Hi, binnenkort gaan wij verhuizen naar een wat oudere woning. Nu lijkt het me zo sjiek om de binnendeuren, kozijnen, trap en of deurposten zwart te schilderen. Maar mijn online zoektocht naar plaatjes levert alleen maar mega grote compleet gestylde luxe voorbeelden op. Nu ben ik dus op zoek naar echte voorbeelden van normale doorsnee mensen met bijbehorende huizen. Wie wil ze delen, evt via pb? Oh en dan nog een vraag, mat of zijdeglans?
Mijn ouders hebben dit, ik heb alleen geen foto voor je. Ik vind het wel heel mooi, maar na een tijdje... Als de deuren en trapleuningen een keer aangestoten worden met iets waardoor er een deukje in de verf komt of er bladdert wat af, zie je het meteen heel duidelijk. Dus ik zou zeker een potje van de originele verfvoorraad bewaren om beschadigingen aan te tippen.
Ja gaaf! Willen wij ook over een tijdje doen. Anders op fb lid worden van groepen met de woonstyl: sober & stoer wonen. Bij mat is mijn ervaring dat je sneller vlekken ziet. Zou dan voor zijdeglans gaan.
Ik had de deuren mat maar dan wit. Nu toch maar naar zijdeglans gegaan, is heel wat makkelijker met schoonmaken.
Dat zat standaard op ons nieuwbouwhuis, geloof mij lelijker kan niet! Niets past erbij en het maakte best donker. Niet voor niets dat de gehele straat binnen 2 jaar de boel een andere kleur heeft geverfd. @TS, het kan heel mooi zijn maar het moet ook wel een beetje bij het soort huis passen.
Ik vind het wel mooi, maar, grote maar... het moet wel bij je woonstijl passen. Persoonlijk vind ik het alleen mooi bij industriële, stoere of City jungle stijl. Bij een landelijk interieur etc of een interieur waarbij 2 lantaarns van de action in de vensterbank staan vind ik het echt geen gezicht. Ik zou persoonlijk voor zijdeglans zwart gaan.
Mijn ouders hebben dat in 1 slaapkamer die ooit van mijn broertje was. Ik Ouders het niet doen, pikzwart is echt donker en overheersend. Dan zou ik eerder een heel donker grijs kiezen. Maar je ziet er ook heel snel stof op, dus praktisch is het ook niet. Wij hadden een zwarte deur in de woonkamer toen we hier kwamen wonen. Dat was net een groot zwart gat, echt lelijk. Deur zou ik dus sowieso niet doen.
Ik zou dan eerder voor grijs gaan, mijn buren van een paar deuren verder hebben de kozijnen en voordeur zwart en vind het niet mooi.
Wij hebben zelf anthreciet (schrijf je dat zo?). Supergaaf. Mijn broer heeft een oud huis en zij hebben zwart. Is ook erg mooi. Ik ben zelf voorstander van zijdeglans.