Ik ben namelijk een fervent fan van de Mexicaanse keuken. Heb onlangs 2 kookboekjes aangeschaft, maar heel blij werd ik hier niet van.... Ik zou het zooo graag willen leren. Is er iemand die mij zou kunnen helpen???
Sorry, ik niet, dus wat dat betreft heb je helemaal niets aan mijn reactie Maar ik ben wel heel benieuwd! Mij mag je 's nachts ook wakker maken voor een Mexicaanse maaltijd, Men, wat is dat lekker zeg! Vanavond staan er thuis tortilla's op het menu, maar of je echt wat aan dat recept hebt weet ik niet, want de kruiden komen gewoon uit een zakje (Casa Fiesta, burritokruiden) Ik snijd stukjes kipfilet, ananas, ui en paprika en bak dit op, kruiden erdoor en vul hier de tortilla mee. Lekker met guacamole en creme fraiche!
Ik heb een paar Mexicaanse succes recepten Ik heb de recepten gehad en leren maken in Amerika dus mocht je een van de recepten willen moet ik ze eerst even vertalen voor je. Ik heb recepten voor; - Kip tortilla soep (pikant!) - Zwartenbonensoep - Zelfgemaakte guacamole met tortillachips uit de oven - Quesadilla's (meerdere recepten) - Pittige paella - Tamales - Pikante salsa - Taco schelpen met pittige eivulling - Kip fajitas - Garnalen chili taco's - Pittige rijst Volgens mij waren dat de recepten wel
dit is het enige mexicaanse gerecht dat ik maak, maar het is zooooo lekker!!!! Echt een aanrader. Recept - Nacho's in tomatensaus - Albert Heijn *Edit: de 'witte kaasblokjes' is dus Feta. Staat hier niet, maar wel in het kookboekje.
Ik maak het altijd met (uit mijn hoofd, vergeef me als ik wat vergeet): - avocado - tomaatjes fijngesneden - fijngesneden uitje - knoflook - heel klein stukje spaanse peper - beetje limoensap
oooo lekker! ik heb een fantastisch mexicaans kookboek. ik zal morgen ff kijken voor je, hij ligt op zolder, heb er al een tijdje niet meer uit gekookt maar is met authentieke recepten, echt om te smullen...
In de Allerhande van deze maand staan ook Mexicaanse gerechten zie ik net Of het authentieke gerechten zijn kan ik niet beoordelen, maar het ziet er zeker smakelijk uit! Ben trouwens wel benieuwd naar de recepten van de mede zp-genoten die gereageerd hebben op je topic!
Ben nog bezig met de vertaling dus post de recepten een voor een. Hier alvast de zwarte bonensoep; Zwartebonensoep; Ingredienten; 750 ml kippenbouillon 950 gr zwarte bonen, afgespoeld en uitgelekt (verdeeld in 500 en 450 gr) 1 middelgrote ui 250 ml pittige tomatensaus 2 teentjes knoflook fijngehakt (maar raspen kan ook) 1 tl gemalen korianderzaadjes 0,5 tl gemalen komijn zout en peper voor garnering; zure room, rood uitje versnipperd, verse koriander en sambal - Meng alle ingredienten voor de soep (alleen 500 gr bonen-behalve z&p) in een pan met een min. Inhoud van 3 liter. Breng aan de kook op een middelhoog vuur en laat de soep vervolgens 15 minuten zonder deksel op een laag vuur doorkoken. - Pureer de overige 450 gr bonen met wat vocht tot een egaal mengsel en roer door de soep. Breng op smaak met z&p. - Serveer de garnering apart.
@Zwarte bonen kopen; Hier hebben de Jumbo en de AH ze gewoon. (zijn beide wel grote winkels, weet niet van de kleine supermarkten) Anders de natuurwinkel of de toko.