Zwarte jurk naar bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje3, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Hi Ladies,

Over 2 weken zijn we uitgenodigd voor de bruiloft van de neef van mijn vriend. We zijn vanaf 8 uur welkom voor het feest.
    Nu heb ik hier een mooi zwart jurkje hangen dat ik ooit met een bruiloft met oud en nieuw heb aangehad. Maar kan ik dat voor een bruiloft in de zomer ook aan? Wat vinden jullie? Er is geen dresscode...

Bedankt voor jullie hulp!

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zou t wel aantrekken, en dan opfleuren met mooie accessoires, en flitsende hakken.
    En een mooie kleurige bloem in je opgestoken haren, dat maakt t meteen veel zomerser....

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja, hoewel ik er wel een vrolijke accesoire bij zou doen. Een vrolijk gekleurd sjaaltje, of een felgekleurde riem bijvoorbeeld.

4. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    waarom niet? als je het combineert met bijv. leuke gekleurde accessoires en schoenen, dan maak je het wat meer zomers.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik ben het met mijn voorgangers eens

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja hoor, kan toch gewoon? Zolang je de bruid maar niet naar de kroon steekt, mag alles toch? :)

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, naar een zomerbruiloft zou ik echt nooit een geheel zwart jurkje aantrekken. Er is zoveel leuks te koop en dan zou ik dus nooit voor saai zwart kiezen.

8. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik vind dat het wel kan hoor! Jij moet er de hele avond in lopen en jezelf er prettig in voelen...

En met accessoires kun je heel veel doen!

Veel plezier!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ja hoor, zwart kan altijd!

10. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Ja ik was er ook van overtuigd dat alles behalve wit prima is. En inderdaad, met accesoires kan ik het lekker zomers maken! Mooie pumps eronder.

Thanks alvast!

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Net wat de rest zegt; lekker opfleuren met gekleurde accessoires. Gewoon doen dus!

12. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Oké top! Bedankt.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, voor het feest is een zwarte (cocktail of gala) jurk prima. Als daggast is zwart not-done.

14. tulip

tulip Niet meer actief

waarom is dat dan??

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb zwart aangehad als daggast! en de dresscode was gala! telt dat dan wel?:D

16. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik zou het zelf nooit doen, maar zo gek is het ook weer niet. Dan wel met kleur opfleuren.
    Als je weinig tijd en/of geld hebt, zou ik hem aantrekken. Anders toch even shoppen voor iets vrolijkers.
    Maar das mijn mening :)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

om verschillende redenen:
    - rouwkleur (tenminste in Westelijke landen)
    - steekt sterk af tov de bruid (wit is helemaal not done)

Volgens de etiquette draag je iets gekleurd.

@Cherie..
    Gala (white tie) is nooit de dresscode overdag (en als het wel zo is geweest, dan moet je lekker aantrekken wat je wilt... alle regeltjes zijn dan toch al 'overtreden' ;)) Misschien dat een morning coat bedoeld werd.. (pandjesjas) en daar draag je kort bij (en niet zwart)

18. tulip

tulip Niet meer actief

oke, ja klinkt logisch:)

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

ondanks dat ik zelf nooit in het zwart zou gaan naar een bruiloft vind ik die etiquetteregeltjes maar grote onzin! draag wat je wilt, ik denk dat een normaal denkend mens wel weet of het too much is of niet

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    de bruid wilde gewoon dat we ons opdofden in gala style! :D..

t was goed hoor.. we zijn heel nuchter.. maar die regels zijn er bij ons niet op die manier ;) ze vond t gewoon leuk als we allemaal in gala kwamen ;)

Deel Deze Pagina