Wie heeft ervaringen met deze buggy? Heb nu nl de Phil en Teds Vibe (compleet met XLcocoon/suncover ed) en ben er over na aan het denken om deze te gaan verkopen en in de plaats daarvan de Zapp Xtra te kopen. Mijn oudste is nu 2,5 en die loopt nu steeds meer en de jongste is nu 8 maanden dus past eigenlijk (ze is vrij fors) niet meer goed onderin dus voor duo heb ik hem niet meer nodig. Men zegt dat die Xtra zo fijn is qua handelbaarheid maar toch het gemak vanwege de verschillende standen. Of is hij te vergelijken met de Koelstra Simba? Laat me jullie ervaringen aub weten!?
Quinny zapp vind ik geen fijne wagen voor permanent gebruik. Wij hebben hem (Niet de extra, maar gewone ) als kleine buggy voor in de auto, maar het is een rammelwagentje met onprettige bandjes, hij is laag voor langere mensen ( 1.75 ) om mee te lopen, kindjes zitten er niet optimaal in. Hij moet het echt hebben van zn compactheid, daardoor is hij zo populair, maar het is echt een buggy voor even, voor erbij en niet om lekker flink mee te lopen, dan zou ik gek worden van die kleine rottige rammelwieltjes!
Hier de extra, en ik ben er helemaal weg van. Mijn man is 1,92m lang en loopt er ook goed achter. Het zijn alleen wel kleine wieltjes, dus als we naar eend ierentuin of iets dergelijks gaan waar hobbelpaadjes zijn dan neem ik een andere wagen mee. Maar voor gewoon winkelen, naar de super, stukje wandelen is het een ideale wagen. Mijn kleine vent zit er wel goed in, op welke stand dan ook.
sluit me ook bij suusjuh aan. ik heb hem toen ook gekocht omdat hij zo klein was. ivm met kleine auto. vond het een onstabiel rammelding. kindjes zitten er niet echt lekker in en elk hobbeltje in de weg voel je duidelijk. heb hem gauw weg gedaan en er een quinny buzz voor in de plaats genomen. je andere kleine is 2,5 jaar, houd er rekening mee dat die ook niet echt lange stukken kunnen en willen lopen. denk aan bijv. dagje dierentuin en dergelijke.
Hoi meiden, Ik was ook van plan om hem dan eind van het jaar te kopen nadat we op vakantie zijn geweest. Ik zie het nl dan niet gebeuren dat de 2 meiden dan allebei nog in die Phil en Teds Vibe passen. Maar jullie hebben dus de Zapp met verstelbare rugleuning of die oude met 1 stand? Ik heb nl ook nog een Koelstra Simba buggy maar die vind ik idd ook meer voor effe naar de stad? Dus vergelijkbaar daarmee?
Het onderstel is bij beiden hetzelfde naar mijn weten, en ja het is echt een even snel naar de stad wagentje! Absoluut niet fijn voor een lekker lange wandeling enzo. Mn ouders hebben een mac laren techno en die is dan nog fijner, hoewel ik buggy's minder fijn vind als (grote, zware ) kinderwagens.
ik had de oude met 1 stand maar het onderstel is zoals suusjeh zegt, exaxt hetzelfde. dus allebei een rammelbak op de gewone kan je namelijk ook een zapp Xtra inzet klikken. ik zou gewoon voor de buggy gaan. die heeft 4 paar wielen dus ook stabieler. of een andere (2e hands) wandelwagen met luchtbanden. je kleine is 8 maanden dus zit er voorlopig nog wel even in. zie je dat zitten met alleen een buggy? m'n zusje heeft de zapp xtra en is er wel tevreden over maar absoluut niet voor hobbelstukjes en voor lange stukjes lopen. als ze hier van huis naar het dorp wilt lopen (10 min. stoep), dan pakt ze al de gewone wandelwagen. op de site van quinny zeggen ze niet voor niets zelf al: zapp xtra, ideaal voor elk SNEL uitje in de stad.
