vit a

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annanina, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annanina

Annanina Lid

26 okt 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

vanmorgen lekker boodschappen gedaan en dacht kmoet toch wat gezonder gaan eten vanwege ukkie dus lekker gezonde sapjes gekocht en fruit en dergelijke alleen nu staat er op dat pak extra vitamines waaronder vit a
    maar als ik het een beetje goed begrepen heb is dit weer helemaal niet goed klopt dat? gaat om hero fruit en co

groetjes

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor dat maakt niks uit!:)
    Die vitamina A zit bijna in alle sappen.. Ik zag dit ook eens keer wn heb toen de vk gebeld om het te vragen.. Maar geeft dus helemaal niets..:)

Let je er wel op niet alleen maar heel 'gezond' sapjes te drinken... Die zijn helemaal nie zo gezond als we denken...;)
    Zijn echt suikerbommen!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kun je prima drinken hoor :) Enige waar je mee uit moet kijken is lever en leverproducten (zoals leverworst), want in lever zit héél veel vitamine A, veel meer dan in bv sap of andere dingen. Dus als je lever(producten) eet, heb je wel snel te veel, maar gewoon lekker sap drinken kan echt geen kwaad. (Tenzij je dus idd líters sap op een dag drinkt, dan kun je het misschien beter aanlengen met wat water ivm suikers enzo ;) )

4. Annanina

Annanina Lid

26 okt 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee kga geen liters drinken haha het is meer voor in de morgen aangezien ik normaal smorgens alleen een blikje energydrink neem en verder niet zoveel en lijkt me toch ook niet heel gezond dus wilde dat vervangen door een sapje en gewoon ontbijt

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geniet lekker van je ontbijtje zou ik zeggen!:D

6. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm ik zou het nietzo snel doen, van te veel vitamine A kan je kindje schade ondervinden bij de aanleg van het zenuwstelsel. Zou even kijken op dat pak of er staat hoe veel % van de ADH er toegevoegd is. Als het heel weinig is zal het niet veel uitmaken, maar anders zou ik het in ieder geval niet regelmatig gaan drinken.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Tijdens je zwangerschap wordt 1000 microgram Vit A per dag aangeraden (die 1000 microgram is de ADH, maar de bovengrens is 3000 microgram, dus wat te veel is ook echt geen ramp), in sap zit volgens mij iets van rond de 100 á 150 microgram per 100ml (dus 250 a 375 microgr. per glas).
    Ter vergelijking: in 100 gram levertjes zit al meer dan 10.000 microgram.

Te veel vit A is inderdaad niet goed, maar te weinig ook zeker niet! Gewoon normaal eten en lekker een glas sap drinken en je zit echt wel goed.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

In bijna alle sappen zit vitamine a, dat wordt namelijk ook als een soort conserveringsmiddel gebruikt.

Tis alleen niet zoveel dat het slecht is. Inderdaad op passen met lever, maar in een smeerworstje zit weer heel weinig echte lever, dus dat kan je wel eten. (gewoon 1 boterham per dag bijv.)

Deel Deze Pagina