mijn zoontje heeft 8 tandjes.dat is al een tijdje.hij heeft wel bobbels op de plekken waar hoektandjes en kiezen moeten komen. maar een achter kies aan boven kaak, heeft zo een zwart kleurige blaar op.als het goed is dan krijgt hij niet deze kiezen eerst.deze zijn de laatste kiezen om te krijgen als ik het goed heb. met tandjes had hij altijd witte blaren op de bobbels, nooit zwart.ik ben bang dat dit iets anders is, een onsteking of zoiets.weet iemand dat/herkent iemand dat bij doorkomende kiezen?
ik zou toch de huisarts even bellen daarover hoor (hoeft niet acuut, maar morgen of zo). We kunnen allemaal wel gaan speculeren, maar je kunt het maar beter zeker weten. En weet je het ook gelijk! Succes!
ja, natuurlijk, zo dacht ik ook, morgen bellen naar HA.maar misschien weet iemand hier meer van?ik vind het vervelend om tot an de ochtend te moeten wachten.
Ik ga toch even speculeren.. zou het kunnen dat er bloed onder de blaar zit? Dit kan zo donker lijken dat het er zwart uit ziet? Enne soms houden tanden en kiezen zich niet helemaal aan de volgorde, om door te komen. Soms in de tijd dat je denkt dat 1 gaat doorkomen, wordt het door een ander kiesje/tandje ingehaald. (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Een zwarte blaar doet mij meteen denken aan een blaar met oud bloed eronder (oud bloed is namelijk erg donker van kleur) Kylian had bij zijn boven tanden groene blaren daar zat dus pus onder met andere woorden zijn boventanden zijn er letterlijk door gezweert.
pluk, o wat erg, hoe liep dat af bij jullie toen?gesneden door de arts?om pus door te laten komen?ovvv, dat lijkt me erg. ja, het kan oud bloed zijn inderdaad.pfff.wat hebben ze het moeilijk zeg,het is niet makkelijk om baby te zijn.
Bij mijn dochter leek het ook zwart voor de tanden doorkwamen, eerst wit en toen ze echt bijna door waren zag het er zwart uit. Dat was echt vlak voor de tand door het vel kwam. Het was dus niet echt zwart bij haar maar het leek zwart.
Had mijn zoontje ook, een grote zwarte plek. Ik ben daarvoor niet bij de huisarts geweest, want het is heel normaal hoor. Het is ook geen ontsteking, maar een bloedophoping wat gelijk verdwijnt wanneer de kies doorkomt. Ik hoop dat ik je kan geruststellen.
Ik heb een zoontje van morgen 11 maanden endeze is heel vroeg met zijn gebitje bijna alles is door, vorige weken drama gehad met kiezen op 1 kies zat ook een enorme blaar eerst wit toen roze en de laatste dagen zwart, en toen was hij er met eventjes een klein bloedbadje was inderdaad oud bloed nu heeft hij ook gelijk geen pijn meer heb weer een vrolijk kind in huis (al zegt dit tijdstip wat anders maar is voor de hond)
dankewel dames. ik voel me inderdaad wat gerustgesteld.hier was echt probleem met kiezen heel veel last in de afgelopen tijd, echt weken.misschien krijgt hij ze achter elkaar of zo.ik zie alleen bij hoektandje een punt, dat is dus ook niet de volgorde volgens de boeken. ik zal vandaag bellen naar HA. hij gaat wel naar KDV vandaag.ik zie geen reden om hem thuis te houden.
Paracetamol en dentinox erop smeren en (klinkt vies) er steeds met mijn vinger erover wrijven totdat het kapot ging en toen was de ellende over. Positief was wel dat hij van de rest van de tanden en kiezen nooit geen last heeft gehad en hij was net 1 toen was zijn gebit compleet.