zware stress

Discussion in 'Zwangerschap' started by bambi90, Jul 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bambi90

bambi90 Niet meer actief

hallo dames,

zoals de titel al luit heb ik last van zware stress en veel erge huilbuien door dingen die gebeurd zijn.
    ik maak me nu wel zorgen over me kindje ik ben nu 18 weken
    zwanger, is dit slecht voor de baby?

2. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook erge stress gehad. Toen ik 7 weken zwanger was hoorden we dat m'n vader uitgezaaide longkanker had, en er niets meer aan kon worden gedaan. Toen ik 36 weken was is hij overleden. Behoorlijke stress en verdriet dus, en ik was ook bang voor het effect op onze baby. Maar ze heeft nergens last van gehad, en is helemaal gezond ter wereld gekomen:) Ik zou me als ik jou was me daar dus niet te druk over maken.

Veel sterkte verder, met wat er ook aan de hand is...

3. Viooltje

Viooltje Actief lid

May 17, 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn VK zegt dat het niet medisch aangetoond is dat stress invloed heeft op je kindje. Hij gelooft er dan ook niets van.
    Volgens hem dus 'geen zorgen over maken'.

4. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik weet het niet dus kan je geen antwoord geven.
    Wel wil ik je veel sterkte wensen met wat er ook aan de hand is, en ik hoop dat je ondanks alle stress en huilbuien toch flink kan genieten van je zwangerschap... Het is zo snel voorbij die 9 maanden... Sterkte :) en veel geluk...

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik heb in meerdere zwangerschappen behoorlijke stress gehad, geloof niet dat de kids daar iets aan over gehouden hebben.
    Alleen heb ik zelf gewoon veel last van harde buiken.
    Net als bij Beep, ligt mijn moeder nu op sterven bijv.

Dus ik zou als advies geven, neem ook tijd voor je baby, ga dan even lekker kokonnen met je buik. Even een half uur alleen jij en je buik zegmaar. Lekker insmeren, zingen, muziek afspelen enz. Gewoon even een momentje om tot rust te komen.

En verder kan je heel veel baat hebben bij ademhalingsoefeningen zodat je stress zoveel mogelijk kan reduceren. Hiervoor kan je bij een haptonoom terecht of volg een cursus zwangerschapshaptonomie bijv. Klinkt wat zweverig, en ik ben ook echt iemand van beide benen op de grond maar heb daar echt heel veel aan gehad.

6. Pooh28

Pooh28 Actief lid

Jun 12, 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Ik heb zowel in mijn eerste als in deze zwangerschap erg veel stress gehad en bij mij had het wel invloed op mijn zwangerschap.
    Elke keer dat er weer een erge stress situatie was verloor ik behoorlijk wat bloed en bij de eerste heb ik ook meerdere keren in het ziekenhuis gelegen.
    Mijn gyn zegt dat stress zeker invloed kan hebben op een zwangerschap en zegt dus dat je het zoveel mogelijk moet proberen te voorkomen, wat natuurlijk niet altijd mogelijk is...
    Het heeft echter geen zin om je extra druk hier om te gaan maken iedereen is anders en dat het bij de 1 invloed heeft op de zwangerschap hoeft niet te betekenen dat dit bij een ander ook zo is.

7. Cindell

Cindell Actief lid

Oct 20, 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ikzelf heb het zekere voor het onzekere genomen. Door de stress op mijn werk ben ik op ziekenverlof.

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Volgens het academische ziekenhuis waar ik loop is stress wel erg slecht voor de baby. In mijn vorige zwangerschap heb ik extreme stress gehad. Mijn dochtertje is toen ook met 27 weken al geboren. De oorzaak kan nooit worden vastgesteld maar het vermoeden dat het door de stress is gekomen is wel erg groot ook bij de artsen.
    Ik zou eens kijken naar wat je kan doen om de stress te verminderen. Misschien met iemand praten??
    Succes!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb ook enorme veel stress te verteren gehad en het had vooral zijn weerslag op mij: vermoeidheid, harde buiken etc.

Natuurlijk is het altijd goed om de stress z\oveel mogelijk te vermijden, maar soms gaat dat gewoonweg niet.Neem jezelf zoveel mgoelijk in acht, doe rustug aan, neem af en toe je tijd om een tukje tussendoor te doen, eens lekker te ontspannen in bad of douche, of de boel de boel te laten en met een boek op de bank te kruipen.

Share This Page