Hoi dames, Ik voel me echt klote om t zo maar even te zeggen, ik heb sinds 2 dagen een kleine koortslip, aangezien ik er niet veel last van heb en t al begint weg te gaan heb ik eigelijk zonder besef m'n kleine veel geknuffeld en gekust, En haar eten gegeven van een lepel waar ik eerst van heb geproefd of t wel warm zat was...Ik voel me echt zo stom he, steeds achteraf denk ik, kijk uit kijk uit!! wat kan ik 't beste doen? morgen dokter bellen sowieso, voel me echt klote en hoop echt dat er niks gebeurd.....Ze is bijna 7 maanden ik weet niet of t dan nog zo schadelijk is......Moest t even kwijt...
weet ook niet of dat nog kwaad kan. bel morgen idd even met je huisarts. die kan je vast en zeker geruststellen
Ik zou even overleggen met je HA. Ik had na de bevalling ook vaak een koortslip. En ook wel eens gezoend met mijn mannetjes. Weet niet meer precies hoe oud ze waren, wel onder de 1 jaar in ieder geval. Wat de assistent zei was dat ik er nu niks meer aan kan veranderen. De kans is er dat je kindje besmet is. Zou even goed opletten of je kindje ook ziek word ofzo, dan zou ik wel gelijk aan de bel trekken. Voor pasgeboren kindjes is het zowiezo gevaarlijk
koortslip is pas echt gevaarlijk als ze het van anderen krijgen, je kind heeft namelijk jouw antistoffen dus ook de antistoffen tegen jouw koortslip... Dit heeft de huisarts mij verteld. Ik had koorstlip in de week na mijn bevalling..
Ik zou morgen ook de huisarts even bellen. Al is het alleen maar om je gerust te laten stellen. Je kan er nu toch niets meer aan veranderen. Alleen de volgende keer dat je een koortslip hebt voorzichtiger zijn. Ook als je je kindje zelf besmet met het herpes virus is het gevaarlijk voor je kindje.