Klopt het dat zwarte ontlasting kan duiden op een bloeding? Ik heb het zelf wel eens gehad en toen hebben ze dat gezegd. Dat er een bloeding zou zitten in het bovenste deel van de darmen ofzo. Nu heeft mijn zoontje de laatste dagen steeds donkerdere ontlasting en vanmorgen was het pikzwart. Probeerde net de huisarts te bellen maar die zijn gesloten. Wat zouden jullie doen? Afwachten? Morgen de huisarts bellen? Of nu de HAP?
Donkere ontlasting kan duiden op een bloeding. Ik zou dan ook nu de vervangend arts bellen of anders HAP. Het valt misschien allemaal wel mee, maar beter zekere voor onzekere.... Kan het niet iets zijn als resultaat van eten.... spinazie of zo.... daar wordt het nl. ook donker van... niet pikzwart. Succes!
vandaag staken de huisartsen ofzo iets had ik begrepen en moet je de HAP bellen , Maar zwarte ontlasting kan door n bloeding komen , of door eten ,. Mijn zoon heeft het ook een ker gehad en de assistente van de HA vroeg of ik m trekdrop gegeven had ...... hij was toen 4 maanden :S overigens was het bij hem 2 keer voorgekomen maar had hij verder geen klachten of zieke indruk heb nog ff gegoogeld (niet slim ) Zwart: Zwarte ontlasting kan duiden op een bloeding in maag of dunne darm, maar kan ook voorkomen bij mensen die ijzertabletten slikken. Het ijzer is verantwoordelijk voor de zwarte kleur
Hij heeft gisteren een fruithapje gehad en een groentepotje met rijst en kip. Verder enkel pap, melk en water. Roosvicee drinkt hij niet (zit veel ijzer in). Het is verder niet echt teerachtig, zijn gewone harde keutels.
Oh hij heeft net een hele flinke ontsteking in zijn darmen achter de rug. Ook een keer bloed gespuugd (was 1 malig en ten tijden van de ontsteking). De ontstekingswaardes waren aan het afnemen na antibiotica en de bacterie die het veroorzaakt heeft was wel helemaal verdwenen. Weet niet of het daar wat mee te maken kan hebben. Wellicht even de kinderarts bellen... Of er moet veel ijzer zitten in een ah biologisch potje babyvoeding?
wilde eerst zeggen kijk het nog even aan maar nu ik zijn verleden lees dan zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en minimaal even een huisarts bezoeken. hebben jullie een vervangendearts? anders even bellen naar huisartsenpost. wie weet heeft er toch nog ergens een bacterie verscholen gezeten en is hij weer terug bij af. beter een keer voor niks gebelt/langsgekomen dan een keer te weinig
Ik heb net de assistente van de kinderarts gesproken. Ik moet het aankijken van haar. Zolang er geen vers bloed bij zit is het goed (???). Als het straks nog zwart is (hij poept meerdere keren per dag normaal) dan bel ik wel even de HAP. Kijken of hun het nodig vinden om te onderzoeken of niet..
Als het bloed zou zijn dan is het dus waarschijnlijk `oud` bloed. Hoe donkerder de kleur van het bloed in de ontlasting, des te hoger komt het uit het spijverteringskanaal. (simpel gezegd) Ik lees dat hij ook wat bloed heeft gespuugd..het kan dus heel goed zijn dat hij dus (redelijk wat) bloed had zitten in zijn maagje wat nu door zijn ontlasting naar buiten komt. Dat is dus heel oud bloed en dus zwart van kleur. Dat is in ieder geval het eerste waar ik aan dacht toen ik het las Even goed zijn temperatuur in de gaten houden en of hij anders is dan anders. Bij verhoging van de temp, hangerigheid, slechter eten enz. gelijk weer bellen hoor!