wipstoel - tot welke leeftijd ongeveer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jacky78, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben een wipstoel van vrienden te leen gekregen. Die hebben we dus al....

De opa's en oma's gaan ook regelmatig oppassen en ik heb niet zo'n zin om elke keer met die wipper te moete zeulen. Ze gaan oppassen als ik weer aan het werk ga....
    Tot welke leeftijd zitten ze ongeveer in zo'n wipstoel? (anders zal ik er dus 2 (moeten) kopen en die bij opa en oma neerzetten)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje heeft tot zo'n 7 maanden erin gezeten. Hij kon met 5-6 maanden wel iets zitten, maar toch nog niet stevig genoeg om een hele maaltijd te kunnen blijven zitten. EN ik wilde het ook niet forceren. Dus zijn maaltijden kreeg hij nog in de wipstoel tot die 7 maanden. Daarna kon hij met gemak in de kinderstoel.

We hebben de wipstoel ook niet zoveel gebruikt tussen de voedingen door. Misschien af en toe een kwartiertje, maar ons zoontje vermaakte zich net zo goed in de box, op zijn buik..

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij gebruiken hem nog steeds!
    Voor bij opa en oma hebben we een iets simpelere gekocht die een keer in de aanbieding was (max 20 euro was die) en vind het toch wel makkelijk dat ze daar ook een stoeltje heeft.
    Al zal deze een dezer dagen wel vervangen gaan worden voor een eenvoudige eetstoel (van de Ikea) voor als ze bij Opa en Oma is.

Hier gaat ze niet op vaste dagen naar opa en oma gewoon af en toe een dagje, maar vonden het toch wel handig dat daar een stoeltje staat. Ook voor als wij daar op de koffie gaan ofzo.

Vond het dus wel de moeite waard voor die twee tientjes ;)

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook een maand of 7/8 gebruikt, tot meneer goed los kon zitten. Ik zou anders even op marktplaats kijken of zo, voor een tweedehandsje. Bij mijn moeder staat ook een gebruikte, niks mis mee, toch?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou persoonlijk gewoon het wipstoeltje voor bij jullie thuis houden en bij de opa's & oma's tijdens het oppassen geen wipstoeltje doen. Gewoon de box, de wandelwagen en later de grond is meer dan genoeg ;)! Die daagjes kan de kleine vast wel zonder wipstoeltje.

Verder over je vraag, daar kan ik je niet mee helpen, haha, wij hebben ze nooit gehad.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb hem niet zo vaak gebruikt, ik lag hem gewoon los in de box (vond ik beter voor zijn ontwikkeling) hij kon met 5 weken al draaien en wilde dit dan ook graag doen, en lekker omhoog kijken op zijn buik, ik vond een wipper zo bewegingsbeperkend..

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij gebruiken het wipstoeltje ook nog steeds ondanks dat ze gewoon kan zitten of in een eetstoel kan zitten of kan liggen op de grond of in de box. Vind het af en toe gewoon makkelijk om haar daar in te zetten (meestal dan voor de tv zodat ik even kan koken of iets anders doen) of om haar een fruithapje of koekje of zo in te geven.
    Als ik haar in de box leg vind ze dat maar even leuk en begint ze daarna te huilen, als ik haar op de grond leg kruipt ze de hele kamer door en probeert zich overal aan op te trekken en da's niet echt handig als je met andere dingen bezig bent.
    Ik neem het wipstoeltje ook eigenlijk overal mee naar toe (zeker als ik weet dat degene geen kinderen heeft). Ik heb die van babybjorn en die is makkelijk inklapbaar en mee te nemen. En ook op het kdv zit ze nog regelmatig lekker te wippen in een wipstoeltje.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    in ieder gevval een half jaar.
    En als je dan iets dubbel wilt kopen voor dit doeleinde zou ik juist eerder een wipper doen, want die kun je soms al voor een paar tientjes krijgen (zie aanbiedingkruidvat op het mometn)

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben de wipstoel het eerste half jaar een enkele keer gebruikt. Ik lag haar liever op haar rug/buik in de box. Daarna is hij naar zolder gegaan. En nu staat ie weer in de woonkamer. Ze vind het reuze interresant om erop te zitten en er zelf weer af te kunnen !

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik las trouwens ergens iets over als ze zelfstandig kunnen gaan zitten dat het geen veilig idee meer is (omdat ze dan om kunnen kukelen e.d.) ja daar heb je nogal veel verschil in bij meeste kindjes 6-7 maanden? (maar hier 3-4 maanden dus dan houd het al snel op natuurlijk)

Je moet trouwens je wipper wel op de grond zetten (of in de box) ik zag bij het KDV er eentje op tafel gezet vind ik echt gevaarlijk een ongeluk ermee is snel gebeurd...

Deel Deze Pagina