Vandaag een telefoontje gehad van de kinderarts dat naar aanleiding van de echo en foto's ze een afwijking zien aan beide heupjes. Nu is het wachten op een telefoontje van de assistente van de orthopeed wanneer we kunnen komen voor verdere onderzoeken. Ik schrok best wel even toen ze belde, nu gaat het wel weer (na een paar telefoontjes naar familie en vrienden haha) Ben benieuwd wat er moet gaan gebeuren.... Afwachten maar...
Logisch dat je even geschrokken bent meid! En ook dat je dat even van je af moet praten. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heupdysplasie is goed te behandelen toch? Al zal dat zeker een pittig proces zijn voor jullie en je meisje. Het is goed dat jullie het nu weten en dat je er dus wat mee kunt!! Idd afwachten wat er gaat gebeuren en er zijn hier vast mama's die het allemaal al eens meegemaakt hebben! Veel succes met je meisje!!
hoi, mijn meisje had een luxatie aan de heup en heeft een tractie gehad waarschijnlijk krijgt je dochter een spreidbroekje wij hebben hele proces gehad van maand in ziekenhuis 12 weken gips en tractie ik was heel verdrietig maar het is het dubbel en dwars waard geweest haar heupjes staan nu gelukkig goed! rustig aan en je mag me altijd pb mirella
Bedankt voor je berichtje Het is volgens mij ook wel goed te behandelen maar schrikken doe je wel. Er zullen inderdaad vast wel meiden zijn die het meegemaakt hebben en hun ervaringen zullen delen. Bedankt voor de steun!
Oh wat erg voor je meisje, en jullie natuurlijk! Wat een moeilijke tijd moet dat zijn geweest. Wat fijn om te horen dat alles goed is gekomen! Wanneer zijn ze er bij jullie achtergekomen? Ik denk dat ze als ze luxatie zou hebben ik direct voor een afspraak had moeten komen, toch? Ik wacht maar gewoon het telefoontje af. Bedankt voor de hulp, als ik iets te vragen heb, dan stuur ik je zeker een pb
woensdag 15 december om 13.45 uur mogen we komen. Dan ga de orthopeed er naar kijken en mits nodig, wordt er gelijk wat aangemeten. Heb al met de gipsmeester van het ziekenhuis gesproken en die zei dat hun het meest met de pavlikbandage werken..... Ook al met het werk gebeld, mijn leidinggevende belt me vanmiddag terug. Hoe moet ik dit gaan doen met werken? Ervaringen over van alles mag je hier graag delen!
hoi, mijn dochter heeft een subliuxatie gehad. zij heeft ook in een pavlikbandage gezeten. ik was eerst ook verdrietig hoor maar uiteindelijk viel het echt reuze mee en is het bij ons heel snel gegaan. ze ging er in april in voor 23 uur per dag en in juli alleen nog met slapen en vanaf september helemaal af. vorige week weer controle gehad en alles zit weer super. als jullie meisje het ook heeft ben je er op tijd bij en zal je zien dat als ze straks gewend is aan de pavlik het allemaal mee valt. succes bij de othopeed. als je vragen hebt hoor ik het wel! groetjes..
Oh, dat is goed om te horen! Hopelijk mag het bij ons net zo gaan. Heb er nu een nachtje over geslapen en ben nu wel wat rustiger. Als zij er maar niet teveel last van krijgt.
nee hoor ik kreeg met 4 maanden een telefoontje moest week later in ziekenhuis komen en weer 3 weken later werd ze opgenomen precies 5 maanden was ze dat ze in ziekenhuis werd opgenomen
toen amy-lynn in ziekenhuis lag ben ik 24/7 bij haar geweest en heb zorgverlof 70% van je salarig opgenomen dat is 2 keer het aantal uur wat je per week werkt mag je in 1 jaar indienen elk jaar weer dus 2010 heb je er nog recht op en dan in 2011 weer. 2 weken heb ik vakantie uren opgenomen dat ze gips had ging ze gewoon naar het kinderdagverblijf toe hoor! die kleintjes hebben weinig problemen met alles wij meer de praktische ik zal wat fotos plaatsen
Ahhhh, wat ziet ze er zielig uit.... Gelukkig is het voor jullie nu allemaal voorbij! Ik heb m'n werk ook maar gelijk gebelt en geinformeerd, voor zover ik kon. Ik had eigenlijk de 15e en de twee dagen daarna moeten werken maar die hebben me ze nu al vrij gegeven, en daarna was ik zelf al 3 dagen vrij. Dus voorlopig kom ik even vooruit. Dan wordt het nu alleen nog maar spannender over het hoe en wat het wordt... Bedankt voor het delen van je ervaringen en de foto's, geeft tocht een wat realistischer beeld.
Heey Nathalie, Bah, wat een akelig bericht zeg.. Wil je alvast sterkte wensen voor de komende tijd.. Ik heb vroege ook heupdysplasie gehad, ik heb vanaf maand 3 tot (geloof ik) 5 maanden een spreidbroekje moeten dragen.. Daarna was het helemaal inorde.. Sorry dat ik nog niet op je pb heb gereageerd, we zijn net terug van 2 weken zh met onze kleine man, als ik wat meer tijd heb, pb ik je! Succes de komende tijd, enne het werk dat regelt dat wel hoor.. Hier nu ook zorgverlof.. Der is een boel mogelijk bij ons, gelukkig..
Hallo, mijn meissie heeft ook bijna 4 mnd in een gipsbroek gezeten!! Gelukkig is ie nu alweer meer dan een maand af maar ze heeft er nog best last van.....ze is heel erg stijf nog. maar goed ze had ook luxatie en geen dysplasie.... Sterkte de komende tijd in ieder geval. Liefs Romy @Mirell heeft jou kleintje ook langs erna last gehad of was dat snel weer voorbij?
Mijn dochter was pas 9 maanden toen ze in een spreidbroek ging, liep al om de tafel en toen moest ze dus vast in haar broek. Ze had heupdysplasie, dus geen luxatie. Het is mij 100% meegevallen. 1e dag op het kdv moesten ze er even aan wennen hoe die broek aan en uit ging (was heel makkeljik gewoon klitteband, dochter had campspreider en geen pavlic bandage) maar we hebben er geen centje last van gehad. De eerste 2 nachten sliep ze wat moeilijker want ze slaapt graag op buik en zij, maar omdraaien ging een beetje moeilijk, maar na een tijdje vondenw e haar gewoon op haar zij in het bedje met het ene beentje, hoog bungelend tegen het wiegje aan. Met een week of 3 liep ze gewoon zelfs al weer in haar broek om de tafel heen, dus echt heel veel last heeft ze er zelf ook niet van ondervonden, alleen toen hij af mocht heeft ze nog een hele tijd wijdbeens gestaan Als je kindje niet in een gipsbroek oid moet, valt het (vond ik hoor) dus echt reuze mee. De spreidbroek mag af in bad en ook met luier verschonen. In het begin zal het wel een beetje wennen zijn, maar als ze zo jong zijn zijn ze niet het zich echt niet zo bewust en zijn ze het niet anders gewend.
Bedankt voor je reactie romy. Dus ook tmrekening houden met dat ze misschien daarna ook nog stijf is. Fijn om te weten! Pffff, gewoon nog meer dan een week wachten, duurt nog zolang voor we weten waar we aan toe zijn.
@pila: wat goed om te lezen dat ze al zo snel weer ging staan. Fijn om te horen dat ze er niet veel last van hoeven hebben. Bedankt voor je reactie!