bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jet75, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hallo,

Ik heb even een vraag ivm mijn bloeddruk.
    Twee jaar geleden en daarvoor was mijn bloeddruk altijd 120/80. Na mijn curatage was mijn bloeddruk aanzienlijk lager toen ik werd ontslagen uit het ziekenhuis.
    Nu ben ik afgelopen woensdag voor het eerst bij de verloskundige geweest en werd mijn bloeddruk wederom gemeten.Deze was 100/70. Ik vroeg nog is dit niet een beetje te laag aangezien ik altijd hoger zat vroeger. Ik rookte vroeger en ik ben toch wel iemand van veel zout eten koffie drinken etc.
    Is dit inderdaad niet te laag ik maak mij namelijk een beetje zorgen hierover mede omdat ik ook aardig duizelig kan worden wat ik vroeger ook dus niet had. Mijn HB was prima in orde overigens.

jet

2. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    ik had gehoopt misschien wat duidelijkheid te krijgen maar begrijp dat jullie het erg druk hebben.
    Ik hoop toch nog iets te vernemen.

liefs
    Jet

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jet,

je bloeddruk kan in de loop der jaren wat anders worden. Dat gebeurt veel vaker. Het ligt er ook een beetje aan of je leefpatroon is veranderd (net als bij jou dus) en of je misschien beter in je vel zit. Wanneer je bijvoorbeeld een jaar lang stress hebt gehad op het werk is je bloeddruk ook vaak hoger dan wanneer je het rustig aan doet. Dus wat ik lees is echt heel normaal. Je hebt nu een prachtige bloeddruk, die echt niet te laag is.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina