Baby 5 weken schopt lakens weg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dit dus. Ze maait 's nachts soms enorm met armpjes en beentjes waardoor ze telkens bloot komt te liggen.
    Is het een optie om haar nu al een slaapzakje aan te geven of doe je dat niet bij zo'n kleintje. Het is ons eerste kindje dus ik heb nog niet zo veel verstand van zaken..

Daarnaast is ze erg onrustig en huilt veel en ik heb ook al wel eens aan inbakeren gedacht..

Wat denken jullie?

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Bij de baby dump heb je kleintje vanaf maat 56 tm 68 mijn zoontje,was ook 2 weken,legde ik hem erin lekker warm.

Hij is nu 13 weken en past m nogsteeds

3. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Inbakeren heeft hier echt wonderen verricht! Wij bakeren onze zoon in met de Swaddle-Me.

4. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Klinkt als mijn dochter.. Zou inbakeren echt proberen. Wereld van verschil hier.

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Oke! Kan ik dit het beste doen met een grote hydrofiel?

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje lag vanaf 3 weken in een slaapzak van 60 cm. Te koop bij prenental bijvoorbeeld. Voor slaapzakken hanteren ze lichaamslengte + 10 cm. En daarbij kijken of hij/zij niet door de gaten kan steken van het hoofdje en armen.

Hier is kleintje nu 73 cm en ligt in een 90 cm slaapzak en zelfs eentje van 110 (gekregen) en gaat allebei perfect.

Inbakeren heb ik overdags gedaan omdat hij zichzelf echt wakker sloeg zeg maar. wilden nooit slapen overdags omdat hij echt zichzelf sloeg. Snachts lag die wel lekker te slapen maar trapten die alles van zichzelf af dus gebruikte ik een slaapzak.

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik had de swaddle me die is goed betaalbaar en werkte perfect. Je heb ook de puca nog iets ofzo dat is duurder maar lijkt weer meer op een slaapzak geloof ik. Google maar even weet het ook niet precies ;)

8. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ja je kan het eerst proberen met een hydrofiele doek. Als dat niet (voldoende) werkt bijv. Een Puckababy, Swaddle-Me of Pacco. Mijn dochter krijgt haar handjes los uit zowel de hydrofiele doeken als een puckababy, hoe strak we het ook doen.

Als je baby zich los kan maken daaruit zou ik gaan voor de Swaddle-Me. De pacco is heel erg warm met dit weer. De puckababy is meer voor geborgenheid maar niet echt een inbakerdoek imo.

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij bakerden in met twee doeken. Beiden op elkaar leggen met bovenste punt omgevouwen, baby er strak in en dichtplakken met schilders tape. Zo van CB geleerd en dat werkte eigenlijk heel goed. Overdag gebruikte ik na verloop van tijd de puckababy piep, omdat ik daar minder tijd en gedoe mee kwijt was. Onze zoon'ontsnapte' wel makkelijker uit de puckababy. Nu kan hij rollen, dus ligt hij in een slaapzak zonder mouwen van de prenatal maat 70 (hij was 57 cm lang toen we overstapten). Over de slaapzak spannen we heel strak een dubbelgevouwen laken voor het geborgen gevoel en tegen het spartelen.

10. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik heb even zitten zoeken en ik denk dat ik inderdaad die Swaddle me maar eens ga bestellen. Niet duur en lijkt me makkelijk in gebruik!

Een hydrofiel gaat ze gegarandeerd los krijgen denk ik.

11. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inbakeren! Heeft hier ook enorm geholpen. Een hydrofiel is te veel gedoe en de armen zijn binnen no time wr uit..

12. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ja hydrofiel hebben ze zo los, puckababy net zo. Pacco te warm nu dus dan Swaddle me. En idd niet duur.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik had vanaf het begin wat grotere lakens, die er goed helemaal onder pasten, en armpjes liet ik onbedekt. Dat werkte ook wel aardig!

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn dochter lag vanaf een week of 3 in een slaapzak, ging super!

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Als ze wel gewoon slaapt zou ik niet gaan inbakeren naar gewoon een slaapzak kopen!! Bij hema hebben ze ook kleintjes. Hier ook al een aantal weken in de slaapzak en ze slaapt als een roos, ook al zwiept ze met haar armpjes

16. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ja hoor, hier ook al snel een slaapzak. Dekens worden binnen no-time weggetrapt
    Inbakeren ben ik niet zo voor

17. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Is dat zo ja? Ik dacht alleen grotere maatjes! Dan ga ik morgen ook gelijk even kijken..

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou inderdaad ook eerst een slaapzak proberen, voordat je gelijk gaat inbakeren en het is eigenlijk niet nodig.
    Inbakeren moet je op den duur (als ze gaan rollen), ook weer afleren, wat niet altijd even soepel gaat.
    Hier ook een klein slaapzakje van de Hema gehad in het begin, maat 50/62 en dan daar overheen nog heel strak een lakentje, helemaal onder het matras gestopt, dan sliep hij aardig, maar hij is nooit een rustige slaper geweest/ geworden. Gaat nu nog z'n hele bed door. :D
    Volgens mij heeft Wibra trouwens ook slaapzakjes in hele kleine maatjes, volgens mij vanaf 50cm.

zomer babyslaapzak Jip en Janneke - HEMA

Dit is de slaapzak, hij is wel neutraal, de echte meisjes/jongens slaapzakken gaan pas vanaf een maat groter.

19. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal ! Me zoontje trap ook steeds de lakens van zich af hoe strak ik het ook probeer in te stoppen.

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook een slaapzakje aan vanaf een week of 8. Ik vind een dekentje zelf fijner, lekker instoppen, maar hij werd steeds bloot wakker. Niet handig!

Deel Deze Pagina