Zwarte huisspin

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik deed vanochtend mijn ogen open en het eerste wat ik zag was een grote zwarte vlek op de muur. Je raad het al, een zwarte huiss pin met harige dikke poten. Zo een had ik serieus nooit in m'n leven meegemaakt (15 cm ongeveer). Het idee dat ik de hele nacht met die engerd in dezelfde ruimte heb geslapen, ieeekkkkk. Mijn man heeft hem gekilled, gelukkig, maar zou er nooit een rondlopen in huis. Ze zeggen toch dat ze altijd met z'n tweeën zijn. :(

2. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dat is onzin hoor. Wij hadden echt zo een Bokito in de keuken en de ochtend erna zat hij ineens in de slaapkamer. Ze zijn echt snel en verplaatsen zich ook snel. Heb ooit wel 2 kleintjes gehad in de badkuip en die bleven daar ook stellig dus ik blijf continue foto's maken en toen ik dat mijn man vertelde heeft hij ze maar even doorgespoeld want die zag baby spinnetjes niet zo zitten. Als het een redelijk grote was kan het zo een moeder spin zijn of een vrouwtje op zoek naar een mannetje ofzo. Hier in Engeland ben ik er al zeker een stuk of 3-4 in 7 jaar tijd tegen gekomen.

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oohhh gatver! Zo een had ik pas in de gang. Rillingen gaan dan over mijn rug. Zo akelig!
    Een spinnetje kan ik wel handelen maar zo'n grote dikke zwarte spin? Ulg!

4. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee hoor ze zijn niet standaard met zijn tweeen. Het vrouwtje eet het mannetje na paren dacht ik.

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Logisch, doe ik ook na een one night stand ;)

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Heb eens gelezen dat ze altijd alleen leven, tenzij het paringstijd is (herfst).
    Dan gaan de mannetjes op zoek naar een vrouwtje en kan het dus zijn dat er meerdere in huis zitten.

Ik ben niet gauw ergens bang voor, maar die dikke spinnen.. Ugh daar kan ik serieus om huilen

7. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    :confused: Bah!!!!
    Spinnen, groot of klein, dik of dun, van mij mogen ze allemaal gaan verhuizen naar een jungle in Brazilie ofzo.
    Getver

8. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ach van mij mogen ze allemaal in huis, zelfs huisspinnen (die ik doodeng vind)
    Als ik ze maar niet zie ;)
    Gelukkig overal horren dus heel veel hebben we niet.

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ohhhh gatverdamme!! :eek:

Vorig jaar 3 in huis gehad en ze zaten allemaal bij onze dochter op de kamer.
    Ik ben al geen held maar bij die dingen kom ik echt niet in de buurt.
    Als manlief niet in de buurt is dan ga ik serieus iemand opbellen haha.

10. rodewolk

rodewolk Niet meer actief

Ik dacht dat ze altijd met de hele familie op stap gingen;) Kijk maar een goed onder je matras hahaha. Nee, je wilt niet weten hoe bang ik ben voor spinnen. Als ik er een zie dan moet ik gewoon kokhalzen zo overdreven. Ik verzamel dan moed en vang de spin met een glas en onderzetter en gooi het naar buiten. Ik ben niet bang voor grote dieren maar spinnen? Brrrrrrr.:eek:

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Oh gatver. Vroeger had ik die dingen altijd in mijn studentenkamer elke week wel 1 of 2 x. Maar het klopt tot nu toe bij mij altijd als er 1 is komt er binnen 2 weken altijd nummer 2 tevoorschijn.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ieeeehw. Gelukkig was je man er. :D

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ohh gatver :eek: Kleine spinnen kan ik wel hebben maar van die grote brr

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als ik er een vind ga ik altijd opzoek naar meer. Als je goed zoekt vind je er vast wel meer. Als er een spin zit heb je gewoon een gunstig huis voor ze. Mijn is ooit verteld dat waar je ook bent er altijd op max 2 Meter afstand een spin zit. Kleintjes maak ik niet eens meer doof

De grote spinnen zijn altijd vrouwtjes, de mannetjes zijn veel kleiner.
    2 vrouwtjes vlak bij elkaar lijkt me niet logisch, omdat ze elkaar niet dulden, zelfs opeten. Mannen worden na paren ook opgegeten. Omdat een spin komt uit een nest van honderden ( ja echt) is de kans heel groot dat er meerdere in of om het huis zitten.

Slaap ze vanavond ;)

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Vreselijk :eek:

Ik heb ze al meerdere keren gezien. Gelukkig is het nu al 2 jaar geleden dat ik de laatste heb gezien...

Één keer liep ik bijna tegen eentje aan. Die zat op ooghoogte van het deurkozijn van de kamer van mijn dochter. Uiteraard net toen ik minimaal een uur bij dochter op haar kamer had gezeten om haar in slaap te krijgen. Ik ben doodsbang voor die beesten dus dat was vreselijk. Mijn vriend heeft hem toen in stilte vermoord :p
    Een week of 2 later kwam ik precies dezelfde tegen in de gang...

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Waarom gelijk vermoorden? Spinnen zijn ontzettend nuttig en houden je huis juist vrij van vervelende insecten (die er waarschijnlijk niet eng uitzien, maar wel voor overlast kunnen zorgen). Vind spinnen vermoorden echt super fout, helemaal de onschuldige soorten die hier in Nederland voorkomen.

Twee jaar geleden hadden wij ook een wolfspin in de huiskamer gevonden die echt super groot was. Ondanks wij beide geen helden zijn, heeft mijn partner hem gevangen en buiten vrij gelaten. Vond deze nl ook te groot om in huis te hebben :)

17. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ooow waarom vermoorden jullie ze? Spinnen eten muggen. Ik ben ook echt bang van die spinnen en man moet ze altijd buiten zetten. Ik heb zelfs vaak nachtmerries over spinnen jakkie.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Een gemiddeld hygiënisch huis bevat op ieder moment ongeveer 1.500 spinnen.

19. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ieeeuw gatver
    Ik had laatst mijn buurman geroepen die heeft er 1 weggehaald . Mijn man was aan t werk en ik kwam net thuis van mijn werk.. en toen zag ik ook zo'n zwarte grote.

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Wat?! :eek::eek:

Deel Deze Pagina