Effe mijn hart luchten :(

Discussie in 'De lounge' gestart door siske89, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siske89

siske89 Niet meer actief

Ik ben gisteren naar de gynaecoloog gemoeten op jaarlijkse controle. Hij wist me te zeggen dat ik extreem vruchtbaar ben. Om zijn woorden te herhalen: "Als je vandaag je kans zou wagen heb je direct prijs!" Op zich een super goed nieuws was het niet dat ik door mijn rugproblemen absoluut niet zwanger kan/mag worden. Ik loop met krukken en dus is het gewoon niet haalbaar.
    Ik sprak hem ook over mijn enorm grote kinderwens (als op dit moment vrijgezel). Op het einde van ons gesprek zei hij "Ik heb het gevoel dat moest ik je nu zeggen dat je vanavond mag komen voor een kunstmatige inseminatie het heel hard bij je zou kriebelen." Ja duhhh of course!
    Maar nu zit ik er dus de hele tijd mee in mijn hoofd. Steeds meer meiden in mijn vrienden/kennissen kring worden zwanger of zijn bevallen (sommige zelfs al van hun 2e kindje) en dat is best wel zwaar voor mij. Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij voor hen! Maar mijn wens word er alleen maar groter bij...
    Nu vertelde mijn gynaecoloog wel dat als ik nu zo vruchtbaar ben dat later ook nog zo zal zijn. Maar toch is er iets in mij die zegt dat ik er zo snel mogelijk wil voor gaan. Ik heb al jaren een kinderwens maar vooral het laatste jaar is het zo hard gegroeid. Ik bedenk me soms gewoon dat moest mijn rug nu (na ondertussen al 2j7m) echt niet meer beter worden of het dan niet beter is om nu voor een zwangerschap te gaan. Ik zou het verschrikkelijk vinden om nooit zwanger te kunnen zijn.

Ik ben het gewoon even kwijt op dit moment :(

2. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Hoe kan je gyneacoloog nou zien dat je ontzettend vruchtbaar bent?

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Sorry maar wat een rare vent!

4. Dana

Dana Niet meer actief

ik vind het ook rare uitspraken van een professional! zelfs intimiderend!

5. siske89

siske89 Niet meer actief

Met een echo kon hij zien dat een perfect eitje klaar zat.

6. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Siske, ik begrijp je gevoel heel erg goed.
    Voordat ik van mijn zoon zwanger kon worden, moest ik ook wachten i.v.m beenletsel. Ik had een ongeluk gekregen en uiteindelijk 9 operaties in 6 jaar tijd gehad hierdoor.
    Daarvoor had ik ook een sterke kinderwens, maar zeker op een duur werd het steeds sterker. Ik droomde zelfs vaak over onze zoon, en in die dromen zei ik ook steeds: kind ik wil je graag, maar je moet echt even wachten totdat ik deze rugzak kan lozen (met rugzak werd mijn beenprobleem bedoeld denk ik:p)
    Uiteindelijk kon ik even pauze nemen tussen de operaties en pijnstilling enzo nemen, en ben ik na 9 mnd proberen toch zwanger geraakt en is onze zoon gekomen. Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat jou droom ook uit mag komen. Hou hoop en vertrouwen. Als het zo mag zijn en er is een kindje dat op jou wacht, zal het komen als het tijd is;)

7. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik geloof niet dat het verstandig is om nu snel zwanger te worden. Je hebt een hele zwakke rug en om dan zonder partner een baby te krijgen, lijkt me heel zwaar. Zowel psychisch als lichamelijk. En je bent pas 22 zag ik... Ik raad je aan nog even een paar jaartjes geduld te hebben.

8. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Dus hij kan zien op zijn schermpje wat voor kwaliteit je eitje heeft? Knappe gyn hoor

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Dan moet hij, als gyn, toch wel weten dat dat NIET `altijd prijs` betekent??

10. moeder254

moeder254 Niet meer actief

"Als je vandaag je kans zou wagen heb je direct prijs!"

Wat zijn dat voor belachelijke woorden..en dat voor een gynaecoloog!!