Ik heb de simba t3 en heb ook even over de zapp xtra getwijfels, maar ik vond dat in de winkel echt een onstabiele rammel wagen. Beter dan de simba vond ik hem dus niet dus als je die al hebt is het helemaal overbodig. Ik zou je wandelwagen echt niet weg doen, want dat is wel zo confortabel voor je kindje. Als hij/zij nou al kon lopen was het misschien wat anders, maar op deze leeftijd vind ik een wandelwagen nog echt onmisbaar.
Ik heb hem een keer geleend van mijn schoonzusje, de xtra, nou nooit weer. Ik wou hem zelf aanschaffen, maar na dit leen-avontuur zag ik daar al snel vanaf. Wat al gezegd is: rammelbak en loopt niet fijn. Volgens mij betaal je echt alleen voor de naam, want ik weet dat er buggy's zijn voor veel minder geld die stukken beter in elkaar zitten en lopen
Ja, maar de gewone zapp is volgens mij nogsteeds de kleinste buggy op de markt? Ja de Jezz is kleiner maar die is helemaal niet mee te lopen. En wij hebben hem echt puur op zn kleine formaat gekocht.
Ik had met deze buggy altijd het gevoel dat hij in tweeen zou breken als ik een drempel/stoepje op ging. Echt onze grootste miskoop ooit wat een prulwagen voor zoveel geld. Gelukkig gekocht bij een babyzaak die ermee ging stoppen en er ging veel korting af. Hierdoor bij verkoop slechts een tientje op verloren! Gelukkig waren de volgende eigenaren er wel blij mee dus het verschilt ook per persoon.
Wij hebben op dit moment geen auto waar die in gepropt hoeft te worden, dus over het formaat kan ik niet meepraten Mochten we wel weer een auto aanschaffen en dan dus ook een buggy, dan gaan we er misschien wel op letten. Nu doen we alles nog met de normale wagen, die loopt echt het lekkerst
Ik heb hem een paar mnd geleden alvast gekocht vanwege het formaat. Heb een kleine auto. En vanwege het feit dat ik er een maxicosi op kan zetten in het begin. Als de beeb geboren wordt zit mijn dochter nl net op de basisschool. Die zal het denk ik in het begin niet trekken om steeds te lopen van en naar school. Voor langere afstanden heb ik nooit een buggy gebruikt. Altijd mijn quinny buzz.
ik zou eerder de maxicosi op een quinny buzz zetten dan op de zapp. quinny buzz rijd veel comfortabeler voor een kleintje dan het geschud en getril van een zapp.
Ik heb er ook lang over zitten te twijfelen, maar blij dat ik hem niet gekocht heb. Afgelopen dinsdag even achter gelopen (zapp xtra), maar vind het maar een gammel rammel ding, en dat voor zo veel geld.
Het onderstel van mijn quinny buzz past niet in de kofferbak v mijn auto. Dus voor kleine afstanden zoals boodschappen en mijn oudste uit school halen is de zapp xtra ideaal. Dan hoef ik niet zo te tillen met de maxicosi. Voor wandelen en grotere uitstapjes gebruik ik de buzz vanuit huis vandaan.
oh, dan heb je wel een heule kleine auto mijn aygo (peugeot 107/citroen C1) achterbakje past net een krat bier in maar de buzz past prima gelukkig.
Ik heb ook een aygo, maar daar past toch nooit het onderstel v d quinny buzz in de kofferbak? Of haal je iedere x de wielen eraf?
hij past gewoon in de achterbak hoor. op z'n kant. de wielen laat ik er gewoon aan zitten. alleen de hoedenplank kan er niet meer op maar dat maakt me niets uit. die staat dus in de schuur. hij steekt dus iets boven de achterbank uit met het bovenste wiel. als je die eraf haalt dan zou de hoedenplank er evt. op kunnen. heb ook vaak de buzz zitting nog in de achterbak erbij liggen. is een beetje proppen maar het past wel. maar meestal ligt hij hier gewoon voor het gemak op de achterbank. en als er mensen achterin mee gaan en kleine voorin zit in MC/autostoel, dan past de inzet precies tussen MC/autostoel en het dashbord. voetengedeelte van zitting omhoogklappen zodat deze over het dashboard heen ligt. dus hoofdeinde op de grond met rug naar autostoel toe. past prima.