Hoofdgerecht voor kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkepukkie, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Kerst vieren wij met de familie en iedereen neemt dan wat te eten mee.
    Dit jaar zorg ik voor het hoofdgerecht met nog 2 anderen die ook een hoofdgerecht maken.
    We zijn met 12 volwassenen en 7 kinderen.

Maar wat kan ik maken?? :(
    We vieren het niet bij ons thuis dus dan heb je al snel dat het daar nog eens in de oven moet ofzo.. En dat zie ik niet zo zitten want er moet vast nog meer in de oven, voordat we dan een keer kunnen gaan eten..;)
    Iemand een idee??
    Ik ben namelijk al niet zo'n keukenprinses :D

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik maak altijd voor feesten in mijn familie (en denk dan aan 60 man) een buffet. Dat maak ik de dag ervoor samen met een vriendin van mij en de dag erna kan het op tafel. Dan hoef je op de dag zelf ook bijna niets meer te doen en kun ook jij in alle rust genieten van je dag. Misschien is dit een idee?

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Varkenshaas in plakjes van ongeveer 3 centimeter snijden, daarna op beide zijden van de plakjes een beetje zout en versgemalen peper doen. Roomboter bruin laten worden in een koekenpan en deze plakjes om en om even dichtschroeien. Dan vuur lager en de plakjes aan elke zijde nog zo'n 2 minuten laten garen (blijf er wel bij, tè gare varkenshaas is echt zonde). Uit de pan scheppen en gewoon af laten koelen..

Ik weet niet of je goed bent in het maken van sauzen? Mocht dat wel het geval zijn, dan een peper roomsaus en een champignon roomsaus maken (eventueel volgens recept dat je vast wel op internet kunt vinden). Mocht je dit niet kunnen, dan zijn de warme sauzen van Unox (die zitten in een zak) een prima alternatief (je kunt er nog voor kiezen om bij de champignonsaus wat extra champinons te doen, dan wel eerst even gaar bakken). Als de sauzen klaar zijn, af laten koelen en de afgekoelde varkenshaas in de sauzen scheppen. Mocht je voor de kant en klare kiezen, deze in een pan/bak doen en hier dan de varkenshaas doorheen scheppen. Dit gewoon tot vertrek in de koelkast bewaren. Op bestemming kun je dit gewoon rustig verwarmen op het fornuis en voor het serveren op 2 mooie schalen scheppen..

Ik denk dat je voor het aantal mensen wat jij aangeeft zo'n 6 à 7 hazen nodig hebt..(kinderen kunnen dit ook eten, de champignon saus is namelijk gewoon mild van smaak)

4. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Dankje!! Dit moet me nog wel lukken ;) En lijkt me lekker..

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Graag gedaan. En het is inderdaad heerlijk;)

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik ben wel benieuwd naar je buffet.

Deel Deze Pagina