Ik sprak hem ook over mijn enorm grote kinderwens (als op dit moment vrijgezel). Op het einde van ons gesprek zei hij "Ik heb het gevoel dat moest ik je nu zeggen dat je vanavond mag komen voor een kunstmatige inseminatie het heel hard bij je zou kriebelen." Ja duhhh of course!

Dit snap ik ook niet helemaal!!

Beetje vaag allemaal!!:(

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En je bent 22? Natuurlijk ben je retevruchtbaar.. het is je leeftijd. Rare druif trouwens die gyn van jou.. ik zou persoonlijk een professioneler iemand uitzoeken.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind zijn uitspraken vreemd overkomen. Bijna alsof hij je die avond zelf nog wel even wilde bevruchten....

Heb geduld. De meeste vrouwen hebben géén vruchtbaarheidsproblemen, al zou je hier lezend soms anders denken. Wacht nou tot de omstandigheden voor jou wat gunstiger zijn.

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Net of ie dan het donorzaad even *hoppa* uit zijn binnenzak tovert. Hoef je ook verder geen papierwinkel voor in te vullen..
    Of als in die horrorverhalen, dat ie het wel even zelluf doet..Brrrrr...
    Bezint eer ge begint zou ik zeggen.

14. moeder254

moeder254 Niet meer actief

Lijkt me een gyn. waar ik hard voor op de loop zou gaan!!

15. Delta

Delta Niet meer actief

ja idd.. moest die regel even een paar keer overnieuw lezen. dacht lees ik het nou goed? volgens mij wilde hij jou zelf wel even bevruchten, dat kwam meteen in me op.. bah !

16. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Was het een lekker ding? ;);)

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, aparte uitspraken. En ik geloof ook niet zo dat je gyn dat echt kan zien.

Maargoed, mocht het toch zo zijn, dan is dat alvast fijn meegenomen voor de toekomst.

18. siske89

siske89 Niet meer actief

Hij wou dus niet zeggen dat hij het zou doen maar wel dat hij dat gevoel had dat ik daarop positief zou reageren. Hij vond zelf ook dat ik nog tijd genoeg had. Mijn gynaecoloog heeft jaren ervaring (zette mij ook op deze wereld). Is iemand die redelijk luchtig probeert om te gaan met alles om je rustig te stemmen. Ik heb wel een goed gevoel bij hem als gyn. Daar gaat het mij ook niet over.

Loes1980: Dank je wel! Ik ben blij voor jou dat het voor jou alvast goed is uitgedraaid :)

syl72: Ik heb mezelf gegeven tot mijn 25ste. Als ik dan nog altijd zo veel last heb ga ik er toch voor. Ook al betekend dat 9 maanden heel veel rusten, ik heb het er zeker voor over!

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    wat een gekke gyn?, aan het eitje op het scherm kan hij niet eens zien of het goede kwaliteit is of niet. dan zou je echt je progesteron moeten hebben geprikt. wil hij dat weten. en dan ook pas na je eisprong..hij mag dat zo niet eens zeggen trouwens want voor je het weet ben je nog 5 jaar bezig..ik had ook elke maand gewoon een eisprong maar toch zijn we 5 jaar bezig geweest en 2 jaar lang met hormoonspuiten en inseminatie en 1ste ivf was pas raak!! dus dat hij je zo`n fijn gevoel geeft is echt onterecht van hem hoor..en meis natuurlijk heb jij een kinderwens en dat maakt je alleen maar meer mens.. doe lekker rustig aan en herstel eerst goed en jizelf zal heus wel voelen wanneer e er klaar voor bent

20. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waar werkt deze wonder gyn?
    Als hij met alleen een echo al kan beslissen dant je extreem vruchtbaar bent en dan ook nog een een altijd prijs garantie geven?
    Waarom zitten er dan nog zoveel vrouwen in de mmm als het zo simpel zou zijn?
    Mijn idee; Rare uitspraken van je gyn of je hebt zijn woorden vrij geinterpreteerd.

Deel Deze Pagina