zijn neus zit heel dicht en hij ademt moeilijk ! hij is onrustig en zoekt lucht zeg maar.. hij huilt en liggen gaat helemaal niet. heb zoutoplossing maar wat nu ? hij heeft het erg moeilijk !
Is het alleenverkoudheid of is hij echt benauwd? Want dan zou ik toch even voor de zekerheid de dokterspost bellen! Benauwdheid vind ik zelf altijd erg eng! Succes ermee!
misschien kan je zijn neus even leegzuigen met je mond? niet echt een 'lange termijn' oplossing maar wel voor even misschien?
Je zou eventueel een stoomcabine van je badkamer kunnen maken door de douche met alleen de warme kraan aan te doen en dan samen met hem er naast gaan zitten. En heb je toevallig Luuf in huis,dat verlicht ook wel. Veel sterkte ermee
Bel ondertussen even de dokterspost. Het kan ook een kroepaanval zijn. Is het met gierende inademing? Bel voor de zekerheid even.
Hopelijk gaat het na het stomen iets beter. Zo niet, dan zou ik toch de huisartsenpost bellen voor advies. Beterschap voor je mannetje.
Ik zou de HAP bellen, al is het maar om even te overleggen en tips te krijgen. Hij is nog zo klein...
heb je geen peertje?leeg zuigen met peertje. volgens onze hA mag geen piep geluid komen bij ademhalen. onze zoontje wist ook niet bij de eerste verkoudheid dat hij zijn mond open moest liggen.heel lastig was dat.maar echt benouwd is niet goed.FF bellen naar HAP misschien?
heb even zijn temp. genomen, 37,2 dus geen koorts, huisartsenpost gebeld, en ze gaat overleggen of er nog iets anders is als zoutoplossing voor hem. hij heeft al een chronische dichte neus door de reflux en KMA, dus ik word zo teruggebeld. Oudste dochter ligt ook al te gillen.. (niet lekker) dus we gaan verder met probleem nr 2. .
heb je toevallig dampo inhallatiecapsules in huis (van die bolletjes waar je mee kunt stomen)? Eventueel zo een bolletje oplossen in een kop heet water en dit onder zijn bedje zetten zodat hij wat menthol inademt zeg maar. Let wel op dat het niet te heftig naar menthol ruikt. Want ik weet niet of dat goed is voor zo'n heel klein kindje (aangezien ze zo jong nog niet met die bolletjes mogen stomen). Eventueel even overleggen met de HAP?! Ik gebruik die mentholbolletjes altijd als mijn docher erg verkouden is en dat werkt heel goed hier. Je moet het misschien wel in de nacht nog een keer herhalen omdat dan de menthol uitgewerkt is. Insmeren met LUUF (kinderdampo), maar dat zou je toevallig in huis moeten hebben. Anders zou je nog een halve ui kunnen proberen. Hoofdeind van het bedje iets omhoog zetten (handdoek onder het matras, of boeken onder het bed). succes ermee!
Zeker als ze aan het neusvleugen zijn, dus echt proberen adem te happen of door de neus proberen gaan de neusvleugels zichtbaar heen en weer. Idd stomen kan helpen, en zeker de hap bellen Ben benieuwd wat ze zeggen, en beterschap
Hoe is het met de kids? Wat zei de dokter? Beetje kunnen slapen vanacht? Hier ook zo verkouden. En dan speen in zn mond en dan kan ie helemaal niet ademhalen maar hij wil wel die speen in zn mond houden. Tja dat gaat ff niet
Een paar tips: - Luuf voor baby's op de borst smeren - huis, tuin en keuken tip: snij een ui in partjes en zet die op zijn kamertje neer - mijn zoontje kreeg bij 7 maand van de huisarts ook een neusspray voorgeschreven met 0,25 van die werkzame stof (xylo....?) en dat werkte goed - zijn matrasje bij het hoofdeinde wat hoger leggen zodat hij meer rechtop ligt (bijv. door wat handdoeken onder het hoofdeind te leggen) - stomen in de badkamer met een hete douche aan Hopelijk zijn deze tips mosterd na de maaltijd en gaat het inmiddels weer goed met je zoontje!