Zwarte huisspin

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Borig jaar heb ik er voor het eerst 1 in huis gezien.
    Omg wat een ding. Ik dacht serieus dat het een giftige spin uit de tropen moest zijn of zo. Ik kon wel janken!
    Mn man was aan t werk. Het was sochtends half 7. Ik heb even gedacht om de buurman te halen maar die lag vast nog op bed.
    En ik wilde hem ook niet uit het oog verliezen omdat ik te bang was dat ik hem kwijt was...
    Ik heb de stofzuiger gepakt. M opgezogen. Daarna een paar proppen keukenpapier er achteraan. Stofzuigerzak dicht gedaan en in de container buiten!
    De rillingen lopen nog over mn lijf als ik er aan denk..brrr

2. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    :eek: ik krijg al rillingen als ik eraan denk haha.

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik ben ook echt bang voor spinnen, heel af en toe zitten hier van die zwarte harige bos spinnen in de tuin. Ze rennen echt kei hard. 1 keer zat er hier 1 in de gang, ik ga dan ook serieus huilen van paniek! M'n man heeft hem opgeruimd, maar 2 dagen later zat er nog 1:eek: die heb ik zelf met een lang visnet ( schepnet) verwijderd.
    Toen ik begin 20 was en met mijn vriend van toen samenwoonde ( 20 jaar geleden) liep ik vanuit de slaapkamer naar de hal en dacht...Wat zag ik nou uit mijn ooghoek..? Ik stapte terug de slaapkamer in en daar zat een spin boven de deur:confused: zo groot als mijn hand! Ik dacht dat ik een hartstilstand kreeg, ik m'n ex roepen en hij heeft hem opgeruimd, ik weet eigenlijk helemaal niet meer hoe..
    Een tijd later stapte ik uit bed, en met dat ik de deken terug sloeg, dacht ik wat is dat!???
    Lag daar ook zo'n beest, geplet (door mij:confused:) in bed..Ik ben zo hard gaan huilen, ik wist niet hoe ik het had...
    Wij woonden op een industrieterrein toen, en naast ons was een hal met meubels die uit allerlei landen gehaald werden en uiteindelijk verscheept naar Engeland. Die man vertelde dat er inderdaad wel eens heel grote spinnen inzaten, volgens mij uit Roemenië.. echt serieus zo groot als mijn hand, heel lange dunne poten brrrrrrr! Ze waren volgens hem niet giftig..
    Gelukkig hield de relatie geen stand:D;)

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Daarom hebben wij een spinnenvanger :) Een ideaal ding! Kleine spinnen vind ik niet erg, maar die hele grote zwarte spinnen gaan linea directa naar buiten.

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    :D:D:D:D

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Iehhhhh, dát zou ik ook doodeng vinden!! Maar ze zouden maar wel giftig zijn zeg....je hoort weleens dat er van die tropische spinnen meereizen met de bananen o.i.d.....Brrrrr

7. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Whahahha, maar idd helemaal waar:)

Ik snap dat nooit zo, die spinnen hysterie. Er zit al weken hier eentje in de hoek van de slaapkamer. Ik heb liever 20 spinnen op mijn kamer dan 1 mug.. een die beesten heb ik wel echt een gruwelijke hekel.

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Warning...spinfoto

Photo-0248_000.jpg
    Kijk...deze heeft babietjes...aaaaah

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vind ze ook supereng! Ik was eens alleen thuis toen ik er eens langs zag rennen over de vloer. Brrr..hij ging bij een stapeltje DVD's zitten. Ik wachten tot vriend thuis kwam om hem te vangen.
    Hij komt binnen en zegt: "kijk eens bij je voet". Zat hij 5mm naast mijn BLOTE voet...ieeehhhhh :eek::eek::eek:

10. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Ahhh cute zeg! Zoek je nog nieuwe baasjes of zijn ze allemaal al besproken?
    :D

11. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Das ook persoonlijk he.. ik ben weer absoluut niet bang voor reptielen enzo.. in Australië een keer een slang in mijn wc hokje gehad en daar geef ik niets om. De spin later in de tent vond ik dan weer minder :p

12. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik weet het;)
    Ben op punt van dieren niet zo bang aangelegd. Zou een slang ook intressant vinden (moest wel weten dat hij niet gifstig was).

Daarbij mijn man heeft de spin nog niet gezien hoor, hier in de slaapkamer.. die is ook als de dood. Ik ben de spinnenvanger in de familie:rolleyes:

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Je mag altijd even komen kijken of er een klik is met 1 van de kleine rakkers ;)

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113

15. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Het komt op mij een beetje denigrerend over. Volgens mij is het geen spinnenhysterica maar een fobie voor de meesten. Dat het een niet-logische angst is, dat klopt. Maar iemand met een spinnenfobie krijgt werkelijk een gevoel van doodsangst bij het zien van een spin.

16. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Zo zwaar was het ook helemaal niet bedoeld hoor, en ik geloof ook best dat er mensen zijn die echt doodsbang voor spinnen zijn;).

Lijkt me ook heel vervelend, maar ik geloof ook dat er heel veel mensen ze gewoon heel vies en kriebelig vinden, zoals mijn man. Als ik thuis ben zal hij ze mijn ook echt laten weghalen, maar hij is er zeker niet doodsbang voor.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben helemaal niet bang voor spinnen, vind het altijd wel een leuke uitdaging om ze te vangen als ze door de kamer rennen. Meestal in de zomer en het najaar.
    Waar ik van gruwel zijn dode spinnen, brrrrr! Ik pak ze liever zo op dan dood. Uit praktisch oogpunt pak ik wel altijd een glas en een stuk karton ;)

18. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Ah mooi Ik voelde even dat ik in de verdediging moest. Maar ik snap wat je bedoelt. Iets gewoon vies vinden heb ik ook geen medelijden mee haha.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik werd vanochtend wakker en lag op mijn rug en toen ik mijn ogen opende zag ik op plafond precies boven me zo'n zwarte vieze spin ieuw. Niet heel groot gelukkig ik denk max 3 of 4 cm. Vindt ze verschrikkelijk durf ze zelf ook niet weg te halen

20. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Getsie, ik vind die zwarte huisspinnen zoooo eng, brrrrrr. Toen ik net in mn eerste huisje woonde, waar een regenpijp zat die op de één of andere manier een magische aantrekkingkracht op die beesten had, had ik er wel eens ééntje binnen. Meestal waren ze gelukkig niet super groot (maximaal 3 cm ofzo), misschien waren het mannetjes. Een keer kwam er echter wel een monster van 10 cm ofzo uit mn paraplu gelopen. Het gebeurde 's ochtends vroeg nét voor ik naar mn werk moest en ik moest en zou dat beest toen opzuigen met mn stofzuiger. Dit lukte niet zo goed (beest was snel en verstopte zich steeds), waardoor ik mezelf uiteindelijk zelfs heb ziekgemeld om hem te kunnen vangen. Na 3 uur ofzo was het eindelijk gelukt :confused:.

Wat betreft zielig om dood te maken, ergens ben ik het hier helemaal mee eens. Ik ben echt een dierenliefhebber, maar met grote spinnen durf ik gewoon niet anders. Ik ben er niet trots op :oops:, maar ik heb een echte fobie. No way dat ik ze durf op te pakken. De stofzuiger is de enige manier waarop ik ze kan verwijderen. Als mn man er is vraag ik hem wel altijd om ze netjes buiten te zetten, maar zelf zou ik dat niet kunnen zonder flauw te vallen.

Deel Deze Pagina