam niet veel bijzonders uit, alleen inderdaad de kozijnen en nog wat dingetjes. (huis is 120 jaar oud)

Maar belangrijkst de eerste keer is dat je een goed gevoel hebt. Op het moment dat wij binnenstapten wisten we al dat het huis wel heeel slecht moest zijn, mochten wij het niet kopen.
    Verder hebben wij de 2e bezichtiging (toen we het dus eigenlijk al gekocht hadden) onze ouders meegenomen, die zien dan toch weer meer dan je zelf ziet, want vooral de eerste keer mis je gewoon veel.

Veel plezier met kijken!

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Veel plezier met kijken morgen.

Scheuren kunnen verdoezelt worden door nieuw behang. Dit geldt ook voor schimmel en lekkage, nieuw verfje erover heen en je ziet het niet.
    Check de waterleiding door de kraan open te draaien. En mocht je erbij kunnen kijk hoe de panlatten er uit zien.

Meer kan ik even niet bedenken, maar aangezien het een eerste bezichtiging is let dan eerst op hoe het huis voelt, is het wat jullie zoeken? is de indeling goed? zijn de kamers zoals jullie willen?

Nou heel veel plezier morgen!

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ook als je zelf alles inspecteerd en het ziet er goed uit, kun je beter een bouwtechnisch onderzoek laten doen!
    Wij hebben precies een jaar geleden een huis gekocht van 100 jaar oud, bouwtechnische keuring gehad. Zij hebben toch dingen ontdekt die niet goed bleken te zijn en zo hebben we mooi nog een beetje van de koopprijs af weten te halen. En zo voldoe je ook aan je onderzoeksplicht als koper, mocht er toch iets van verborgen gebreken zijn, als jullie het al gekocht hebben, dan kun je aantonen dat jullie aan die plicht voldaan hebben!

Vaak ziet zo iemand toch meer dan jij zelf als "leek" en een makelaar!

Deel Deze Pagina