zwarte ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Memorylane, 18 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Ik heb net mijn dochter van 1,5 jaar verschoond en ze had een vieze luier vol met hele donkergroene/zwarte ontlasting. Ik schrok hier erg van.
    Ze heeft gisteren geen spinazie gegeten, maar wel een hoop blauwe bessen. Kan het daar aan liggen?

Ze is al een paar dagen erg verkouden en heel erg hangerig dus ze is ook niet zichzelf.
    Ik twijfel of ik nu de huisartsenpost moet bellen of het nog even moet aan zien. Wat is wijsheid? Is het normaal dat een kindje een keer zwarte ontlasting heeft?

2. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    als mijn zoontje blauwe bessen heeft gegeten is zijn ontlasting ook altijd donkerder van kleur.. ik denk dat ik het zelf even zou aankijken, geen blauwe bessen meer zou geven en dan de volgende poepluier even kijken of die lichter is van kleur.

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ja dat kan... maar als je voelt en ziet dat je kindje zichzelf niet is en je vertrouwd dat niet kan je altijd even bellen. Heeft ze koorts?

4. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Nee ze heeft op dit moment geen koorts meer. Ze heeft wel maandag, dinsdag en woensdag koorts gehad.

Ik wacht de volgende poepluier nog even af.

5. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Met blauwe bessen wel normaal. Ik hoor niets waar je de hap voor zou moeten bellen.

6. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Nou als ze ook geen koorts heeft zou ik mij niet zoveel zorgen maken. Kindjes zijn vaak hangerig als ze ziek zijn geweest.

7. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Oke bedankt voor de reacties!

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Denk ook de bosbessen, dat is een bekende veroorzaker. Als ze dagenlang (en na ander voedsel) nog steeds een afwijkende kleur ontlasting blijft houden dan zou ik zelf wel huisarts bellen en vragen waar dat door kan komen.

Deel Deze Pagina