Gezond Verzekerd 2016

Discussie in 'De lounge' gestart door aicirtap, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Niet iedereen weet dat het bestaat. Maar als je van een minimum inkomen rondkomt en/of bijstand/ww/of iets dergelijks krijgt dan kan je kijken of je gemeente deelneemt aan gezond verzekerd. www.gezondverzekerd.nl Soms als je chronisch ziek bent kom je er ook voor in aanmerking.

Je bent hier goedkoper maar uitgebreider verzekerd. Je kan ook de pakketten aanpassen als je het wat minder of meer uitgebreid wilt hebben.

Als je zeker wilt weten moet je even contact opnemen met de instelling via welke de verzekering wordt verzorgd. Bij mij is dat bijvoorbeeld de sociale dienst.
    Ik moet ook nog even contact opnemen hoe het ook al weer zit als je tussendoor je inkomen verandert en bijvoorbeeld in mijn geval dat ik weer aan het werk raak en meer verdien. Ik dacht dat dan je zorgverzekering wel bij dezelfde maatschappij blijft maar dan voor normale tarief wat voor iedereen dan geldt.

Maar ik heb nu 2 keuzes tussen zilveren kruis en menzis. Menzis is 10 euro duurder per maand. En ik zie eigenlijk weinig tot geen verschillen. Voor mij zijn belangrijk fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen, bevalling/kraamzorg, tandarts en bril.

Iemand ervaring met een van deze 2?

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Klinkt leuk maar doe het niet.
    ik ben nu bij fbto 109 euro en kan een regeling treffen voor eigen risico.
    als ik een van die verzekering doe kost het mij 140 euro met korting van 15 euro dus met een hoger inkomen zit ik al gauw op 155 euro mij te duur.
    mocht ik kunnen gebruik ik me vakantie geld

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik kende het niet, dankjewel. Ga eens informeren of onze gemeente daaraan meedoet.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dino - ja het is ook voor mensen met een laag inkomen, mij scheelt het enorm, want als ik kijk bij anderen zit ik al rond de 130 euro en deze van zilverenkruis is 105 euro

Deel Deze Pagina