zwarte markt,wel of niet naar toe gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door haring, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nice is (nog) niet opgeëist door IS hoor.

2. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou me er niet door laten weerhouden, maar als je je er niet lekker bij voelt; niet gaan.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Naar Beverwijk zou ik gewoon gaan hoor. Ik kan me dat niet voorstellen als potentieel doelwit.

4. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik woon er ook vlakbij. Kom weleens op de oosterse markt voor groente en fruit. Dat doe ik nog steeds. Voel me er gewoon veilig

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Beverwijk lijkt me geen doelwit. En laat je niet gek maken. Gewoon gaan vind ik, anders kun je nergens meer heen.

6. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eerder denken om festivals en evenementen te laten liggen, niet dat ik vaak ga ofzo hoor haha.. maar nu denk ik toch wel 2 keer na als ik wordt uitgenodigd.. misschien een beetje spastisch hoor maar dáár zou ik mij nu echt niet veilig voelen..

Hier in het winkelcentrum loopt weleens een gozer met bandana om zijn hoofd, doek voor zijn mond, zonnebril op grote rugtas op zijn rug en zijn boomboxer aan met hele vage muziek.. loopt er nog eens heel rustig bij..Serieus dan ren ik haast door met de kids wil dan ook echt zo snel mogelijk weg uit dat gebied.. Je ziet mensen ook echt naar hem kijken van wtf is dit.. moeten we nu politie bellen ofzo? Super vaag..
    maar dat bedoel ik, er zijn overal gekke mensen.. hoe kun je het ooit vermijden of voorkomen eigenlijk? misschien is deze vent ook wel een aanhanger van IS oid, stel, dan zou ik gewoon de l*l zijn in m'n eigen stad..
    hmm ik denk er maar niet te lang over na:)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dan kun je nergens meer heen. Nee ik laat mijn leven niet leiden door angst en doe wat ik wil doen. Vandaag lekker naar de efteling geweest. Zie ik mannen met baard en jurk ( weet niet hoe dat heet, sorry) schrik ik wel ff maar besef al snel dat hun ook gewoon mensen zijn die dagje uit zijn. Zit toch wel ergens in je achterhoofd.

Dus ja als dat de rede is, ik zou gaan.

Ik heb nog geen moment gedacht, dat ga ik niet doen want stel je voor.

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Volgens mij kleden de meeste terroristen zich niet in een baard en een jurk als ze een aanslag gaan plegen. Want dat valt op. 'Arabisch uiterlijk' vind ik ook zo een dooddoener. Een pedofiel ziet er toch ook niet uit als een pedofiel (behalve de leden van stichting Martijn dan).

9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik woon ernaast en kom er niet vaak, maar denk niet dat het echt een doelwit is! Er zijn vaak op andere plekken meer mensen dan hier hoor! Zou me eerder laten tegenhouden door alle files ivm Velsertunnel die dicht is! ;)

10. Islah

Islah Niet meer actief

De meeste Arabieren zijn nou eenmaal niet blond en met blauwe ogen. En zelfs die heb je hoor, mijn man wordt 9 van de 10 keer voor Nederlander aangezien vanwege zijn lichte uiterlijk.
    Met "jurk" (voor degene die dit vroeg: dit noem je een qamis) en baard wordt denk ik eerder een islamitisch uiterlijk bedoeld, niet zozeer Arabisch.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    De zwarte markt zou ik ook niet aanwijzen als mogelijk doelwit.

Ik zou eerder denken aan belangrijke punten in Den haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht..

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou er gewoon heengaan. Ik dacht eigenlijk dat dit topic bedoeld was om te vragen of het de moeite is.
    Je weet toch niet waar en wanneer er iets gebeurd. En ik denk dat de kans groter is dat er in een grote stad iets gebeurd.

13. Islah

Islah Niet meer actief

In het gehucht in Zeeland waar mijn moeder woont is een paar jaar geleden ook eens een bom ontploft trouwens.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bedankt voor de benaming. baard bedoel ik indd islamitisch. mijn man is zelf half turks en schoonfamilie is vrij wel allemaal gesluierd etc maar toch ergens in mijn achterhoofd als ik iemand zo gekleed zie schrik ik even. en dan besef ik al snel dat het mensen zijn net als jij en ik en gewoon leuk dagje uit willen. Het is niet dat ik wat heb tegen deze mensen het is gewoon zo ingeprent door mede de media dat het altijd wel ergens in je achterhoofd zit waardoor ik zo reageer op deze mensen. daarna besef ik gelukkig dan er niks aan de hand is en loop ik weer verder

15. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Leuk :D ik was er ook gisteren haha.

Ts, nee ik zou me er niet door laten tegenhouden.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Snap ik wel hoor, want ondanks dat terroristen nooit met een Islamitisch uiterlijk (of bijna nooit dan) toeslaan is dit vaak wel het beeld dat de media creëeren. Of bv als je beelden van mensen in Syrië ziet. Tja dan is de link snel gemaakt maar de ene persoon met baard/isl. kleding/gesluierd is de ander natuurlijk niet. Het wrange is is dat wij vanwege ons uiterlijk vaak met IS geassocieerd worden terwijl die ons ook graag een kopje kleiner zouden willen maken. Wij zijn ons daarvan bewust en proberen vaak wel extra behulpzaam/vriendelijk te zijn, vooral oude vrouwtjes met rollator zie ik soms ineens verdacht snel lopen als ze ons zien... Vind dat vooral erg zielig voor ze, dat ze zo'n angst hebben voor iemand waar ze absoluut niet bang voor hoeven te zijn.
    Ik heb wel gemerkt dat ik vaker wordt gegroet/aangesproken op straat dan vroeger. Vind dat van de ene kant wel fijn eigenlijk. Tenzij het natuurlijk op een negatieve manier is, maar positieve reacties zijn er meer dan negatieve gelukkig.

17. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik woon ook in dezelfde plaats en zie de zwarte markt niet als doelwit. Bij twijfel pak een zaterdag (sowieso meer aan te raden) want dan is het rustiger. Als ze ervoor zouden gaan denk ik eerder dat ze op zondag gaan??

Maaruhhhh n.a.v. Het topic: zou die ook op zp zitten......dufel, 1981mama, caithy, mamatal85, WIE ZIJN JULLIE HAHA

Deel Deze Pagina