Ik word er zo moe van het is vandaag zondag mijn man moet gewoon werken. En natuurlijk gaat de telefoon. Wanneer komen jullie want we hebben de kinderen al 5 weken niet gezien. Het word serieus op de kalender bijgehouden wanneer dat we er waren en hoe lang. Mijn man draait 60 uur in de week ik draai er 20 we vinden het dan gewoon fijn om thuis te zijn. En niet nog eens een familie af te moeten. Dus nu 5 weken geleden en dan gaat het niet om ons nee om de kinderen. Net dus weer het grootste gezeur omdat mijn man aangeeft dat hij zo nog gaat slapen omdat hij de nacht in gaat. Hoevaak gaan jullie op bezoek is 5 weken dan echt zo lang? We wilden na de pasen gaan want met pasen werkt mijn man beide dagen
Komen ze toch zelf een keer? Ik zie mijn moeder 1x in de week omdat ze oppast en ook regelmatig daarbuiten , mijn schoonmoeder zie ik een per 2 weken als ze oppast. Toen ze niet deed oppassen zag ik haar eens in de 2 a 3 maanden en dat terwijl hun vlakbij wonen en mijn moeder niet.
ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe ver ze van je af wonen. hier wonen mijn ouders en schoonouders in dezelfde stad ze passen op de kinderen dus zien we ze meerdere keren per week
Hier horen wij dat niet meer wel dat ze s missen maar ik vind dat de personen in kwestie ook naar de ander toe kan gaan waarom moet het altijd van 1 kant komen er is toch ook een weg naar jullie toe of is er een reden waarom dit niet gedaan word. Ik bedoel als je iemand wil zien ga je er toch niet op zitten wachten ik vind dat zo krom. Dit hebben wij namelijk ook aan de orde en meerdere malen woorden over.
Hier heen komen doen ze buiten verjaardagen nooit ze zijn van mening dat wij als kinderen maar daar moeten komen
2x in de week minimaal. Vriend gaat vaak niet mee. Ik ga als hij werken is. 1x per 5 weken vind ik heel weinig
Hahaha mijn antwoord zou zijn: nou dan kom je toch gezellig even koffie drinken. Ja herken het van mn schoonmoeder die al een tijdje niet meer leeft, maar kon me daar ook zo aan ergeren. Ik kom wanneer ik tijd heb en als ik dan zin heb. Soms heb ik wel tijd maar geen zin en ook wel eens wel zin en geen tijd. Jammer dan.
Hier ook schoonouders die zeuren dat ze ons en de kinderen zo weinig zien. Maar zelf deze kant op komen? Ho maar. Toevallig komen ze vandaag langs, laatste keer was met Sinterklaas, en ze blijven in dr buurt overnachten. Wel erg gezellig hoor maar het is bijna altijd eenrichtingsverkeer. En daar ben ik een beetje klaar mee.
Eerste wat ik dacht: laat ze maar bij jullie komen. Mijn schoonouders komen hier ook bijna nooit. Ik vind het belangrijk dat onze kids hun opa en oma regelmatig zien dus ik ga vaak door de weeks heen. Mijn man vind het belachelijk hij zegt; ze konen hier toch ook nooit dus waarom moeten we daar wel heen? Tja.. 5 weken is lang maar niet extreem 😉 wel was ons zoontje op een gegeven moment "vervreemd" van mijn schoonouders, begon hij te huilen als hij ze zag. Mijn ouders zien we 2x per week denk ik We wonen allemaal dicht bij elkaar
Dat is hier dus ook zo met het gevolg dat ze s maar heel weinig zien jammer dan dit is een keuze die ze zelf maken oorzaak en gevolg zullen we maar zeggen
Mijn ouders zie ik 1 a 2 keer in de week vaak zonder mijn man. Mijn schoonouders 1 keer in de 1,5 maand denk ik maar mijn schoonvader vind het allemaal al snel te druk (A) En als ze zelf niet willen komen dan moeten ze ook niet zeuren dat ze jullie nooit zien. Zou het gewoon blijven zeggen dat ze van harte welkom zijn om te komen.
Mja, wij hebben twee uitersten: mijn moeder zien we (ik+kinderen) elke week, soms 2 keer per week. Dat verwacht ze absoluut niet van ons, maar we vinden dat zelf leuk. Mijn man ziet ze ongeveer eens per 1/2 maanden denk ik? Mijn schoonouders wonen in het buitenland, dus die zien we niet zo vaak. Wel gaan we dan altijd meteen voor minimaal 2 nachten. We gaan ongeveer om de maand een weekendje, soms wat minder vaak. En in de zomer altijd een week.
Edit Dit gaat over mijn ouders. Schoonmoeder is een heel ander verhaal. Slechte band, ik niet maar vriend. We noemen haar ook oma zeur
Dat gezeur? Nou ik mag toch hopen dat mijn kinderen dat later niet zo ervaren...en dat ze minstens 1 keer in de maand de moeite nemen hun moeder te bezoeken. Of dat ik toch wel regelmatig op visite mag komen. En dat ik niet als zeikerd bestempeld word omdat ik mijn kind/kleinkind mis en graag wil zien....
Mijn schoonouders wonen niet in Nederland die zeggen wel altijd dat we te weinig bellen.... zelf bellen ze nooit
Maar jij zegt zelf al; als jij op visite mag komen! Schoonouders van TS vinden dat het van 1 kant moet komen 😉 als dat letterlijk tegen ons werd gezegd konden ze hier ook de boom in hoor.. Geven en nemen
Ze zeuren maar lekker verder. Herkenbaar ook hier. Maar jammer dan. Naast al die verplichtingen van (fulltime) werk en huishouden en nog tijd met je kids doorbrengen, heb ik echt geen zin om ook nog die verplichtheid van familiebezoek erbij te hebben. We zien elkaar wel als we daar zin in en tijd voor hebben.
Als ze zelf niet willen komen dan moeten ze ook niet zeuren. Maar ik vind 5 weken heel erg lang. De ene opa en oma zien we 1 a 2 keer per week. De andere om de week
Ik herken het ook maar dan andersom. Mijn ouders willen ineens om de week komen. Voor de kinderen zagen we ze alleen op verjaardagen. En net als bij julliem het gaat ook niet om ons maar om de kinderen. Wij hebben het ook superdruk en ervaar dit echt als een last. Hoe vaak zagen jullie hen toen jullie nog geen kinderen hadden?