Al onze binnendeuren (22 st) zijn zwart, ook de kozijnen en de plinten. Qua stof en vette vingers vindt ik het enorm mee vallen. De deuren naar buiten zijn ook zwart. De draaiende delen van de ramen ook.
Wij komen aan 12 deuren en hebben geen klein huis dit klinkt als een kasteel. Ontopic: wij hebben alle deuren wit (wel allemaal stompe deuren, vind ik veeeel mooier dan opdek en met een lijst als groef) en de deur naar de gang is stomp zwart met glas.
Wij hebben alle deuren en kozijnen zwart beneden. Boven ook. Behalve het kozijn aan de voorkant, dat is kunststof. Of zwart, het is eigenlijk heel erg donkergrijs (lush marble uit de collectie Pure van Flexa), maar het lijkt wel zwart. Alleen als je pikzwart er naast houdt zie je dat het dat niet is. Ik vind het een vriendelijke variant van zwart. Over je ziet er alles op, dat zie je ook op wit. Ik wordt tenminste gek van alle modderhandjes op wit. (grote zandbak en man met vies werk, komt vaak met vieze handen thuis) Stof zie je beter op zwart, dat is waar. Is het drukker als wit? Nee, volgens mij niet. Dat zou het wel zijn als je vanalles door elkaar doet, maar als alles gelijk is, dat is toch juist wat rust uitstraalt? Wel is het een stuk donkerder dan wit. Bij ons de overloop is echt donker als alle deuren dicht zijn (zit geen raam). Ik heb geen foto voor je helaas.
Onze stalen binnendeuren zijn in de maak, maar dat is met glas en niet wat je bedoelt? Verder worden al onze kozijnen geleidelijk aan ook zwart (per ruimte) maar nu nog niet want wil verf op terpentine basis en ben zwanger. In september komen er in de keuken zwarte shutters en die kozijnen gaan later uiteraard ook zwart worden. Net zoals de plinten en stopcontacten. Onze houten wc deur is een enorm zware en van goede kwaliteit. Die gaat mijn man zelf een keer op schuren en zwart lakken van de zomer.
Super leuk!! Wij krijgen ook 1 stalen deur. Bedankt voor de je reactie, heb trouwens besloten om het gewoon wel te gaan doen!!