Hoihoi, Ik heb op 21 november 2020 een product besteld en betaald. Levertijd 7-21 dagen. Eind december de eerste mail gestuurd waar het blijft. Ondertussen al meer mailtjes verstuurd maar elke keer het standaard antwoord: excuses het komt eraan. Laatste mail vorige week gestuurd en mijn geld terug gevraagd. Reactie: sorry het word deze week verstuurd, dus we kunnen geen geld meer teruggeven,Nou dus niets ontvangen! Het ging maar om 18 euro maar ik vind het gewoon onbeschoft en krijg steeds meer het gevoel dat ik opgelicht ben. Hoe moet ik dit nu verder aanpakken?
Je kunt een aangetekende brief sturen met een in gebreke stelling. Daar kun je online wel voorbeelden van vinden. Maar een aangetekende brief versturen kost ook geld, voor 18 euro is dat denk ik de moeite niet. Je zou het wel per mail kunnen proberen, met ontvangst- en leesbevestiging.
Wij wachten al vanaf 18/12 op een bestelling bij JD sports vandaan ad 200 euro. Zij hebben wel de verplichting om binnen 25 werkdagen te leveren en zitten we nu overheen maar krijgen geen respons op onze mail, echt een waardeloos bedrijf. Ik bestel er nooit meer iets.
Tja, dat is het risico van bestellen bij een dropshipper zonder kvk. Tip 1 bij online bestellingen: check de levertijd. Is die meer dan 7 dagen: alarmbellen! Tip 2: check de bedrijfsgegevens. Staan die niet op de website (zoals bij Salito) dan niet bestellen. Tip 3 t/m 10: zie tip 2. Tip 11: volg de groep 'Ali vs de rest' op Facebook. Ik zou er vanuit gaan dat je opgelicht bent, en dat je hetzelfde produxt 10x goedkoper zelf op Ali kunt bestellen.
Had eigenlijk nog nooit gehoord van dropshipper... dus eigenlijk kan ik hier niets tegen beginnen? Via Facebook best veel goede reacties, maar dat zal dan ook wel nep zijn dan....
Als hun het van Ali halen hebben ze natuurlijk niks te zeggen over de levertijd, dat is dan puur een gok. Betekent ook niet dat je het niet meer krijgt, maar ze zullen zelf geeneens weten hoelang het vertraagd gaat zijn. Als ze fb hebben zou ik daar iig zelf ook een bericht typen, negativiteit zullen ze niet fijn vinden en het wellicht sneller oplossen
Ik bestel de laatste tijd echt alleen nog maar als ik met Paypal kan betalen. Retourkosten worden zo vergoed (tot een x aantal keer per jaar meen ik) en als er wat mis is met verzenden of iets niet aankomt, claim en paypal zorgt ervoor. Heb het helaas afgelopen half jaar al 2 x in moeten zetten en 2 x mijn aankoopbedrag gewoon netjes teruggekregen. Heb je nu natuurlijk niks aan, maar tip voor de volgende keer. Ik zou eens een berichtje op hun facebook plaatsen, daar zijn de meeste bedrijven geen fan van. Of misschien eens aangeven dat je het bij de rechtsbijstand gaat voorleggen?
Heb je een afbeelding van het item? Dan is het vaak redelijk makkelijk te vinden bij ali. Via hun app kan je tegenwoordig ook via afbeeldingen zoeken naar hetzelfde of vergelijkbare items.
Helaas een echte dropshipper. Ben bang dat je naar je geld kan fluiten. Dit product is op alie nog geen 3 euro
Ehm allicht nog een ding wat handig is: check de website van de politie of dit webadres bekend is bij ze als "verkoper met melding". Ka. je ook gebruiken voor Iban nummers enzo. https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html Laten we er op houden dat we die les voor 20 euro van de week hebben geleerd...Zelf heen overgemaakt via de bank app, dus gewoon leergeld. ING hield de betaling niet tegen, ABN en Rabo wel maar beiden met een vage melding waar niet uit te herleiden was dat er iets mis was met die verkoper. (t IBAN stond dus op een blacklist). Ali doet er wisselend over, ene keer vlot ene keer super traag. Morgen krijg ik bijv. tape van een labelmaker binnen als t goed is. Terwijl ik nog wacht op een mondmasker die begin december binnen moest zijn, maar kan nog geen dispuut aanmaken. Zijn overigens maar bedragen van 5-20 euro.
Hier precies hetzelfde bij dezelfde winkel. Meerder mailtjes gestuurd maar tot op heden niks ontvangen. Dit is een winkel die ook gewoon fysieke winkels heeft dus je mag toch verwachten dat dat goed gaat. Er is ook nergens een telefoonnummer te vinden dus contact leggen is buiten een mail sturen niet mogelijk. Iemand nog tips hoe we dit kunnen aanpakken bij JD sport?
Wat raar.. daar had ik de fila pak voor m'n oudste vandaan. Had AfterPay gedaan en was in een week binnen.
Je kan nog proberen via FB ( ik kreeg daar geen reactie) maar iemand die ik ken wel en die kon de bestelling annuleren. Ik vind het echt ronduit asociaal. Wij kregen ook een standaard mail in het engels terug dat ze zo blij waren met ons geduld blabla, ook zo waardeloos dat je naar geen enkele winkel kan want anders was ik daar allang heen gegaan en mijn geld terug gehaald of een pak in de winkel opgehaald. Wanneer hebben jullie besteld?